Skip links

ویژگی طراحی سایت های دو زبانه یا چند زبانه

در بسیاری از کشور های دنیا، طراحی سایت های دو یا چند زبانه اهمیت به سزایی دارد البته  طراحی چنین وب سایت هایی فقط برای قشر یا مشاغل محدودی نیست، تمامی مشاغلی که در سطح بین الملل به رقابت می پردازند ،طراحی وب سایت چند زبانه برای آنها امری ضروری است.


چند نکته مفید برای طراحی سایت چند زبان
به هیچ عنوان زبان ها را به شکل ترکیبی در صفحات وب سایت استفاده نکنید.
یکی از مهمترین بخش در سئو سایت ،متا تگ ها هستند، برای هر زبان سایت خود متا تگ تعریف کرده تا به موتور های جستجو بفهمانید که در وب سایت شما چه زبان هایی وجود دارند.
برای وب سایت خود حتما صفحه ورود در ایتدا صفحه سایت در نظر بگیریم و تمامی زبان های موجود برای سایت را نمایش دهیم و به زبان های دیگر لینک شود تا دسترسی کاربر به زبان های دیگر برایش راحت تر باشد.


استفاده از SubDomain در طراحی سایت دو زبانه و چند زبان
یکی از بهترین روش برای طراحی وب سایت های چند زبان  استفاده از sub domain  می باشد که به تعداد زبان سایت ،یک  sub domain  تعریف می شود و برای هر  sub domain یک قالب و با طراحی سایت متفاوت ساخته می شود البته این امکان هم وجود داره که ١ قالب مشترک برای تمام زبان های سایت در نظر گرفت که برای روش دوم، قالب سایت باید همچین امکانی را داشته باشد.


از متا تگ برای زبان های مختلف سایت استفاده شود
در این روش با قرار دادن متا تگ ها با توجه به زبان سایت ، به موتورهای جستجو زبان استفاده در سایت را می شناسانیم که این کار نیز در رتبه دهی سایت و همچنین در بخش سرچ با توجه  به زبان  سایت کمک میشود.

از ترکیب زبان های مختلف در یک سایت خودداری نمایید
این کار موجب بهم ریختگی سایت و سر درگمی کاربر در سایت شما میشود و همچنین موتورهای جستجو در شناسایی صفحه های سایت شما دچار مشکل می شوند. با توجه به نیاز خود، زبان سایت خود را انتخاب کنید و برای زبان های دیگر خود منویی جدا ولینک به سایت دیگر خود را ایجاد نمایید.

به چه زبان هایی در طراحی سایت دوزبانه و چند زبانه باید اهمیت بیشتری داد
این که بخواهید زبان دوم سایت شما چه زبانی قرار گیرد ، این بستگی به نیاز و بازدیدکنندگان سایت شما دارد ولی اکثر سایت های چند زبانه به علت بین المللی بودن زبان انگلیسی آن را به عنوان زبان دوم سایت خود  انتخاب میکنند.
توجه داشته باشید زمانی که از سایت با زبان دیگری استفاده میکنید  حتما ترجمه های متن سایت باید روان، بدون هیچ گونه اشتباه املایی بوده و خواننده را به خود جذب کند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag