Skip links

ویژگیهای طراحی سایت – ۶ ویژگی مهم طراحی وب سایت(بخش دوم)

٣. نداشتن دکمه No Call to Action

یکی از بزرگترین نشانه هایی که به شما می گوید طراحی سایت شما احساس مناسبی ندارید ، نشانه های نامناسب UX است.  دکمه های  No Call to Action جهت فعال کردن کاربران جهت عکس العمل نشان دادن هستند.

این دکمه ها را می توان در جملاتی مانند : « ثبت نام در خبرنامه» ، «نام نویسی»، «فوری خرید کنید»، «تماس با ما»  یا … دانست.

دکمه های No Call to Action با وجود اینکه بار سنگینی را به صفحه تحمیل می کنند اما تاثیر به سزایی در رابطه کاربری داشته و سرعت تغییرات را افزایش می دهند.

اگر در طراحی سایت تان  دکمه call to action مشخصی را تعریف نکرده اید باید بدانید که بازدید کننده خود را از عکس العمل مناسب باز می دارید و در نهایت از راهنمایی آنها به سمت هدف خود محروم می مانید.

۴- عدم داشتن قابلیت جستجو

کاربران وب بی حوصله هستند و دوست دارند سریع به هدف خود برسند. در یک لحظه کوتاه می توانند از سایت شما به سایت دیگری بروند و نظرشان را تغییر دهند. کلمه جستجو نقش مهمی را در نگه داشتن کاربران ایفا می کند. کلمه جستجو در یک وبلاگ یا حتی یک وب سایت ارائه دهنده خدمات با اهمیت است. این موضوع می تواند به برقراری رابطه کاربری شما با صفحه کمک کند.

۵- وب سایت کند و باز خوردی ضعیف !

بسیاری از وب سایت هایی که در ظاهر مدرن و شیک به نظر می رسند اما به دلیل کند بودن وب سایت ، امار بازدید هرز و همینطور سرعت پایین و بازخوردی ضعیف رتبه پایینی را در موتور جستجوی گوگل  به خود اختصاص می دهند. 
دلیل این موضوع را می توان در scriptsو توصیه های زیاد، تصاویر بی دلیل و … دانست.  وب سایت هایی مانند TheGem WordPress از نظر بصری جذاب بوده و توجه زیادی به دیدگاه های مثبت کاربران معطوف کرده است.

عواملی که در افزایش سرعت صفحه وب دخیل هستند را می توان در مواردی مانند : 
استفاده از اندازه مناسب تصاویر و طراحی های مناسب 
کاهش تعداد کدهای scripts
استفاده از کوچک کننده های  HTML/CSS
فعال کردن حافظه  caching وب سایت دانست .

۶-عدم اجرای مناسب وب سایت روی اسمارت فون ها

۴٨ درصد  کاربران معتقدند اگر به وب سایت تجاری بروند که روی موبایل به خوبی کار نکند، این نشانه ای برای عدم پیگیری آن سایت و کسب و کار در آینده می تواند باشد.   (Source: MarginMedia.com)
وب سایت های کسب و کار باید طراحی سایت خوب و کارآمدی داشته باشند که اعتباری برای آنها محسوب می شود. 
همانطور که  Noetiforce می گوید :  طراحی سایت همانند کارآمدی  DNA  است.

اگر می خواهید طراحی وب سایتی را آغاز کنید ،  در ابتدا کار خود را با نسخه اسمارت فون آغاز کنید. قبل از اینکه به نسخه کامپیوتر بپردازید.  نگران محدودیت هایی که در طراحی با آنها مواجه هستید نباشید. کافی است که فقط نگاهی به طراحی های جالب و خلاقانه تم های WordPress و Themeforest
بیندازید. 
بسیاری از آنها مثل  TheGem طراحی های خود را با طراحی سایت روی موبایل آغاز کرده اند.

در طراحی سایت های مدرن به خوبی می توان تشخیص داد که چه چیزی می تواند به خوبی Online کار کند و چه چیزهایی نمی توانند. این مقاله به این جهت نوشته شده بود تا به شما کمک کند که بدانید در وب سایت تان با چه محدودیت هایی مواجه هستید. 
هر چند که نباید یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کرد ، هر چند که ما این کار را می کنیم !
با تمرکز بر ویژگی های UX و UI به خوبی می توانیم مطمئن باشیم که کاربران از محصولات و خدمات شما راضی هستند و به هدف شما نزدیک شده اند زیرا وب سایت طراحی شده شما با کیفیت، سرعت خوب، ویژگی های هدف دار، رابط کاربری و قابلیت های مناسب در حال کار کردن است.

اگر به دنبال یافتن راه حلی برای مشکلات صفحات  وب سایت خود هستید جستجو در تم هایی مانند تم  TheGem می تواند پاسخ بسیاری از مشکلات فراموش شده شما باشد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag