Skip links

۷ مهارت کمک کننده به افزایش اعتماد به نفس

افراد امروزه در جامعه ما اعتماد به نفس کمی دارند. اغلب ما توانایی هایمان را دست کم می گیریم و بیشتر وقتمان را صرف این می کنیم که دیگران در مورد ما چطور فکر می کنند.

بر اساس تحقیقات، اعتماد به نفس ما وقتی دستاوردهای خیلی کمی داریم و همچنین وقتی به موفقیت های بزرگی می رسیم، در پایین ترین حد خود قرار دارد. این موضوع بیانگر دو چیز است:
۱٫ عزت نفس و اعتماد به نفس ذهنی هستند و می تواند با تغییر طرز تفکر ما تغییر کنند.
۲٫ اکثر ما نسبت به چیزی که اکنون حس می کنیم، سزاوار عزت نفس بالاتری هستیم.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

از آنجایی که طرز تفکر ما کلید اصلی اعتماد به نفس و عزت نفس ماست، دراین مقاله درمورد ۷ مهارتی صحبت می کنیم که می توانیم برای ایجاد اعتماد به نفس یاد بگیریم.

۱- مراقبه (MEDITATION):

مراقبه به ما کمک می کند سطوح اضطراب را کاهش دهیم و بهره وری مان را افزایش دهیم. این کار به ما کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیریم، در طول روز استرس کمتری احساس کنیم، و در نهایت اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم! مراقبه یکی از سنت های خیلی قدیمی در کشورهای آسیایی مثل ژاپن و چین است، اما امروزه در کشورهای غربی هم محبوبیت زیادی کسب کرده است. خیلی از مدیر عامل های عالی رتبه و ورزشکارها بارها از مزایای مراقبه بهره گرفته اند، شما هم بهتر است از همین روش استفاده کنید.

۲- سخنرانی در جمع:

بسیاری از مردم می گویند ترس از سخنرانی در جمع بیشتر از ترس مرگ است! بر اساس مجله روانشناسی “one psychologist”، ریشه این موضوع در اجداد ماست. بشر برای میلیون ها سال به صورت گروهی زندگی می کرده تا ریسک های مخاطره آمیز مثل شکارچیان بزرگ و گرسنگی را دفع کند. یکی از بزرگ ترین دلایلی که انسان هنوز هم اجتماعی ست همین موضوع است. اما به این معنی نیز می باشد که هرچیز تهدیدآمیز برای عضو بودن ما در یک گروه خیلی ترسناک به نظر می رسد. به همین دلیل است که سخنرانان بزرگ که جمعیت را به خودشان جلب می کنند ما را شگفت زده می کنند، چون خودمان نمی توانیم چنین کاری کنیم. وقتی این میل انسان را بدانید، می توانید از آن استفاده کنید تا روی توانایی خود برای سخنرانی در جمع کار کنید. یک شروع عالی این است که از خودتان فیلم بگیرید، در مورد موضوع مورد علاقه تان حرف بزنید و وقتی آماده بودید آن را به صورت عمومی منتشر کنید.

۳- تفکر در حال رشد:

Carol Doak، پرفروش ترین نویسنده درباره طرز تفکر، می گوید : شخصی با طرز تفکر ثابت به موفقیت به عنوان تاییدی برای هوش خود نگاه می کند، در مقابل طرز تفکر در حال رشد، که به دنبال چالش است و شکست را نه به عنوان نشانه بی خردی بلکه به چشم کاتالیروز رشد و فراتر رفتن از توانایی کنونی اش می بیند. با وجود اینکه مواجه با مشکلات و موانع می تواند به کاهش عزت نفس یا اعتماد به نفس یک شخص با طرز تفکر ثابت منجر شود، برای شخصی با تفکر در حال رشد به عنوان نیروی محرکه عمل می کند. پس سومین عاملی که برای افزایش اعتماد به نفستان باید یادبگیرید این است که همیشه ذهنی پویا داشته باشید.

۴- فروش:

بیایید با خودمان روراست باشیم، همه ما به کمی مهارت فروش نیاز داریم. چه برای به دست آوردن یک مشتری باشد، چه ارتقا گرفتن، یا حتی راضی کردن دوستمان برای اینکه فیلمی که مورد نظر ماست را تماشا کند. هرچه بیشتر بتوانید دیگران را برای فروش محصولات یا خدماتتان متقاعد کنید، اعتماد به نفس تان افزایش بیشتری می یابد. مهارت فروش به شما یاد می دهد که دنیا از نقطه نظر شخص دیگری ببینید. وقتی کمتر روی خودتان تمرکز داشته باشید، در عوض روی شخصی فروشنده که آن سمت میز نشسته تمرکز می کنید، تقریبا بلافاصله خودآگاهیتان کاهش می یابد.

۵- شروع یک کسب و کار:

وقتی هر روز صبح با این ماموریت از خواب بیدار شوید که باید به کسی یا چیزی غیر خودتان خدمت کنید، اهمیت نظری که دیگران درمورد شما دارند کمتر و کمتر می شود. حتی اگر به عنوان یک کارآفرین منفرد یک کسب و کار را شروع می کنید، باید فراتر از خودتان فکر کنید، چون مشتری، خریدار و کاربرهایی دارید که باید به آن های فکر کنید. شروع یک کسب و کار و به پیش بردن آن و مواجه شدن با چالش ها و مشکلات می تواند تاثیر به سزایی در افزایش اعتماد به نفس شما داشته باشد. ساختن یک کسب و کار از پایه مثل بچه دار شدن است. و هر چه بچه بزرگ تر می شود، باید بیشتر حواستان به افرادی باشد که از بچه مراقبت می کنند.

۶- زبان خارجی:

یاد گرفتن یک زبان جدید چندان راحت نیست، به همین علت است که وقتی پیشرفت می کنیم آنقدر به ما حس خوبی می دهد. اکثر ما خودمان را به یک زبان محدود می کنیم، که تجربه های فرهنگی، فرصت های شغلی و مهم تر از همه افرادی که می توانیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم را محدود می کند. اما یاد گرفتن یک زبان جدید، می تواند به طور چشم گیری اعتماد به نفس ما را زیاد کند، چون در حال یادگیری نوعی از ارتباط هستیم که افراد کمی در اطراف ما توانایی درک آن را دارند. و این موجب قدرتمندی ما می شود. در این دنیا چند فرهنگی که در آن زندگی می کنیم، جای هیچ عذر و بهانه ای برای نداستن یک زبان دیگر نیست.

۷- کاهش وزن:

کاهش وزن برای به دست آوردن اعتماد به نفس چیز جدیدی نیست. احتمالا ویدئوهای الهام بخش از افرادی که ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده اند دیده اید و اینکه چطور زندگیشان متحول شده. به غیر از فایده های مشخص، کاهش وزن به شدت به سلامت ذهنی ما کمک می کند. جریان خون ما را بهبود می دهد که باعث افزایش سطح انرژی و شادی ما می شود. از این گذشته، مطالعات نشان داده اند که عملکردهای شناختی ما مثل توجه، حافظه و تصمیم گیری را هم بهبود می دهد. چطور اعتماد به نفس تان را بیشتر کنید؟ آیا از تمام این روش های ایجاد اعتماد به نفس استفاده کرده اید؟ اگر نه، کدامیک را برای انجام در ماه آینده انتخاب می کنید؟

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag