Skip links

۱۰ فاکتور آدم موفق

از کجا بدانیم که خصوصیات افراد موفق را در خود داریم یا نه؟ ما افراد قدرتمند و موفق را تحسین می کنیم، اما کسانی از عزت و احترام بیشتر نزد ما برخوردار هستند که از هیچ به همه چیز رسیده اند، یا این که در آغاز کار افرادی عادی بوده اند و برای دستیابی به موفقیت به خودشان اتکا کرده اند. برخی از این افراد حتی متوجه ظرفیت های بسیار زیاد خود نشده بودند و در حقیقت اهمیتی هم به این موضوع نمی دادند، تنها سخت تلاش کردند و شبانه روز به کارشان ادامه دادند.

ممکن است همین حالا هم برخی از این نشانه های موفقیت احتمالی در آینده را داشته باشید و تنها از وجودشان آگاه نباشید.

۱٫ وقت شناس و قابل اعتماد هستید

سخت می توان کسی را یافت که همیشه به حرف هایی که می زند پایبند بماند و هیچ گاه در جلسات تاخیر نداشته باشد. بعضی ها در دید مردم چهره ی مثبتی دارند، هم در جهان کسب وکار و هم در میان دوستانشان. اگر شما هم از آن کسانی هستید که در نظر دیگران قابل اعتمادند و می توانند برنامه ی زمانی واقع گرایانه ای تنظیم کنند و با به کار بسستن آن بسیار وقت شناس باشند، پس توان دستیابی به اهداف بزرگ را دارید.

۲٫ از ابراز وجود خودتان هراسی ندارید

بسیاری افراد با ابراز احساسات شان چندان راحت نیستند و به واقع نشان دادن خود واقعی شان به جهان صرفا این حس را به آنها منتقل می کند که بیش از حد آسیب پذیر هستند. با این حال، اگر نگاهی به برخی از موفق ترین و شناخته شده ترین هنرمندان امروزی داشته باشیم، خواهیم دید که آنها از دنبال کردن رویاهایشان هراسی ندارند و همواره به وسیله ی کارهایشان، ضمیر درون شان را به شکلی خلاقانه ابراز می کنند. کارگردانانی چون وست اندرسون در حقیقت به دلیل سبک هنری متحصربفرد خود صاحب سبک قلمداد می شوند. کارآفرینان ثروتمند امروزی نیز همواره از رویاهایشان سخن گفته اند، حتی زمانی که رویاهایشان خلاف جریان معمول بوده است.

article_image_one_404.jpg

۳٫ از دیگران انتظار ندارید کارهایتان را برایتان انجام دهند

افراد بسیاری هستند که نمی توانند خودشان کارهایشان را انجام دهند، و به همین خاطر گوشه ای می نشینند و منتظر می مانند تا مشکلاتشان خودشان برطرف شوند. این افراد بیش از حد از دوستان، خانواده و حتی همکاران خود کمک می گیرند و همیشه از مشکلات بی اهمیتی صحبت می کنند که سد راه دستیابی آنها به موفقیت شده است. در مقابل، افراد موفق کارها را به دست خودشان می گیرند و مسئولیت کارها و کاهلی های خود را به گردن می گیرند.

۴٫ وسایل خود را مرتب نگه می دارید

پای صحبت افرادی با هر سطحی از موفقیت که بنشینید، بیشتر آنها شیوه ی بسیار منحصربفردی برای مدیریت کردن فایل هایشان دارند. کسانی هستند که با وجود نشستن در میان انبوهی از کاغذ، تغییر مدام نگاه شان از سمت رایانه به تلفن همراه شان و یا باز بودن تب های بسیار بر روی صفحه نمایش، به بهترین شکل ممکن کار می کنند. با این حال، اگر دقیق تر شوید خواهید دید که این کارها شیوه ی ابراز هرج و مرج ذهنی این افراد است. مهم نیست که شما در کار خود واقعا نکته بین و منظم هستید و دل تان می خواهد که همه چیز سر جایش باشد یا این که دوست دارید افکارتان آزادانه جریان داشته باشند و وسایل کارتان در سرتاسر اتاق پخش و پلا باشند؛ اگ می توانید به سادگی چیزهایی که می خواهید را پیدا کنید و به شکل مناسبی کار کنید، می توانید خودتان را آدم مرنبی بدانید.

۵٫ برای بهترشدن اشتیاق دارید

همه ی افراد جاه طلبی بسیار ندارند. ترس از چیزهایی که به خوبی نمی توان از پس شان برآمد ممکن است سد راه پیشرفت بسیاری از افراد شود. آنها ممکن است به حد کافی خلاق نباشند و یا این که تنبل باشند و اگر کاری ساده تر بود، به سراغ آن بروند. در مقابل، کسانی هم وجود دارند که همیشه اشتیاق فراوانی برای پیشرفت، یاد گرفتن چیزهای تازه، به کارگیری مهارت های نویافته و فدا کردن بخشی از لذت و شادی شان در زمان کنونی دارند تا در آینده شادتر باشند. گروه دوم همان کسانی هستند که سال ها به پیشرفت خود ادامه خواهند داد و کارهایی که می خواهند را پشت سر هم به سرانجام خواهند رساند.

۶٫ با نصیحت شنیدن مشکلی ندارید

کلیشه ی خنده داری وجود دارد که می گوید مردها بیش از آن مغرور هستند که آدرس جایی را از کسی بپرسند. شاید نقطه نظر من در اینجا بیش از حد اروپایی باشد، اما هر کسی که گمشده و سردرگم است و درعین حال فکر می کند که پرسیدن راه از دیگران نشانه ی ضعف است، به واقع احمق است. درک می کنم که نفس برخی افراد تا حدی ضعیف و شکننده است، اما آن هایی که از کمک گرفتن از دیگران هراسی ندارند بسیار سریع تر بر مشکلات فائق می آیند، بینش های کاربردی بسیاری کسب می کنند و قادر خواهند بود آن چه را که آموخته اند در آینده به کار بگیرند. غرور کاذب باعث می شود که هیچ گاه پیشرفتی جدی نداشته باشید.

۷٫ جسور و مطمئن به نفس هستید

شاید شما چندان به فکر نگرش عموما مثبت شما به زندگی و یا رضایت نسبی شما از خودتان و شرایط کنونی نباشید، اما باور کنید که اعتماد به نفس ورق را به کلی برمی گرداند. برای باانگیزه باقی ماندن و تمرکز بر روی اهداف تان تنها کافی است به خودتان باور داشته باشید. اگر توانایی هایتان را دست کم نگیرید، به دیگران اجازه ندهید که به شما امر و نهی کنند و با مشاهده ی فرصت های خوب آنها را در آغوش بگیرید، آن گاه هر آن چه برای دستیابی به موفیت های بزرگ لازم است را خواهید داشت.

۸٫ شکست را به منزله ی ابزار یادگیری و منبع انگیزه می دانید

مشکلی که بیشتر افراد به دام آن می افتند این است که به آسانی مغلوب می شوند. البته که همه ی ما هر از گاهی در کار خود به مشکل می خوریم و یا حتی به هنگام انجام دادن کارهای جدید شکست های سنگینی را متحمل می شویم، اما این دلیل نمی شود که به زمین و زمان ناسزا بگوییم و تمام امیدمان را از دست بدهیم. کسانی که از شکست برای پیشرفت خودشان نیرو می گیرند و سعی می کنند که از تمامی اشتباهاتی که در مسیرشان داشته اند بیاموزند، به راه خود ادامه می دهند و در نهایت به بهترین ها می رسند.

۹٫ در موقعیت های پراسترس، آرام و منطقی باقی می مانند

تا حالا حس کرده اید که سایرین در مواجهه با چیزهای کوچک کمی بیش از حد کنترل اعصاب شان را از دست می دهند؟ آیا مشکل درک می کنید که چگونه بعضی افراد عصبی می شوند و همه چیز را به خودشان می گیرند؟ اگر همین طور است، شما جزو آن عده ی قلیلی از افراد هستید که در بحث های جدی، شرایط اضطراری و سایر موقعیت های پراسترس کنترل احساسات شان را در اختیار دارند.

۱۰٫ مراقب افراد خودتان هستید

ویژگی هایی که اغلب به افرادی با تیپ شخصیتی نوع آ نسبت داده می شوند – یعنی همان رهبران بالفطره – اعتماد به نفس و بی باکی هستند. اما اغلب اصلی ترین خصیصه ی این گروه از افراد فراموش می شود: همدردی کردن. بله، درست شنیدید. اگر کسی می خواهد که رهبر خوبی باشد، باید بتواند گروه اش را تامین کند و اطمینان حاصل کند که همه ی افراد از چیزهایی که احساس امنیت و شادمانی را برایشان فراهم می کند برخوردار هستند. این مهم به سازش کاری، مهارت های ارتباطی، تفکر سریع و اتخاذ تصمیم های دشوار احتیاج دارد، اما رهبران همواره سعی می کند که مردمان شان در حد معقولی خوشحال باشند. اگر تنها به فکر خودتان باشید، یا چندان در کارتان موفق نمی شوید و یا این که به همان سرعتی که به موفقیت رسیده بودید، شکست می خورید.

اگر برخی از این نشانه ها را در خود دارید، احتمالا استعدادهای نهفته ای هم داشته باشید که در صورت یادگیری چگونگی استفاده از آن ها، قادر خواهید بود به برخی از بزرگترین اهداف تان دست پیدا کنید. البته که این مهم همچنان زمان و کار بسیاری را می طلبد، و حتی شاید به کمی بخت و اقبال هم نیاز داشته باشد؛ اما با در اختیار داشتن برخی از این خصوصیت های مثبت، بی شک بخت موفقیت شما بالاتر خواهد بود.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag