Skip links

‍۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

برای بهبود جایگاه مخاطبان و مشتریان خود می توانید از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید که این خود مستلزم داشتن اطلاعات کافی و درک اصول و قواعد بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

این ۱۰ قانون می تواند به افزایش مشتریان و سود شما کمک کند:

۱- شنیدن

بیشتر گوش کنید و کمتر حرف بزنید. با خواندن هرچه بیشتر مطالب مخاطبانتان هدفتان در محیطهای آنلاین و شرکت در بحث های آنها، به موضوعات مورد اهمیتشان پی ببرید و محتوایی تولید کنید که مورد نیاز مخاطب باشد.

۲- تمرکز

تخصص در یک حوزه و تمرکز بیشتر روی آن باعث هرچه قدرتمندتر شدن برند و محتوای تولید شده شما میشود. در این صورت استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما نسبت به کسی که در همه ی زمینه ها استراتژی گسترده ای دارد با موفقیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

۳- کیفیت

۱۰ مشتری پر و پا قرص بهتر از ۱۰۰ مشتری گذراست. کیفیت مهم تر از کمیت است. جمله ای که در طول عمر بارها و بارها شنیده اید. اگر شما ۱۰ مشتری یا مخاطب فعال داشته باشید که مطالب شما را بخوانند، در موردش صحبت کنند و با مخاطبان خودشان آن ها را به اشتراک بگذارند، بسیار بهتر از داشتن ۱۰۰ مخاطبی است که پس از اولین ارتباط، غیب شان بزند.

۴- صبر

همانطوری که راه صد ساله رو نمیتوان یک شبه رفت، موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی نیز یک شبه به دست نمی آید. در عین حال که ممکن است بتوانید در مدت زمان کوتاه نتیجه مطلوبی بگیرید ولی به احتمال زیاد، برای دست یابی به نتایج چشم گیر، بایستی مسیری طولانی را طی کنید.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

۵- ترکیب کردن

اگر شما مطلب فوق العاده و با کیفیت را شبکه های اجتماعی منتشر کنید آن مطلب قطعا توسط کاربران در وب سایت هایی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می شود. این به اشتراک گذاری و بحث، راه خود را به طرف موتور های جست وجو پیدا خواهد کرد و در آن ها ایندکس خواهد شد و بار بعد هر کسی نام شما را در گوگل یا بینگ جست وجو کند به مطالب شما در شبکه های اجتماعی یا نظرات خوب یا بد دیگران در مورد برند شما هدایت خواهد شد. فراموش نکنید که این مورد در گرو به اشتراک گذاری مطالب با کیفیت توسط شما و بازنشر شدن این مطالب توسط کاربران تان است.

۶- تاثیرگذاری

برای شناسایی افراد موثر آنلاین در بازار هدفتان زمان بگذراید. این افراد اگر به محصولات یا خدمات و کسب و کار شما علاقه داشته باشند جزو مخاطبان اصلی شما قرار خواهند گرفت. چرا که هرکدام از آنها به تنهایی مخاطبان باکیفیت بسیاری دارند و میتوانند مطالبتان را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند و در این صورت برند شما با تعداد بسیار زیادی از مخاطبان اصلی مواجه خواهد شد.

۷- ارزش

شما باید ارزش و اعتبار به مکالمات اضافه کنید. کم تر روی مکالمات متمرکز شوید و بیش تر روی تولید محتوای باکیفیت و گسترش روابط با افراد تاثیرگذار وب تمرکز کنید. چرا که بالاخره مردم دست از گوش دادن برمی دارند. در گذر زمان، این افراد به کاتالیزورهای قدرتمندی برای کسب و کار شما در بازاریابی دهان به دهان تبدیل خواهند شد.

۸- قدردانی

قطعا هر کسی در مقابل کاری که برای دیگری انجام می دهد حداقل انتظار تشکری خشک و خالی را دارد. حال شما از افرای که به عنوان کاتالیزگر مارکتینگ یا بازاریابی شما عمل کرده اند می خواهید چگونه تقدیر کنید؟ روابط ساختمانی و متقابل یکی از فاکتور های بسیار مهم موفقیت در سوشیال مارتینگ یا بازاریابی اجتماعی است. پس از هرکسی که گامی در جهت بهبود نام تجاری شما برداشت قدردانی و تشکر کنید.

۹- دسترسی

همیشه در دسترس باشید. مخاطبین شما همانقدر که میتوانند مخاطب اصلی و با وفا باشند، به همان اندازه میتوانند بی وفا باشند زمانی که شما غیرفعال باشید.

همواره در حال تولید محتوای جدید باشد و در مکالمات و بحث ها شرکت کنید تا مخاطبین شما فرصتی برای پیداکردن جایگزین برای شما نداشته باشند.

۱۰- معامله به مثل

احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند. برای مخاطبینتان زمان صرف کنید تا برای شما زمان صرف کنند. همانطور که شما از مخاطبان خود انتظار دارید تا مطالبتان را بخوانند، درموردش صحبت کنند و آن را به اشتراک بگذارند، پس شما نیز باید در مورد مطالب دیگران چنین باشید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag