Skip links

۱۰ علت رضایت یا عدم رضایت کارمندان

شما چگونه کارمندان را راضی نگه می دارید؟ کارفرمایان باید از اهمیت راضی نگه داشتن کارمندان شان آگاه باشند. با توجه به زمان و هزینه ای که برای فرآیند استخدام و آموزش لازم است، عاقلانه تر آن است که به جای چالش آوردن کارمندان جدید، کارمندان فعلی را حفظ کنید. بنابراین،بهترین نقطه برای شروع این است کارفرمایان پی ببرند چرا آدم ها شغل شان را ترک می کنند، و برعکس، چه چیزی باعث می شود بمانند.

چرا کارمندان می روند؟ 
۵ علت اصلی رفتن کارمندان این ها هستند:

۱٫ احساس می کنند از قابلیت های شان استفاده نمی شود

اگر کارمندان احساس کنند از توانمندی های شان استفاده نمی شود و این را به زبان بیاورند، احتمالا از مقام شغلی فعلی شان راضی نیستند. کارمندان دوست دارند حس کنند برای شرکت ارزش افزایی می کنند، بنابراین به دنبال نقشی خواهندبود که در آن این شانس را به دست بیاورند. به هر حال، فرصت های محدودی برای یک شخص وجود دارد که بتواند جایگاه اش را تشخیص دهد، درست است؟

article_image_one_445.jpg

۲٫ این شغل چیزی نیست که انتظار داشتند

در توصیف شغل نوشته شده است”معاون بازاریابی”و شما فکر می کنید: “فوق العاده است، می توانم بخشی از این فرآیند خلاقانه باشم! ” نخستین روز کاری است و شما در هیبت یک هات داگ در خیابان برگه های آگهی را به دست آدم ها می دهید. فکر نمی کردید این شغل شامل این کار نیز بشود، درست است؟ آدم ها هنگام پذیرفتن یک شغل دوست دارند از وظایف اصلی شان و چیزهایی که شامل یک روز کاری می شود، اطلاعات کاملی داشته باشند. اگر شغل با توصیفی که در آگهی آمده است مطابقت نداشته باشد، باید انتظار یک کارمند ناراضی را داشته باشید که ماندنی نخواهدبود.

۳٫ فضایی برای رشد ندارند

اکثر آدم ها به ویژه نسل هزاره ای ها با این ذهنیت وارد نیروی کار می شوند که به مرور زمان مهارت و تجربه به دست خواهندآورد، و بنابراین، در این شرکت رشد خواهندکرد. اگر فرصتی برای پیش رفت وجود نداشته باشد، کارمندان جای دیگری به دنبال شانسی برای پیش رفت شغلی خواهندگشت.

۴٫ فضای کار منفی

با توجه به این که بیش تر ساعات بیداری تان در محل کار سپری می شود منطقی است که دوست داشته باشید این ساعات در محیط کاری دل پذیر سپری شود. اگر یک کارمند به جایی برسد که هرروز از رفتن به محل کار وحشت داشته باشد، می توانید تضمین کنید در نهایت تصمیم به رها کردن آن کار خواهدگرفت. چه چیزی محیط کاری مخرب را ایجاد می کند؟ هرچیزی از بار کاری نامعقول تا نبود احترام درمیان هم کاران… که من را به نکته ی بعدی و پایانی می رساند.

۵٫ تضاد شخصیتی

مطمئنا مهم است که مسائل شخصی را از محیط کارتان جدا کنید، اما وقتی یک کشمکش شخصیتی واقعی وجود دارد، نادیده گرفتن آن می تواند سخت باشد. اگر رییس یا یک همتای مغرور دارید که فکر نمی کنید بتوانید با او کنار بیایید، بالاخره به این تصمیم می رسید که بهتر است با هم کار نکنید.

چرا کارمندان می مانند؟ 
در کنار ذکر دلایلی که باعث می شود آدم ها کارشان را ترک کنند، عوامل متعددی وجود دارد که می تواند به حفظ کارمندان کمک کند. بیایید نگاهی بکنیم به ۵ دلیل اصلی که آدم ها را به ماندن در شغل شان وامی دارد:

۱٫ فرهنگ شرکت

محیط کار، به علاوه ی نحوه ی تعامل کارمندان و این که چه احساسی دارند، می تواند تاثیر شگرفی بر مدت زمان ماندن کارمندان در شغل شان داشته باشد. آیا تا به حال در وضعیتی بوده اید که از کارتان ناراضی باشید، اما با خودتان بگویید”چه طور می توانم همکارانم را ترک کنم؟” این مثال به خوبی نشان می دهد فرهنگ یک شرکت تا چه حد روی ماندن در یک شغل تاثیر دارد. شرکت در فعالیت های گروهی مانند خودمانی – غیررسمی آیس بریکر یا یک گروه مارچ مدنس می تواند به بالا بردن روحیه درمیان کارمندان کمک کند.

۲٫ مزایا

مرخصی باحقوق، پاداش سالیانه، کارت تخفیف، خدای من! من نمی گویم ایده ی خوبی است که به کارمندان تان باج بدهید تا از ترک کارشان جلوگیری کنید، اما اگر شرکت تان این برنامه های محرک و پاداش ها را از ابتدا ارائه کند، نشان می دهد کارفرما به کارمندان اش توجه می کند و می خواهد برای ساختن محیط کاری رضایت بخش تلاش کند.

۳٫ توازن کار/زندگی

همان طور که قبلا گفتم، کارمندی که بیش از حد کار می کند، یک کارمند راضی نیست. برای حفظ کارمندان، شرکت های باید تلاش کنند توازن کار/زندگی مناسبی ایجاد کنند. قاعده ی ۸ ساعته را به طور جدی اجرا کنید، یا کارمندان را تشویق کنید وقتی دفتر را ترک می کنند دیگر ایمیل های شان را چک نکنند. ساعت کاری قابل انعطاف نیز توازن مناسبی بین کار و زندگی برقرار می کند، به ویژه برای کارمندانی که فرزند کوچک دارند. احترام گذاشتن به وقت آزاد کارمندان راهی برای نشان دادن این است که شرکت به کارمندان اش اهمیت می دهد.

۴٫ حقوق

این یکی بدیهی است. هنگامی که کارمندان بالقوه در جست وجوی کار هستند، مزایای رقابتی چیزی است که به طور فزاینده در پی آن هستند. مهم است به طور مداوم از این موضوع آگاه باشید-نه فقط وقتی شغلی را پیشنهاد می کنید. مثلا افزایش حقوق مداوم به مرور زمان می تواند به حفظ کارمندان برتر شما کمک کند.

۵٫ عشق

به زبان ساده، آدم ها به انجام کاری که عاشق اش هستند ترغیب می شوند. مهم است که در خلال فرآیند استخدام پی ببرید کارمند بالقوه به این کار عشق می ورزد یا فقط به یک شغل نیاز دارد.
کارمندانی که به کارشان اهمیت می دهند، خیلی مفید خواهندبود، چون با انگیزه ی موفقیت در این صنعت، وارد شرکت می شوند. عشق هم چنین می تواند به تقویت فرهنگ شرکت کمک کند، چون داشتن هدف مشترک همبستگی را در بین تیم افزایش می دهد. همیشه راه های جدید و خلاقانه ای وجود دارد که شرکت ها می توانند از طریق آن استعدادها را جذب و حفظ کنند. اما با پیروی از این بایدها و نبایدها، می توانید در این بازی پیش رو باشید و بهترین تیم تان را تشکیل بدهید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag