Skip links

طراحی سایت – نکات مهم جذب بازدید کننده سایت

سایت های موفق ویژگیهای مشترکی در طراحی سایت دارند که توجه عموم مردم را به خود جلب می نمایند. رعایت این موارد در طراحی سایت میتواند جستجوکننده را تبدیل به خریدار واقعی کند.
هم اکنون وب سایت های هستند که با وجود گرافیک و ظاهر ضعیف فروش بسیار خوبی دارند.

در حقیقت این وب سایتها استثنا هستند و از قوانین زیر تبعیت نمیکنند. در این چند سال تجربه این را اثبات کرده است که وب سایت های موفق ویژگیهای مشترکی در طراحی سایت دارند که باعث توجه افراد به این سایت ها میشود.

انجام این ٨ مورد در طراحی سایت میتواند شما را در داشتن وب سایتی موفق یاری دهد.

١- سرعت بالای لود سایت

یکی از نکات در طراحی سایت که کاربران را آزار میدهد تاخیر در بالا آمدن وب سایت است. این نکته به قدری مهم است که باعث میشود کاربران سریعا سایت را ترک کند و سراغ سایت دیگر یا رقیب شما بروند.

٢- مطالب واضح و محتوای شفاف

مطالب در سایت میبایست شفاف و واضح باشند. بازدیدکنندگان سایت مطالبی که متوجه نشوند را علاقه ای به خواندنش ندارند و در نهایت منجر به بسته شدن سایت شما میشود. وقت کاربرانتان را تلف کنید! از ابتدا، مطالب سایت را واضح و شفاف بیان کنید. عناوین توصیفی در صفحه اول سایت میتواند کمک بسیار بزرگی به کاربران در جهت اینکه سایت شما راجع به چه موضوعی است داشته باشد. همچنین از کلمات کلیدی مرتبط در کدهای سایت، در جهت بهبود جایگاه سئو سایت و ربات های جستجوگر استفاده کنید.

۳- طراحی سایت خود را ساده نگه دارید!

برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید!
 آیا کسی واقعاً به انیمیشنها و جلوه تصویری ویا افکت های چشمک زن نیاز دارد؟ فکر خود را بر روی فروش از طریق وب سایت، تبدیل بازدید کننده به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده دارند این قابلیت را در خود دارند.

۴- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!

طراحی سایت خود را شلوغ و به هم ریخته طراحی نکنید. وب سایت خود را کاربرپسند و با طبقه بندی درست محصولات و خدمات و دسترسی آسان به بخش های مختلف ایجاد کنید. حتما ماژول جستجو را در سایت خود فعال کنید. ایجاد بخش جستجو برای سایت هایی که محتوا و مطالب زیادی دارند باعث میشود تا کاربر به آسانی و با سرعت بیشتر مطالب مورد نظر را پیدا کند و دچار سردرگمی نشود.

۵- اطلاعات تماس خود را به درستی در وب سایت قرار دهید.

در وب سایت خود با مشتریانتان صداقت داشته باشید زیرا تاثیر مستقیم در فروش محصولات و خدمات شما دارد. در قسمت تماس با ما حتما شماره تماس، آدرس و فرم تماس داشته باشید. رعایت این مورد بسیار ضروری میباشد و باعث میشود کاربران اطمینان بیشتری پیدا کند و درنهایت کمک به فروش بیشتر محصولات شما میشود.

۶- فرآیند خرید آسان باشد.

کاربر نهایتا باید بتواند با دوسه کلیک به هدف خود برسد. مثلا نویگیشین از صفحه اصلی به بخش محصولات و نمایش لینک آن در صفحه اصلی برای کاربران را آسان و در دید قراردهید تا کاربر با یک نگاه سریع آن را ببیند. نویگیشن را طوری طراحی کنید که کاربر برای مشاهده و خرید به راحتی صفحه و محصول مورد نظر را پیدا کند. جوری طراحی نکنید که کاربر مجبور شود برای دسترسی به یک محصول ۵-۶  کلیک انجام دهد و متوجه نشود از کجا آمده ومیخواهد به کجا برود. در این صورت کاربر سایت را ترک میکند و آنها را از دست میدهید.

٧-بازگشت دوباره کاربران به وب سایت از طریق خبرنامه

فراموش نکنید دسترسی به خبرنامه سایت در دید باشد تا کاربران ایمیل خود را وارد کنند تا شما بتوانید آخرین مطالب و محصولات و پیشنهادهای ویژه … را برایشان به صورت هفتگی یا ماهیانه ارسال کنید. این امر باعث میشود تا کاربران هیچوقت سایت شما را فراموش نکنند و به سایت شما سر بزنند.

٨- به روز رسانی منظم و مرتب سایت

این روش باعث میشود تا کاربران دوباره به سایت  شما بازگردند و مطالب و مقالات را بخوانند. همچنین موتورهای جستجوی گوگل و … علاقه زیادی به مطالب و محتوای جدید دارند. به آنها واکنش نشان میدهند و اگر مطالب شما جدید و دست اول باشد به بالا آمدن سایت شما در صفحه اول گوگل (سئو) کمک میکنند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag