Skip links

۱۰ کاری که افراد انجام میدهند تا موفق باشند

افراد موفق لزوما هدفمند می باشند و هرگز دست از تلاش بر نمی دارند. آن ها مسولیت کارهایشان را برعهده می گیرند و به وظایفشان عمل می کنند. افراد موفق نسبت به بقیه تلاش بیشتری دارند و کارهای بیشتری را نسبت به سایرین انجام می دهند . آن ها برای زمان خود ارزش قائلند و اجازه نمی دهند دنیای مجازی بر برنامه و موفقیت آن ها تاثیر منفی بگذراد.

همه ی انسان های موفق در زندگی برنامه و هدف دارند و از تمام توان خود برای رسیدن به اهدافشان کمک می گیرند.

در این جا سعی داریم تا شما را با ۱۰ روش مفید و موثر برای افزایش موفقیت شخصی شما آشنا کنیم.

۱- بدانید که از زندگی چه می خواهید

بدانید که از زندگی چه می خواهید و دوست دارید چه کاره شوید. این رازشغل موفق و رضایت بخش است. وقتی این کار را انجام دهید نیرو هایی جدید و قدرتمند در خود کشف می کنید که شما را به سمت اهدافتان هل می دهد.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

۲- موانع کدامند؟

موانع سر راهتان را بشناسید و اجازه ندهید که میان اهدافتان و تلاشتان فاصله بیافکند. هم اکنون کدام مهره ی موفقیت را ندارید؟ چه چیز هایی در زندگی شخصی و کاری شما وجود دارد که شما را از هدفتان پرت می کند؟

۳- تمرکز بر روی باید ها

بر روی آن چه برای موفقیتتان لازم است تمرکز کنید. ممکن است زمان، درس، تلاش مضاعف یا هرچیزی باشد. آیا زمان خود را روی کارها و روابطی می گذارید که بعدا هیچ سودی برایتان ندارد؟ چه قدر شباهت میان کارهایی که انجام می دهید و کارهایی که برای موفقیتتان لازم است وجود دارد؟

زمانی که شما کارهایی را در مسیر درست انجام می دهید که شما را به هدف نهایی تان نزدیک می کند علاوه بر احساس خوشایند درونیتان ،کارایی خود را بالا برده و زودتر به نتیجه خواهید رسید!

۴- دهتای اول

همین الان لیستی از ده گامی که باید با آن ها پله های موفقتیان را بسازید و با آن کار ها موانع و مسائلتان را حل کنید ، تهیه کنید. این لیست پاسخ به سوال قسمت قبل :” چه چیز هایی در زندگی شخصی و کاری شما وجود دارد که شما را ازهدفتان پرت می کند؟”می باشد و باید به شما بگوید که چه کنید تا موانع را از سر راه بردارید.به عنوان مثال : کمتر عصبانی شدن ، ترک سیگار ، عادات غذایی بهتر مانند سبزی خواری ، مطالعه ی کتاب های مفید و مرتبط ،یادگیری زبان های خارجه ، ورزش ،کمتر تلویزیون تماشا کردن ،قرض های خود را پرداخت کردن ، کاهش وزن رفتن به کلاس های مختلف ، و… .

۵- اهدافتان را بنویسید

نوشتن اهداف مزیت هایی به همراه دارد.به عنوان مثال اگر اهدافتان را روی کاغذ بیاورید خواهید دید که واضح تر، دقیق تر و ملموس تر خواهند شد. علاوه بر آن چیزی که جلوی چشم باشد شانس بیشتری برای انجام شدن دارد!

۶- هدف

می دانید که بدون هدف چه خواهد شد؟ کافیست به زندگی افراد بی هدف ، گاهی حتی گذشته ی خودمان نگاهی بیاندازیم. احتمالا همه ی ما روزی بی هدف بودن و روند هرچه پیش آید خوش آید را تجربه کرده ایم. و می دانیم که بی هدفی سرانجامی به جز نابودی ندارد. اهدافتان را بنویسید و مدام به آن ها سر بزنید.به هیچ کس و هیچ چیز اجازه ندهید که اهدافتان را از شما بگیرند و آنها را در خودتان زنده نگه دارید .

۷- نقش خود را به عنوان “منِ جدید” انجام دهید .

قبل از اینکه بتوانید مراقب دیگران باشید یا در زندگی دیگران اثر بگذارید باید خودتان این کار را بکنید . من ِ جدیدکه شوید کارایی خود را افزایش داده و به فردی موثر و به درد بخور تبدیل خواهید شد .منِ جدید دارای چهار بعدِ اجتماعی ، جسمی ، معنوی و ذهنی می باشد.

  1. اجتماعی : شامل روابط دوستانه و عاشقانه ، کار های داوطلبانه ، ارتباط با دیگران ، کمک به دیگران و … می باشد.
  2. جسمی :شما باید به بدن خود ، به وزن خود و مواردی از این دست توجه کنید . ورزش، عادات غذایی سالم ،وزن مناسب، خواب کافی و عمیق و آرامش فیزیکی مواردی هستند که باید رعایت کنید.
  3. معنوی : شما باید برای خود هدفی تعیین کنید. باید به دنبال معنی برای زندگی خودبگردید. به طبیعت بروید. گاهی اوقات را فقط به خود اختصاص دهید تا خود را بازیابید.گاهی اوقات فقط به صدای روح خود گوش کنید و از او پیروی کنید. و در مجموع کارهایی را انجام دهید که موجب رضایت شما می شود .
  4. ذهنی : بیاموزید ، کتاب بخوانید ،سوال بپرسید ،در همایش ها و سمینار ها شرکت کنید. از موزه ها و کتابخانه ها دیدن کنید ،پازل یا جدول حل کنید.

۸- دست از تلاش برندارید

دست از تلاش برندارید و مدام کار های جدید انجام دهید. فائق آمدن بر ترس و انجام کار ها می تواند زندگی ما را به کلی دگرگون کند. برای موفقیت در هر زمینه ای شما باید بی وقفه کار های جدیدی انجام دهید. علاقه و اشتیاق شما می تواند شما را به سمت انجام کار های بیشتر هل دهد و انجام کار های بیشتر می تواند بر علاقه ی شما بیافزاید . به همین خاطر است که گفته می شود به دنبال هر آن چه بروید که دوستش دارید ! بسیاری از ما در رکود و نخوت هستیم به دلیل ترس.

۹- پرهیز از چند کار در آن واحد

کاری را انتخاب کنید که بسیار مهم است و بیشترین تاثیر را بر زندگی و کار شما دارد سپس با تمرکز کافی فقط آن را انجام دهید. پس از آن می توانید به کارهای دیگر برسید و تا حد امکان ازینکه چند کار را با هم انجام دهید، بپرهیزید زیرا هیچکدام خوب و با کیفیت از آب در نمیاید و وقت و انرژی بیشتری هم از شما خواهد گرفت.

۱۰- دوستان و همکاران

هر کسی در زندگی احتیاج به دلگرمی و یک مشاور دارد. از آن ها بخواهید تا نظر خود را راجع به شما بگویند و از آن ها بخواهد تا شما را در جهت رشد و تعالی یاری دهند. این فرد ممکن است باعث شود عادات خوب در شما تقویت شود، به شما یاد آوری کند که چه تعهداتی دارید ،به شما گوش دهد و شما را بفهمد و شما را کمک کند تا کارها را سامان دهید.

برای کسی که می خواهد فردی متفاوت و مفید باشد ، نکات گفته شده نکات خوب و کارامدی هستند.همین اصول ساده ولی حیاتی است که زندگی را می سازد. برای موفق شدن یا تغییر به دنبال کسی نباشید ، منتظر شرایط یا افراد نباشید. تنها کسی که مسئول زندگی شماست خود شمایید. اگر موفق شوید شما را تشویق می کنند و اگر نه ، این خودتان هستید که سرزنش می شوید.

این را بدانید که دنیا آدم فقیر ، ضعیف ، ترسو و ناتوان نمی خواهد.هیچکس به خاطر ان موارد مدالی بر گردن یا تاجی بر سر ندارد. شرایط و اوضاع و احوال حتی ذره ای هم در پیشرفت نکردن شما تاثیر ندارند.

تو می توانی. پس از همین الان شروع کن. چیزی در زندگی هست که تو باید آن را انجام دهی .بدون تعلل وارد چرخه ی موفیت شو! و بعد از آن میبینی که چقدر طی کردن این مسیر ساده تر خواهد بود.”

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag