Skip links

ویژگیهای طراحی سایت – ۶ ویژگی مهم طراحی وب سایت(بخش اول)

آیا به عنوان کسی که صاحب کسب و کار و تجارتی است، تاکنون برایتان پیش آمده که هیچ دلیلی برای سودمند بودن وب سایت خود نداشته باشید؟ یا احساس کنید با وجود اینکه همه کارها را انجام داده اید ولی هنوز مخاطبتان تمایلی برای کلیک بیشتر نداشته و هنوز آمار بازدید هرز از وب سایت شما زیاد است؟

شاید شما اعمال ویژگی های مهمی را در طراحی سایت خود فراموش کرده اید که اضافه و تغییر آنها در وب سایت تان بتواند تفاوت بین موفقیت و شکست شما باشد. 
از این مقاله به عنوان یک «چک لیست» استفاده کنید و ویژگی های مهمی که باید در طراحی سایت ها برای جذب مخاطبان و کاربران مورد توجه قرار داده شود را بررسی کنید.  سپس در پایان روز، مشاهده می کنید که مخاطبان جذب وب سایت هایی با طراحی های مدرن شده اند ، عناصری که آنها را به صورت ناخودآگاه به عنوان عناصر معمولی می پذیرند  چرا که کاربران شما تجربه کاربری سایت های دیگر را دارند و این موضوع را نباید در طراحی سایت تان فراموش کنید.
طراحی مدرن ترکیبی از هنر، طراحی و همینطور قابلیت های جدید است.  زمانی که عناصر گفته شده به صورت هماهنگ با یکدیگر در یک صفحه وب فعال شده و پیش بروند، طراحی سایت شما منحصر به فرد شده و می توانید کاربران را به نقطه ای که می خواهید هدایت کنید. 
چه چیزی باعث کاهش تعداد کاربران وب سایت ها می شود؟

١ – طراحی وب سایت شما دقیق و کامل نبوده و بیانگر برند یا صنعت ارائه شده نیست.

طراحی سایت شما همانند ویترینی است که باید در اولین نگاه از قابلیت جذب کاربران برای رونق کسب و کار برخوردار باشد. این صفحه نباید تنها بازتابی از محصول یا خدمت ارائه شده باشد بلکه باید بتواند در جایگاه رقابتی بوده و فرهنگ شرکت شما را نیز به خوبی منتقل کند. 
در نتیجه باید به موارد زیر دقت داشت:
*طراحی سایت شما نه تنها باید در ذهن مخاطبان ماندگار شود بلکه باید نگاه مخاطبان را نیز با خود همراه کند.
*محتوای سایت باید به خوبی بازگوی چگونگی داستان و  فعالیت های وب سایت باشد.
*مطمئن شوید که طراحی سایت شما منحصر به فرد و قابل تشخیص برای کاربران باشد. سبک بصری، تایپوگرافی و عناصری که در طراحی سایت استفاده می شوند را مجزا کنید زیرا عناصر گفته شده، نقش مهمی را در این موضوع ایفا می کنند. 
رعایت تمام موارد گفته شده باعث می شود تا شما بتوانید تعامل بهتری را با کاربران وب سایت تان برقرار کنید.

محتوای سایت شما باید جذاب و گیرا باشد. محتوا نباید خسته کننده باشد. راه حلی که می تواند در اینجا راه گشای شما بوده و ارتباط بهتری را بین شما و کاربران تان برقرار می کند، استفاده از بخش های جالب و پر رنگ با محتواهای ویدئویی و انیمیشنی است.
* استفاده از انیمیشن در وب سایت می تواند ویژگی های بصری را هر چه بهتر معرفی کرده و اطلاعات بیشتری را درباره فعالیت های شرکت تان در اختیار کاربران قرار دهد. 
*انیمیشن های با مقیاس بزرگ شامل : افک هایی مثل نوتیف های پاپ-آپ یا حرکات پارالاکس Parallax
*انیمیشن هایی که تا زمان بارگذاری صفحه کاربران را مشغول می کنند و برای سایت های یک صفحه ای ، طراحی مسطح و مینیمالیسم می توانند محبوب باشند.
* از انیمیشن و فیلم در پس زمینه سایت به تناسب استفاده کنید. از این راه حل به عنوان یک افزونه استفاده کنید نه اینکه حواس مخاطبان تان را پرت کنید.
الگو و نمونه عالی از این مورد را می توان در قالب وردپرس TheGem با قابلیت ها و امکانات فراوان و همه جانبه آن به همراه ۵۰ مدل مختلف دمو شاهد بود. قالب وردپرس TheGem دارای دموهای بی نهایت متنوع و گوناگون بوده و برای ساخت و طراحی وب سایت های مختلف یک طرح را پیشنهاد  می دهد تا وب سایت  با استفاده از بهینه ترین و زیباترین ترکیب ها ساخته شود. هرکدام از دموها به سادگی و تنها با کلیک بر روی دکمه نصب در سایت شما درون ریزی شده و تنظیمات دمو وارد سایت شما می شوند. تنوع بی سابقه تعداد طرح های آن به خوبی نمایانگر انعطاف پذیری و فرم گیری آن به شکل ها و ساختارهای متعدد است.

٢-عدم وجود UX جذب کننده و ویژگی های UI

هیجان و احساسات کاربران را فراموش نکنید.
اگر کاربر شما حتی به خوبی نتواند توضیح دهد که چرا سایت شما برایش جذاب نیست اما متوجه می شود که سایت شما استاندارهای کافی برای جذب مخاطب را ندارد. این ویژگی ها در سال های اخیر UI  و UX نام گرفته اند.
وظیفه طراح وب سایت چیزی بیش از طراحی سایت زیبا و جذب نگاه کاربران شماست. طراح وب سایت باید توجه ویژه ای را به هیجان و احساسات کاربران داشته باشد و سایت را به گونه ای طراحی کند که وب سایت شما ارتباط احساسی مناسبی را با کاربران برقرار کند. این ارتباط حسی می تواند تاثیر مثبتی در کسب و کار شما داشته باشد. پس از ویژگی های UI و UX  غافل نشوید .

Scroll Jacking دقیقا جایی است که جستجوهای کاربر مستقیما به یک نقطه دقیق روی صفحه ختم می شود. مثل مبدا متن که جایگزین  Scroll  شده و بیشتر به هدف نزدیک می شود. به مثال های زیر دقت کنید : 
١.    Design for Your Satisfaction
٢.    Lookbook
٣.    Brilliance of Perfection

Material Design  و  Flat ٢.۰  در حالی که گوگل از زبان جدیدش با عنوان Material Design رونمایی کرده ، طرفداران این موتور سرچ فرصتی یافتند تا از قوانین طراحی مسطح مینمالیستی در  شکلی جذابتر استفاده کنند و  آن را با  skeuomorphic design ترکیب کنند. 
با استفاده از این هدف می توان به واقعی تر شدن  طراحی ها و جذاب تر شدن صفحه ها برای کاربران پرداخت. برخی از مثال های واقعی خلاقانه  flat ٢.۰ را در این صفحه ببینید 

Font Icons & Scalable Vector Graphics (SVG) : این ویژگی به این دلیل مهم است زیرا می تواند طراحی های گرافیکی را بدون مساوی کردن کیفیتی که در طرح های رتینا و ریسپانسیو مهم است، مقیاس بندی کند.


مینمیالیسم و دکمه های Ghost Button : این موضوع به کاربران شما بازمی گردد که باید بدون اینکه حواسشان پرت شود به خواندن، دیدن یا مشاهده ویدئو و pou up بپردازند. همانند منو همبرگر که به ساده کردن رابط کاربری می پردازد.

استفاده از ویژگی های طراحی جهت دار به کاربران شما این پیام را منتقل می کند که شما  بر  user-friendlyمتمرکز شده اید.  اگر به دنبال بازدید خوبی هستید پس باید تغییر در وب سایت خود را احساس کنید. تیم طراحی سایت شما باید با جهت های فعلی  UX  آشنایی داشته باشند تا از طراحی وب سایت صحیح خود اطمینان حاصل کنید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag