Skip links

۸ نکته مهم درباره تبلیغات پرفروش

براساس یک برآورد، حدود یک سال و نیم از عمر ما صرف دیدن تبلیغات تلویزیونی می شود. امروزه فضایی را نمی یابیم که از هجوم تبلیغات در امان باشیم؛ هرجا که می رویم مورد تهاجم پیام های تبلیغاتی قرار می گیریم. در زمین، آسمان دریا و خلاصه همه جا آماج تبلیغگران هستیم. برای این که یک تبلیغ موفق داشته باشید لازم است از اصول تبلیغات و از ادبیات این علم آشنایی کامل داشته باشید.

در سال های اخیر موفق ترین آگهی ها دارای ویژگی های زیر بودند که به اختصار مورد بحث قرار می دهیم.

۱-ساده بنویسید؛ فوق العاده ساده
این اصل ساده شاید بیشترین کاربری ناشیانه در تبلیغات را به خود اختصاص داده است. تبلیغ مناسب، باید چشم را به سرعت به خود جذب کند و پیام خود را به سرعت، به نظر مخاطب برساند؛ و اجازه دهد که مخاطب، در سریع ترین زمان ممکن آزاد شود. آگهی هایی که صفحه را با اشکال و تصاویر گرافیکی متعدد و حروف در اندازه های گوناگون اشغال می کنند، نقطه تمرکزی برای تکیه و تمرکز چشم ندارند.

article_image_one_559.jpg

۲- خواص و فواید کالا و نه خود کالا را بفروشید
تاثیر بیشتر آگهی ها، با توجه بیش از حد به خود، کمرنگ می شود. اگر آگهی نتواند به این سوال مخاطب جواب دهد که فایده کالا برای من چیست؟ در حقیقت توفیقی در جذب مخاطب حاصل نمی کند. بهترین آگهی ها، مستقیما به مشکلی که کالا یا خدمات مورد تبلیغ قادر به حل آن است می پردازند و نشان می دهد که چگونه حل این مشکل، می تواند زندگی را برای مخاطب آسان تر کند.

۳- از اشخاص مشهور استفاده کنید
اگر چه ممکن است باور آن برای خواننده دشوار باشد، اما استفاده از اشخاص مشهور در آگهی، سبب جلب توجه مخاطب می شود؛ امری که مورد نیاز هر آگهی تبلیغاتی است.

۴- از قابلیت های رنگ استفاده کنید
رنگ زیبا،درخشان وقوی، چشم را جذب می کند. تحقیقات نشان می دهد که آگهی های تک صفحه ای با رنگ درخشان، ۴۵ درصد بیشترار همان آگهی ها با رنگ سیاه و سفید مورد توجه قرار می گیرند.


۵- سیر حرکت چشم و چگونگی دریافت مخاطب از اطلاعات را کنترل کنید
آگهی خوب، سیر حرکت چشم و چگونگی دریافت خواننده از اطلاعات را کنترل می کند و عناصری را که باید خواننده زودتر دریافت کند، به ترتیب اولویت، در مکان اول و سپس دوم و سوم و…قرار می دهد. اغلب قوی ترین عنصر آگهی، تصویر و یا کار گرافیکی آن است؛ بنابراین، آن را در انتهای کار قرار ندهید که چشم به آسانی از آن گذر کند.

۶- روشن و مشخص حرف بزنید
پیام ناروشن و مبهم، در خواننده ایجاد سردرگمی می کند. در بد ترین حالت، این امر حتی ممکن است به عکس العمل خصمانه نسبت به آگهی دهنده ای که آنها را سردرگم کرده، منجر شود.

۷- از کنتراست (تباین) استفاده کنید
تباین دیداری در آگهی، معمولا مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. تبلیغ یک نوشابه، با استفاده از تضاد و تباین سیاه و سفید در آگهی آن، منجر به افزایش فروش ۵۰ درصدی شد.

۸- سعی کنید آگهی تا جای ممکن جذاب تر شود
کوچک کردن متن اصلی در یک گوشه و استفاده حداکثر از سفیدی صفحه، برعکس نوشتن حروف، حاشیه های نابرابر در یک صفحه و تایپ حروف بر قسمت نقش دار آگهی، برخی راه ها برای جلب توجه است. ابتکارهای خودتان را نیز برای جلب و جذب هرچه بیشتر مخاطب، به این روش ها اضافه کنید. 

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag