Skip links

۱۰ روش برای حفظ مشتری

با بررسی تجربه کار آفرینان موفق به این نتیجه رسیدم که مهم نیست در تلاش هستیم چه دسته ای از مردم مشتری ما باشند، اگر راه مورد علاقه مردم دنبال کنیم، مردم هم زمان ، هم پول و هم انرژی خود را برای ما سرمایه گذاری می کنند. اگر می خواهیم کسب و کار موفقی بسازیم ، باید دلیلی ایجاد کنیم تا دیگران با علاقه ما را دنبال کنند . ایجاد و حفظ فرهنگ درست در این راه برای هرکسب وکار ضروری است .

در این مورد فکر کنید : مشکلات اجتناب ناپذیرند وهمیشه زمان محدودی برای حل کردن مشکلات داریم . همیشه مشکلات در مواقعی ایجاد می شوند که زمان و یا پول مورد نیاز را برای برطرف کردن آن نداریم . همیشه بر اساس فاکتور هایی به وجود می آیند که از کنترل ما خارج است .به این فکر کنید که چه چیز هایی را می توانید کنترل کنید . در برخورد با مشکلات چطور با خودتان و دیگران رفتار می کنید.اگر می خواهید یک رهبر باشید، در اولین فرصت باید موارد زیر را تمرین کنید. و با انجام این موارد مشتریان وفادار خود را گسترش می دهید.

۱- تفکر رو به جلو داشته باشیم

چیزی که مجبور به پذیرش آن هستیم این هست که هرگز قادر نیستیم به طور کامل به تنهایی مسیر و راه خود را پیدا و روشن کنیم .درست است که یک کارآفرین برای خودش و به صورت مستقل کار می کند اما این نکته را به خاطر داشته باشیم که کل تجارت و موفقیت ما وابسته به مردم است . باید این نکته را در نظر داشته باشیم که آدم های زیادی به تنهایی با سرعتی که ما به تنهایی عمل می کنیم ، حرکت می کنند، اما موضوعی که از کار آفرینان موفق یاد می گیریم این است که بهترین کار همراه داشتن و در نظر داشتن مردم است و بهترین راه برای همراه داشتن مردم ، تفکر رو به جلوست . منظور از داشتن تفکر رو جلو این است : به آینده نگاه داشته باشید و جلو تر از زمان زندگی کنید . در میان مردم بودن ، از نیاز ها و علایق آنها پرده بر میدارد و شما را بر آن می دارد روشی را برای شاد کردن آنها بیابید .(اگردر مورد راهی که یافتید اطمینان کافی ندارید گوشی تلفن را بردارید و این ایده را با اطرافیان خود در میان بگذارید ) این گونه است که مردم به تجارت شما علاقه مند می شوند .

article_image_one_393.jpg

۲- ۵ دقیقه زودتر

دقیق بودن انضباط شخصی و کنترل به همراه دارد. رک بگویم ، این موضوع نشانه ای از ظرفیت تعهد ماست . ما همیشه از همراهان خود ، از دوستان و همکاران خود انتظار داریم وقت شناس باشند و فراتر از انتظار این خصوصیت قابل احترام است .فارغ از نمایش این رفتار سعی کنیم یک عادت ایجاد کنیم که همیشه ۵ دقیقه جلوتر باشیم. منظور از عادت چیست ؟ مردم متوجه خصوصیت وقت شناسی ما خواهند شد و اینکه به زمان دیگران احترام می گذاریم. آنها نیز به ما و زمان ما احترام می گذارند . این موضوع بسیار ساده است .با وقت شناس بودن این احساس در ذهن مخاطبان شما ایجاد می شود : اطمینان از اینکه شما مسیولیت پذیر و متعهد هستید. اعتماد مخاطب به تعهد شما، باعث بازگشت مشتریان به سمت شما می شود . چه کسی وقتی برای اتلاف دارد ؟

۳- در دسترس باشیم

دسترسی مردم را به خودمان آسان کنیم . مگر نمی خواهیم بیزنس مان را توسعه بدهیم ؟ به این موضوع فکر کنیم که مردم چگونه با ما در ارتباط هستند .نقاط تماس خود را افزایش دهیم . اجازه دهیم مشتری با ساده ترین و متنوع ترین رو شها، امکان بر قراری تماس با ما را داشته باشند . برای شروع شماره تماس خود را پایین ایمیل های ارسالی خود اضافه کنیم . استفاده از تمام شبکه های ارتباطی و اجتماعی هزینه سنگینی برای ما نخواهد داشت. از تمام این شبکه ها به بهترین روش می توانیم با مخاطبان خود ارتباط داشته باشیم تمام راه ها را بررسی کنید و تا حد امکان بیشتر در دسترس باشید. مشتریان شما زمانی که احساس کنند برای یک موضوع کوچک یا بزرگ می توانند با شما در ارتباط باشند به ندرت شما را ترک خواهند کرد.

۴- یاد گیرنده باشیم

در مورد تاریخچه صنعتی که در آن فعالیت خود را آغاز کرده ایم مطالعه کنیم و اینکه در حال حاضر در این صنعت چه می گذرد . سرگذشت این صنعت ، نیاز ها ، تهدید ها و فرصت های آن را بررسی نماییم . هیچ وقت و هیچ روزی یادگیری را متوقف نکنیم .با انجام این کار این را بدانید که یک فرد حرفه ای در کار خود خواهید شد و آرام آرام غریزه شما برای اینکه بازار پیش روی را حدس بزنید به شما کمک می کند و در این صورت بهتر می توانید کسب و کار خود را مدیریت کنید و در طول زمان یک مشاور متخصص در صنعت خود خواهید شد .

۵- بیش از اندازه فعال باشیم

بهترین راه برای اینکه در بازار رقابت پیشرو باشیم، این است که لحظه ای دست از تلاش نکشیم و فعالیت خود را افزایش دهیم .به این موضوع بیاندیشیم که آیا می توانیم مشکلات آینده را در افق تجارت خود نشانه گذاری کنیم ؟ به این مشکلات توجه کنیم و نگران این نباشیم که رقبا به راحتی به دنبال ما و راه رفته ما را می روند . در این صورت است که یک رهبر هستیم که دیگران رهبری ما را دنبال می کنند . در نتیجه همیشه یک قدم از مشکلات خود و از رقبای خود جلوتر هستیم .به یاد داشته باشید که در آرمانی ترین شرایط نیز از تلاش و فعالیت دست نکشید و اینگونه همیشه حرف جدیدی برای مخاطب خود خواهید داشت .

۶- متوقف نشویم

رهبران موفق موانع را به راه حل تبدیل می کنند . موانع باعث می شوند که بدرستی راه را تشخیص ندهیم . موانع باعث می شوند مسیر خود را تغییر دهیم . موانع باعث می شوند دست از ادامه مسیر بکشیم و این چالش ها بسیار بزرگ هستند . پس باید موانع را از میان برداریم و این اتفاق زمانی می افتد که تحت هیچ شرایطی متوفق نشویم .

۷- قابل دستیابی باشید.

اگر از سازمان خود بیرون بیاییم و حاضر باشیم خود را در معرض آسیب ها و نگرانی ها و شکایات مخاطبان قرا ر دهیم، مخاطبان به ما بازخورد می دهند . مخاطبان مایل به بحث در مورد ناخوشایند ترین تجربه خود هستند و اگر ما را در جریان تجربیات ناخوشایند خود از کسب و کار مان قرار دهند به این معنی است که به ما و توانایی هایمان اعتماد دارند . این نوع از اعتماد بسیار ارزشمند است . بنا بر این به مخاطبان خود این موضوع را اعلام کنید که حاضر به شنیدن ناراحتی ها و پیشهاداتشان هستید. اگر بدانید وقتی تمام توجه خود را به این مخاطبان معطوف می کنید چه تاثیر بر روی وفاداری مشتریانتان ایجاد می کند ، هیچگاه این موضوع را دست کم نمی گیرید .

۸- کمک کننده باشید

زمانی را برای کمک به موفق شدن دیگران در نظر بگیریم . کمک ما می تواند تغییرات بزرگی برای یک نفر دیگر به همراه داشته باشد و کسی چه می داند شاید روزی او در اوج باشد و در آن زمان فرصت های متعددی در پیش رو دارد و چه بسا این فرصت های بزرگ را با ما در شریک شود و همراهی ما را طلب کند .زمانی که کسی از شما درخواست کمک می کند به این فرصت نگاه کنید که چطور می توانید با کمک به او، شبکه ای از مشتریان وفادار برای خود ایجاد کنید . من عاشق این جمله هستم : زمانی که در اوج قرار گرفتید ، نفر بعدی را بالا بکشید .

۹- درک بالایی داشته باشیم

توانایی و تمایل ما برای درک دیگران مزایای بسیاری برایمان به همراه خواهد داشت .مثالی از درک شرایط دیگران این جمله معروف است که اگر می خواهی بدانی چرا کسی اینگونه راه می رود کفشهایش را بپوش . اگر توانایی درک شرایط دیگران را داشته باشیم، مذاکرات ما بسیار نرمتر و موثر تر خواهد شد. چرا که ما با درک شرایط دیگران توانایی یافتن و ارایه راه حل هایی را خواهیم داشت که برای دیگران قابل اجرا و جذاب است . در نتیجه، این موضوع باعث پیشرفت پروژه های ما در تمام زمینه هاست . شاید به نظر شما این موضوع عملکرد مناسبی به دنبال نداشته باشد . اما واقعیت این است که در این شرایط آدم هایی که سعی در درک آنها داشته اید از شما سپاسگزارند و شما را حمایت می کنند . مردمی که از شما سپاسگزارند به سمت شما بازمی گردند و شما می توانید مشتریان وفادار و حمایتگر داشته باشید.

۱۰- سپاسگزار باشیم

از همراه بودن مشتریان خود سپاسگزار باشیم و این فرهنگ را در کسب و کار خود رواج دهیم . تمام افراد فعال درکسب و کار ما باید با تمام وجود عاشقانه پاسخگو و سپاسگزار همراهی مشتریان باشند . به یاد داشته باشید که با نادیده گرفتن مشتریان روزی آنها را برای همیشه از دست می دهید و با توجه واقعی به مشتریان نه تنها همیشه به شما وفادار خواهند بود، بلکه با احساس خوشایند خود در مورد شما ، از روش های متفاوتی باعث توسعه کسب و کارتان می شوند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag