Skip links

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

در این چند سال اخیر استفاده از اینترنت به صورت چشمگیری رو به افزایش است و همچنین استفاده اینترنت از طریق تلفن های هوشمند هم پای هم ،رشد بالایی دارند.

این روزها کمتر کسی  را میشه پیدا کرد که از اینترنت  تلفن همراه خود استفاده نکند ، به طور مثال درکشور انگلیس تعداد تلفن همراه مورد استفاده ،بیشتر از تعداد افراد کشور است که به خودی خود باعث می شود استفاده اینترنت از تلفن همراه نسبت به اینترنت از رایانه بیشتر شود که با این رشد بالای استفاده از اینترنت همراه سوالی ایجاد می شود که یک طراح وب سایت چگونه می تواند وب سایتی  مناسب برای تمامی کاربران خود طراحی نمایید.
پاسخ این سوال ،طراحی وب سایت های ریسپانسیو  (responsive web design) شده است که آقای Ethan Marcotte ،فرضیه طراحی وب سایت های ریسپانسیو را مطرح کرد و تا مقداری زیادی از آن را توسعه داد.
در چندین سال اخیر به موضوع ریسپانسیو وب سایت ها اهمیت بسیاری صورت گرفت. موضوعی که  حائز اهمیت طراحی وب سایت های ریسپانسیو شده ، این است که در تمامی سیستم عامل ها و مرور گرهای موجود در دنیا امکان نمایش درست سایت را دارد.
به این معناست که طراحی وب سایت شما به گونه ای است که در تمامی ابزار ها و سیستم های نمایشی سایت به راحتی ، قابلیت نمایش را داشته باشد.

از مزایای طراحی وب سایت ریسپانسیو می توان به نکات زیر اشاره نمود:
نیاز به نسخه جداگانه موبایل برای وب سایت نیست.از مزیت های دیگر طراحی وب سایت های ریسپانسیو، صرفه جویی در وقت و هزینه ، افزایش ترافیک سایت ، جلوگیری از محتوای تکراری اشاره نمود.


١.سازگاری با تمامی دستگاه ها
از مهمترین مزایای طراحی وب سایت های ریسپانسیو این است که در انواع دستگاهها با ابعاد مختلف سایزی  به صورت اتوماتیک قابل تغییر است و قابل تطبیق با صفحه نمایش دستگاه قابل تغییر است.


٢. مدیریت آسان
در گذشته یکی از راهکارهای نمایش نسخه بهینه برای موبایل طراحی چند قالب و آدرس متفاوت برای دستگاههای مختلف بود. این روشها کار مدیریت و بروزرسانی وب سایت ها را دشوار می ساخت چرا که نیاز به سایزبندی مجدد تصاویر و … در پلتفرم های ایجاد شده داشت. ولی درطراحی رسپانسیو این مشکلات وجود نداشته و در اصل یک قالب گرافیکی با قابلیت پاسخگویی به دستگاههای مختلف ایجاد می گردد.

٣. بهبود سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)
از دیگر مزایای طراحی وب سایت های ریسپانسیو این است که از یک آدرس اینترنتی قابل استفاده است و احتیاجی به چند آدرس اینترنتی نیست و این یک امتیاز مثبت برای وب سایت شماست و نیازی به تکرار مجدد مطالب سایت در دو آدرس اینترنتی نیست.


۴. افزایش تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتری
 با توجه به تحقیقات راجع به  سایت های ریسپانسیو شده، به این پاسخ میتوان دست یافت که کاربرانی که با تلفن همراه خود  وب سایت را تماشا میکنند،نوعی نیاز خود را در این وب سایت می بینند و این باعث تبدیل بازدید کننده به مشتری می شود.


۵. تجربه کاربری مناسب
بسیاری از ما در زمانی که در موتور های جستجو به دنبال سایتی میگردیم به وب سایت هایی برخورد میکنیم که از نظر ریسپانسیو ظاهر مناسبی نداره و این شرایط برای من ، بازدیدکننده جذاب نیست و سایت را ترک میکنم و یا در این جستجو ها که با موبایل صورت میگیره به آدرس سایتی برخورد کنیم و دوست داریم که آن را به دوستی معرفی کنیم،اگر این شخص با لپ تاپ آدرس سایت را باز کند ،چه اتفاقی خواهد افتاد؟
آیا باز خواهد شد؟ در سیستم های دیگر چطور؟این قابلیت را دارد؟
شرکت طراحی سایت اسان وب با  استفاده از قالب های اختصاصی قادر به طراحی انواع سایت های ریسپانسیو می باشد .

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag