Skip links

۱۰ قدم برای ایجاد رابطه خوب با مشتری

مشکل گشایی از یک استراتژی بازاریابیِ مؤثر هرگز کار آسانی نبوده است. آیا شما به دنبال طرح یک بازار جدید هستید یا اینکه قصد اجرای طرح فعلی خود را دارید؟ شما باید برای انتخاب نوع مشتریان مورد نظر خود تصمیم گیری کنید، و سپس وقت بسیار زیادی را صرف جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به عادات مشتریان خود کنید. این کار یا وقت گیر است یا پر هزینه و یا اینکه هر دو.

با این حال، این سرمایه گزاری در وقت و هزینه می­ تواند نتایج بسیار موثری را برای شرکت شما در پی داشته باشد. آیا شما شروع به اجرای طرح بازاریابی خود و جذب مشتری کرده ­اید؟ این ۱۰ مرحله را برای رسیدن به موفقیت اجرا کنید.

۱٫ مشتریان را بررسی کنید
اگر شما مشتریان مورد نظر خود را در نظر نگرفته باشید و درمورد خصوصیات و ویژگی­ های آنها اطلاعات چندانی نداشته باشید قادر نخواهید بود ارتباط مؤثری با مشتریان احتمالی خود برقرار کنید. مشتریان فعلی خود و همچنین اعضای بازار هدف خود را بررسی کنید، تا بتوانید روش­ های ارائه بهتر محصولات یا خدمات خود را پیدا کنید، یا اینکه بفهیمد محصولاتی که در حال حاضر ارائه می­ دهید چه کمبودهایی دارد.شبکه ­ای بزرگ بیافکنید تا بتوانید کسانی را که فکر می­ کنید احتمالاً به محصولات یا خدمات شما علاقمند هستند، جذب کنید و از اطلاعات آنها برای شکل دادن به برند و نام تجاری خود استفاده کنید به گونه­ ای که در بازار هدف شما بهتر طنین انداز شود. هنگامی که مخاطبان خود را شناختید، فهمیدید که آنها هنگامی که آنلاین هستند چه می­ کنند، و اینکه به چه چیزهایی بهترین واکنش­ها را نشان می­دهند، آنگاه می­ توانید فروش خود را آغاز کنید.

article_image_one_587.jpg

۲٫ در مورد رقبای خود تحقیق کنید و بفهمید که مشتریان آنها چه کسانی هستند
یک راه آسان برای فهمیدن اینکه کدام کمپین­ های بازاریابی مؤثر هستند و کدام کمپین­ ها تأثیری ندارند این است که در حرفه­ ی خود در مورد رقبا تحقیق کنید. نه تنها این کارِ ارزان به شما ایده­ هایی برای اجرای کمپین­ خودتان می­ دهد، بلکه این تحقیق همچنین نقاط تاریک روند کمپین شما را آشکار می­ کند و مسیری جدید به شما ارائه می­ دهد تا بتوانید استراتژی بازاریابی خودتان را اجرا کنید. از این گذشته، تنها با وارد شدن به بازار در همان صنعت، شما به دنبال برخی از مشتریان رقبای خود خواهید رفت – شما همچنین ممکن است از وجود آنها استفاده کرده و خدمات و محصولات خود را برای مشتریان آنها بهتر کنید.

۳٫ آگهی­ های خود را هدفمند کنید
این روش بسیار ارزان­تر از سایر روش­ های تبلیغاتی است، آگهی ­های هدفمند فیس بوک و گوگل ثابت کرده­ اند که یک چیز کم می­ تواند مسیر طولانی­ ای را طی کند. در حالی که اکثر تبلیغات در دنیای واقعی فقط به کسانی می ­رسد که در مقابل یک بیلبورد، ایستگاه اتوبوس یا منطقه تجاری قرار می ­گیرند، اما این آگهی­ های هدفمند می­ توانند افرادی را که به احتمال زیاد نیازمند خدمات شما هستند را بر اساس موقعیت جغرافیایی، جمعیت شناسی (شامل سن، جنسیت، تحصیلات، و وضعیت تأهل)، منافع (بر اساس آنچه که آنها به اشتراک گذاشتند یا لایک کردند) و فعالیت در وب سایت­ها شناسایی می­ کند. با سرمایه گذاری در آگهی­ های هدفمند و پرداخت از طریق «پرداخت برای هر کلیک» یا «پرداخت برای هر بازدید»، شرکت­ها می­ توانند مشکلات و دست اندازهای قابل توجهی را در تعامل با کاربر، تبدیل­ ها و فروش مشاهده کنند.

۴٫ در رسانه ­های اجتماعی هوشمند حضور داشته باشید
یک مسئله حضور داشتن در شبکه­ های اجتماعی است و مورد دیگر حضورِ رسانه­ های اجتماعی می ­باشد. هنگامی که بحث بر سر حفظ مشتریان است، کمی تلاش در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام تأثیر بسزایی دارد. تعداد بسیار زیادی از تجار از صفحات خود در شبکه­ های اجتماعی تنها برای ترویج شرکت خود استفاده می­ کنند، در حالی که مدیران رسانه ­های اجتماعی هوشمند پست­ های مربوطه را با استراتژی مناسب انتشار می دهند، به مقالات جالب و خیلی خوب متصل می­ شوند، به سوالات مشتریان بلافاصله پاسخ می­ دهند، و به خوانندگان آنلاین این تصور را القا می­ کند که کسی اینجا هست که به این چیزها اهمیت می­ دهد.این­ها شرکت ­هایی هستند که مشتریان خود را حفظ کرده، و به کاربران روش­های جدیدی برای استفاده از خدمت یا محصولاتشان ارائه می­ دهند و همچنین به محض بروز مشکلی سعی می­ کنند آن را حل کنند.

۵٫ به تمام ایمیل­ ها، توییت­ها، نظرات ارسال شده در فیس بوک، و تماس­های تلفنی پاسخ دهید؛ در صورت لزوم خود را با شرایط تطبیق دهید
هنگامی که پائول انگلیس هنوز ریاست کایاک را به عهده داشت، یکی از مهم­ترین و با ارزش­ترین کارهایی که او بر انجامش پافشاری می­ کرد قراردادن یک تلفن با صدایی بسیار بلند و آزاد دهنده در وسط دفتر برای دریافت شکایات مشتریان بود. این کار پاسخگویی به تماس­ ها را – توسط هر کسی از جمله مهندسان، توسعه دهندگان، مدیران محتوا و حتی خود او تضمین می کرد. در زاپوس (Zappos)، تونی هسیه ارزش زیادی برای خدمت به مشتریان قائل است تا جایی که برای کارمندان جدید، صرف نظر از کار آنها، دوره­ های آموزشی خدمات مشتری دایر کرده ­اند. و خدمات مشتری در این شرکت به حدی است که در صورت اتمام یک نوع کفش در شرکت، به مغازه کفش فروشی رقیب رفته و آن نوع کفش را از آنجا خریداری می­ کنند. نکته اصلی در این بخش این است که: همیشه به تماس­ ها پاسخ دهید، همیشه برای مشتریان خود اهمیت قائل شوید، و همیشه به محض ایجاد مشکلات آنها را برطرف کنید؛مشتریانتان شمارا برای این کار دوست خواهند داشت.

۶٫ از بازاریابی وابسته استفاده کنید
بازاریابی وابسته از اولین روزهای تشکیل وب­سایت­ ها وجود داشته است، و هنوز هم وسیله­ ای بسیار مؤثر برای افزایش آگاهی برند یا نام تجاری شما است که در بسیاری موارد نادیده گرفته می­ شود. با تعداد شبکه ­های وابسته ­ای که وجود دارد، که براساس PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) یا PPA (پرداخت به ازای هر اقدام) فعالیت می­ کنند، ارتقا­ و ترویج محصول شما توسط ناشری مناسب نمی­ تواند از این ساده­ تر و ایمن ­تر باشد. EBay، آمازون و برخی شرکت­ های بازاریابی خاص، شبکه­ های وابسته خود را ارائه می­ دهند اما شما همچنین می­ توانید شبکه­ های وابسته ­ی PPA منحصر به فرد را امتحان کنید.

۷٫ در اجتماع خود ایجاد اعتماد کنید
با وجود بسیاری از تجارت­ های جدید و رقابتی که تقریباً تمام صنایع را فرا گرفته ­اند، ایستادگی و رشدی معقول در کار، به طور فزاینده ­ای در حال سخت­ تر شدن است. برای به دست آوردن حمایت و پشتیبانی، ابتدا شرکت­ ها باید ایجاد اعتماد کنند. بیش از ۸۸ درصد از مصرف­ کنندگان به نقدهای آنلاین به اندازه­ ی توصیه ­های شخصی اعتماد دارند، و انتشار نقدهای کاربران و ارسال نمونه محصولات خود به وبلاگ­ نویسان مورد اعتماد برای بررسی، عقلانی به نظر می­ رسد. همانطور که شرکت شما رشد می­ کند، شروع کنید به قرار دان محتوای داخلی و درون سازمانی در سایت­ های بزرگی که مفاد و محتواهای اتحادیه­ ها و سندیکاها را منتشر می­ کنند، مانند هافینگتون پست، فوربس، FT، شرکت Fast و Inc. فراموش نکنید که از نام اصلی خود استفاده کنید؛ مردم واکنش بهتری به انسان نشان می­ دهند تا یک شرکت.

۸٫ با تأثیرگذاران دست راستی ارتباط بر قرار کنید
درگیر شدن با گردانندگان و بازیگران اصلی صنعت شما می ­تواند روش بسیار مؤثری برای به دست آوردن پایگاه اشتراک گذاری وسیع­ تری باشد. از همه این ها گذشته، اگر شما بتوانید توجه یک رهبر فکری یا یک فرد تأثیر گذار را به خود جلب کنید، فرصت جذب طرفداران و دوستان آنها، و همچنین ایجاد اعتماد و اعتبار برای خود را خواهید داشت. از وبلاگ نویسان مناسب یا کارآفرینان در کنفرانس­ ها یا از طریق توییتر کمک بگیرید، مطالب وبلاگی جالب و مناسبی برای آنها بفرستید تا توجه آنها را جلب کنید، و بار دیگر باید اشاره کرد که این کار را به عنوان یک فرد و یک انسان انجام دهید نه فقط به عنوان شرکت خود.

۹٫ ارسال مطالب مرتبط و مناسب در وبلاگ­ ها
انتشار مستمر و مجدانه­ ی مطالب وبلاگی مناسب، مرتبط، و اصلی نه تنها به درخشش شرکت شما در گوگل کمک می­ کند، بلکه به مشتریان بالقوه نیز برای آشنایی بیشتر با شرکت شما و به دست آوردن مشخصات آن نیز کمک می­ کند. نیاز نیست محتوا و مطالب انتشار یافته ­ی شما تبلیغاتی باشد (و نباید اینگونه باشد)، اما باید زمینه و مفادی از دلایل اهمیت محصولات یا خدمات شما ارائه دهد، بهترین روش­ها را برای حل مسائل و مشکلات مربوط به صنعت ارائه دهید که به طور روزمره در ناحیه­ ی جمعیتی مورد هدف شما رخ می ­دهند، برخی اطلاعات با ارزش را منتقل کرده، و به طور کلی افراد را در به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات شما ترغیب کنید. اگه منابع کافی یا نویسنده­ ی کافی در بین کارکنان خود در اختیار ندارید تا به طور مدارم مطلبی را در وبلاگ خود قرار دهید، از یک پلت فرم بازاریابی مانند Content.ly یا پلت فرم­ های ارتباط مجازی مانند Commeta کمک بگیرید.

۱۰٫ ایجاد یک خبرنامه متعهد برای پرورش و ترویج فرصت­ها
یکی از وقت ­گیرترین جنبه ­های بازاریابی آنلاین ایجاد فرصت­ است. معمولاً این کار شامل تجزیه و تحلیل جمعیتی مشتری و فعالیت ­های رسانه­ های اجتماعی، ایجاد آگهی تبلیغاتی، و نظرسنجی ­های آنلاین و به روز رسانی سالانه اطلاعات کاربران می­ شود. با این حال، شرکت­ های جدیدی ایجاد شده ­اند که فرایند ایجاد فرصت را برای شما ساده کرده و حتی در برخی موارد (مانند LeadGenius) این کار را به طور کامل برای شما انجام می­ دهند. یکی از راه ­های پرورش دورنمای شرکت استفاده از خبرنامه ­های ایمیل شخصی، آزمون تبلیغاتی A/B، و کمپین­ های تبلیغاتی است. از اطلاعات برای تنظیم تلاش ­هایی که کارایی دارند و مقیاس بندی بهترین کمپین­های خود استفاده کنید. خدای من، به نظر می ­رسد باید کارهای بسیار زیادی انجام دهید، این طور نیست؟ به همین دلیل است که کمپین ­هایی همانند LeadGenius وجود دارند تا به شما در توسعه و پرورش فرصت ­های خود بدون افت زمان کمک کنند.

منبع : مدیران گیلان

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag