Skip links

۱۰ نکته کلیدی در ساخت برند شخصی

یک برند شخصی آمیزه ای از عوامل درونی فرد مثل نظام ارزش ها و آرمان ها و اهداف و نیز نمودهای بیرونی او مثل چهره، زبان بدن و شبکه ی ارتباطات است.کشف دوباره ی خویشتن و تعریف برندی شخصی از خود می تواند به افزایش بهره وری ما کمک کند. ویژگی های شخصی ما انگاره ی برند شخصی ما را می سازند. برند تنها در انحصار محصولات و سازمان ها نیست، و اشخاص می توانند برندی شخصی برای خود داشته باشند.

۱) در ابتدا از خود سوال کنید که انتظارتان از زندگی و خودتان چیست

اگر چشم اندازتان را روشن کنید، دستیابی به آن به مراتب سهلتر خواهد بود. تنها نکته ی مهم این است که انتظاراتتان را مبتنی بر واقعیات تعیین کنید و در هدفگذاری منحصر به فرد باشید.

۲)تغییر و تحولات تخصص و حرفه، یک سبک زندگی است

تغییر و تحول و تجدیدنظر در راهبردها و روش ها نه یک مقصد بلکه، مسیری ادامه دار است. تغییر و تحول به موقع و انعطاف پذیری را چاشنی زندگی شخصی و حرفه ای خود کنید و از عینک تحول به وقایع اطراف خود نگاه کنید. قدرت فرصت یابی تنها یکی از هزاران ارمغان اندیشه ی متحول گرا است.

۳)اول آزمون مسیر بعد حرکت

گاهی با دیدن در باغ سبز به تصور آنکه می توان به دستاوردهایی بزرگتر دست یافت، بی گدار به آب می زنیم و وارد مسیری می شویم که نتیجه ی دلخواه ما را به بار نمی آورد. بدین رو، می بایست قبل از هر اقدام عملی با بهره گیری از تکنیک های اکتشافی مثل کارآموزی، کارورزی و داوطلب به کارشدن، بازارسنجی، و … و خلاصه ی کلام کمی خاک بازار خوردن ابتدا شرایط را بسنجید و بعد رهسپار مسیر شوید.

article_image_one_369.jpg

۴)کشف دوباره ی خویشتن مسیری ممتد و رود به جلو است

باز کشف خود نه یک پروژه ی دارای تاریخ انقضا بلکه، فرایند مستمر است. در مسیر کشف دوباره ی خویشتن فرصت های بسیاری در کمین هستند که می توان با بهره گیری از شم فرصت یابی آن ها را دریافت و در مسیر پیشرفت خویش قرار داد.

۵)وجوه تمایز خود را تقویت کنید

تفاوت شما می تواند وجوه تمایزتان باشد. در دنیای سرشار از گزینه های متعدد می بایست دست به دامان تفاوت ها شد. همواره با نقاط قوت خود نشان دهید که چرا گزینه های متعدد می بایست دست به دامان تفاوت ها شد. همواره با نقاط قوت خود نشان دهید چرا گزینه برتر هستید.

۶)داستان برند خود را خلق کنید

داستان گویی و شنیدن ماجراها فارغ از هر سن و سالی از جذابیت های بسیاری برخوردار است، حال اگر مردم داستان تجارب شخصی ما را بدانند چطور؟
دیدگاه عمده آن است که داستانسرایی میزان همدلی مردم (مشتری) را با برند شخصی ما ارتقا می دهد و پیوندهای عاطفی میان آن و برند ما را مستحکم تر می سازد.

۷)به صورت متمرکز مهارت آموزی کنید

مهارت هایی را بیاموزید که متناسب با چشم اندازتان هستند و دارای نتایج عملیاتی می باشند، فراموش نکنید که یادگیری گران است، اما گرانتر از آن نیاموختن است. پراکنده آموزی و آموختن مهارت های جسته گریخته و نامرتبط، تنها موجب سردرگمی شما می شود و بر دانش و قابلیت هایتان چیزی نمی افزاید.

۸)محتوا تولید کنید

محتوای مناسب در واقع به عنوان تریبون برند شخصی ما به شمار می رود، و انتشار این محتوا و پیام های برند ما را به دنیا مخابره می کند. محتوای مناسب نمودی از شخصیت برند ما است و گفتمان برند شخصی افراد به شمار می رود.

۹)حتی قبل از نیاز برای برقراری روابط و مناسبات اقدام کنید

ارتباط سازی را به عنوان یک عادت و نه کاری از سر وظیفه و یا اجبار تبدیل کنید. همواره از قبل شبکه ی ارتباطات خود را گسترش دهید.

۱۰)خود را در جایگاه مطلوب قرار دهید

ساختن برند فرایندی زمان بر است؛ بدین رو، برای رسیدن به نقطه ی مطلوب باید صبر و استقامت پیشه کنید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag