Skip links

۵ روش عملکرد مدیران موفق در بحران

بسیاری از افراد بر این باورند که ظرفیت واقعی افراد برای رهبری در زمان بحران مشخص می شود. عملکرد فرد، تحت استرس می تواند نشان دهد که افراد چقدر زیرک و باهوش و یا برعکس، چقدر ضعیف و سست هستند. راه اندازی و مدیریت کسب و کار شخصی می تواند مشکل باشد و ممکن است دیر یا زود ما را دچار چالش کند. در اینجا صفاتی را که در زمان به چالش کشیده شدن لازم دارید تا یک رهبر موفق باقی بمانید با هم مرور می کنیم.

به عنوان یک صاحب کسب و کار یا یک کارآفرین، مهم است که همیشه و به خصوص در شرایط دشوار، هوشمندانه و عاقلانه عمل کنید و خونسرد باشید. اینجا ۵ کاری را که هر رهبر موفق کسب و کار باید در زمان بحران انجام دهد و صفاتی را که صاحبان کسب و کار باید در خود پرورش دهند را مطالعه می کنیم.

۱- مدیران موفق، احساسات و کارشان را از هم جدا می کنند

مدیران موفق اجازه نمی دهند که احساسات شان در کارشان اختلال ایجاد کند. مهمترین چیز در زمان بحران این است که با حفظ خونسردی و آرامش خود، برای کارکنان تان یک اُلگو باشید. این کار به شما اجازه خواهد داد که بتوانید موانع و سنگ هایی را که بر سر راه تان قرار گرفته است را شناسایی کنید و از سر راه بردارید.

article_image_one_458.jpg

۲- مدیران موفق شجاع هستند

بسیاری از افراد با استرس بسیار زیادِ شرایط بحران مواجه می شوند. درست است که در زمان بحران، تمام زندگی و کسب و کارتان در خطر است و ممکن است به راحتی وحشت زده شوید، اما اگر شجاع و قوی باشید، کارکنان تان نیز مثل شما رفتار خواهند کرد و یک تیم قوی همراه با هم، قادر به تغییر هر چیزی خواهند بود.

۳- مدیران موفق، خود را مسئول پیروزی و به ویژه شکست های خود می دانند

رهبران شایسته کسب و کار، اشتباهات خود را می پذیرند. همه ما انسان هستیم و اشتباه می کنیم. اما کسی که حاضر به اعتراف به اشتباهش نباشد، کسی نیست که افراد بخواهند او را رهبر سازمان خود بدانند و از او پیروی کنند. پذیرفتن مسئولیت هرگونه اقدامی که ممکن بود به بحران منجر شود، راهی خوب برای تحریک کارکنان برای این است که از صمیم قلب به شما در آن کار کمک کنند، به جای اینکه فقط به خاطر اینکه مجبور هستند این کار را انجام دهند.

۴- مدیران موفق، شکست را شخصی تلقی نمی کنند

با جدا کردن احساسات شخصی خود از کارهای در دست انجام، قادر خواهید بود تا بهتر به روی آنچه در حال اتفاق افتادن است تمرکز کنید و به شیوه ای با آن برخورد کنید که بیشترین موفقیت را برای شما، کارکنان تان و کسب و کارتان به همراه دارد. همچنین بُحران می تواند قدرت را در سازمان ها، پویا سازد که البته یک رهبر موفق اجازه نمی دهد که فرصت طلبان بر سر راه سازمان قرار بگیرند و کسب و کار را در دست بگیرند.

۵- مدیران موفق، نگرش مثبت خود را از آغاز تا پایان حفظ می کنند

پایان بحران فقط زمانی نیست که شما خود را از باتلاقی که در آن بوده اید، بیرون بکشید. پایان بحران وقتی است که تیم شروع به بهبود می کند که ممکن است کمی طول بکشد. حفظ نگرش مثبت و تشویق تیم، به آنها روحیه خواهد داد که به سرعت، همه چیز را به درستی در مسیر برگشت قرار خواهد داد و همچنین اعتماد و احترام از سوی کارکنان را برای شما به همراه خواهد داشت.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag