Skip links

۱۱ راهکار برای افزایش بهره وری

همه ی ما سطح طبیعی بهره وری خودمان را داریم و برخی چیزها به شدت روی این سطح تاثیر می گذارند. احساس می کنید به قدر دلخواه تان بهره ور و پربار نیستید؟ اگر چنین است، نگران نباشید، چون میلیون ها نفر مثل شما فکر می کنند. لِم کار این است که بفهمید چه چیزی ما را از بهره ور بودن دور می کند و چگونه با این مشکل مقابله کنیم. ۱۱ روش زیر را دنبال کنید تا بهره وری بالایی داشته باشید.

۱٫ از برنامه های کاربردی مدیریت پروژه استفاده کنید

چرا زمان زیادی را روی مدیریت پروژه ها صرف کنید درحالی که برنامه هایی وجود دارند که می توانند در یادآوری زمان ها، برنامه ریزی جلسه ها و موارد بیش تر به شما کمک کنند؟ اگر می خواهید از نرم افزار مدیریت پروژه ای که استفاده کنید کاربری آن آسان است ، سعی کنید برنامه های بیس کمپ و کژوال را یاد بگیرید. این برنامه ها به آسانی نشان می دهند که شما و اعضای تیم تان در کجای فرآیند تکمیل یک پروژه قرار دارید.

۲٫ مسئولیت هایتان را به دیگران بسپارید

افراد بهره ور می دانند که نمی توانند تمام کارها را یک تنه انجام دهند، پس امور معینی را به دیگران می سپارند. با این کار وقت بیش تری برای رسیدگی به امور مهم دارید، و بقیه اش را به عهده ی دیگران بگذارید.

article_image_one_394.jpg

۳٫ همیشه آماده باشید

افراد بهره ور قبل از این که در پایان روز دفترشان را ترک کنند، تمام برنامه های روز بعد را می چینند. بنابراین صبح روز بعد به محض ورود به دفترشان، برای شروع کار آماده اند. این کار را کوچک و بی ارزش نشمارید، چون وقتی برای شروع روز آماده باشید بهره وری بیش تری هم دارید. با آماده بودن، می توانید روز تعطیل تان را بدون مزاحمت بگذرانید.

۴٫ در جلسه ها زمان را هدر ندهید

جلسه ها می توانند ساعت ها طول بکشند که اغلب اوقات ضروری نیستند و این، همان زمانی است که در مسیر رسیدن به بهره ور بودن از دست می دهید. ابتدای جلسه به همه تفهیم کنید برنامه ی زمانی برای شما مهم است و جلسه را تا حد ممکن کوتاه کنید. اجازه ندهید بحث های جلسه خیلی منحرف شود، در غیر این صورت می بینید که زمان زیادی را روی موضوعات بی فایده تلف کرده اید.

۵٫ زمان مشخصی را به چک کردن ایمیل ها اختصاص دهید

اگر مدام در تمام اوقات به ایمیل خود سر می زنید، وقتی برای انجام کارهای دیگر نمی ماند. برنامه ریزی کنید هر روز زمان مشخصی ایمیل چک کنید، مگر این که منتظر پیام بسیار مهمی باشید، برای باقی روز دیگر به سراغ ایمیل تان نروید.

۶٫ چوب را گاز بگیرید

به نظر وحشتناک می آید، این طور نیست؟ نکته همین جاست. این عبارت یعنی کاری را انجام دهید که واقعا تحملش را ندارید. بدترین مورد فهرست کارهایتان را انتخاب کنید و آن را درست انجام دهید، بعد دیگر لازم نیست دوباره به آن فکر کنید. به تعویق انداختن کاری به این معنی است که شما زمانی بیش از به طول کشیدن انجام کار را، به نگرانی درباره ی انجامش می گذرانید.

۷٫ بدانید چه زمانی عقب نشینی کنید

تمام کارهای اضطراری کوچک نیاز به توجه شما ندارند. هر چقدر بیش تر به چیزهای کوچک توجه کنید، زمان کم تری برای کارهای مهم تر خواهید داشت. باید بفهمید چه زمانی عقب نشینی کنید و از نگرانی نسبت به چیزهای کوچک دست بکشید.

۸٫ از “نه” گفتن نترسید

نباید هر بار که کسی از شما چیزی خواست، یا درخواست انجام کاری را داشت، “جواب مثبت” بدهید. گاهی”نه” گفتن زمان بیش تری برای انجام کارها به شما می بخشد.

۹٫ کار امروز را به فردا نیندازید

طفره رفتن شما را از بهره وری دور می کند، پس دست از طفره رفتن بردارید و همین حالا سراغ کارتان بروید. پاسخ به آن ایمیل، تماس تلفنی برای آن کار یا هر چیز دیگری نیاز به توجه شما دارد.

۱۰٫ با یک دست چندتا هندوانه برندارید

سعی برای کار بیش تر، نتیجه ی کم تر می دهد. انجام چند کار با هم چیزی نیست که به آن افتخار کنید، چون به این معنی است که شما هرگز توجه کامل تان را به هیچ کدام از آنها اختصاص نمی دهید. هر بار فقط یک کار به دست بگیرید، آن را تمام کنید بعد سراغ بعدی بروید.

۱۱٫ حواس پرت نباشید

به جز در موارد اضطراری، هر روز چند ساعتی موبایل و سایر دستگاه هایتان را کنار بگذارید. شگفت زده خواهید شد اگر ببینید زمانی که هر چند ثانیه مجبور نیستید به موبایل و دیگر دستگاه ها نگاه کنید، چقدر کار می توانید انجام دهید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag