Skip links

تکنیک طراحی سایت – ۵ نکته آزار دهنده در طراحی

دنیای وب مانند یک گالری هنری است  و طراحان وب سایت همانند هنرمندان هستند و مثل همه ی هنرمندان هم ،تمامی طراحی وب سایت های این طراحان به درستی کار نمیکنند و نوع ساخت بعضی از سایت ها بسیار آزار دهنده است.

فرض کنید نقاشی علاقه به رنگ آبی دارد و بخواهد در همه ی آثار خود از این رنگ استفاده نماید.استفاده از این رنگ باعث می شود ، دیگر آثار این نقاش چشم را تحریک نمیکند و برای شخص تماشای آثار جذاب نیست، طراحی سایت نیز به این صورت است. طراح سایت  باید جوری سایت خود را طراحی کند که برای تمامی بازدید کنندگان متفاوت و جذاب باشد.
طراحان وب سایت از اشتباهات رایجی که باعث می شوند که بازدید کننده توجه اش از محصولات و اهداف  سایت دور شود،جلوگیری کنند. هنگام طراحی سایت باید از مناسب بودن وب سایت خود برای مشتری اطمینان حاصل نمایند.


در این مقاله به ۵ مورد از تکنیک های اشتباه رایج در طراحی وب سایت میپردازیم:

١- استفاده از موسیقی های پس زمینه در طراحی سایت

هیچ چیز نمیتواند آزاردهنده تر از این باشد زمانی که سایتی را باز میکنید،از ابتدا به صورت دائم در حال پخش یک موزیک باشد و با کلیک کردن و باز کردن صفحه ای جدید،دوباره این موزیک از ابتدا مجدد پخش شود.تکرار یک آهنگ به طور دائم در وب سایت ، باعث دلخوری بازدیدکننده میشود.

٢- استفاده از رنگ های آزار دهنده در طراحی سایت

شما به عنوان طراح باید برای طراحی وب سایت خود حداکثر ٣ رنگ در آن به کار ببریدو از رنگهای بسیار روشن و بسیار تیره بهتر است استفاده نکنید و برای پیشبرد کار مشتریان اصلاً مناسب نمی باشند حتی اگه مشتری شما اصرار به استفاده این رنگ ها در سایت خود باشد ، شما باید مشتری خود را مجاب کنید تا از این کار صرفه نظر کند.

٣- اشتباهات املایی در طراحی سایت

شما با استفاده از یک کامپیوتر و با به کار گیری یک دکمهء “بررسی املایی” می توانید از محتوای وب سایت خود مطمئن شوید. هیچ چیز بدتر از اشتباه بودن دستور زبان، نشانه گذاری های نادرست و یا تلفظ نادرست در طراحی سایت نیست. قبل از هر بارگزاری و به روز رسانی هر متنی، چندین بار تمامی متنها را چند نفره چک کنید. حتی اگر مشتری متنی برای وب سایت خودش فراهم کرده، به درست بودن آن اکتفا نکرده و آن را مجدداً بررسی نمایید.

۴- اندازه فونت در طراحی سایت

اگر در طراحی سایت در تمامی محتوای صفحه سایت از حروف بزرگ استفاده شود، بازدید کننده احساس  بدی به سایت پیدا می کند، چنین به نظر خواهد آمد که وب سایت شما در حال فریاد زدن است اما به کار بردن حروف متن با سایز کوچک به صورتی که تمام متن به صورت سرتاسری با حروف کوچک باشد، کاربر احساس می کند که شما در حال نجوا کردن هستید. بهترین روش استفاده از سایز معمولی با نشانه گذاری به موقع در طراحی سایت می باشد. به این ترتیب با استفاده از سایز و فونت مناسب در متون سایت، کاربر احساس راحتی کرده و از برقراری ارتباط با سایت شما لذت خواهد برد.

۵- استفاده از لینک های چشمک زن و pop up های ویندوز در طراحی سایت

این مورد در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. از استفاده از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی وب سایت تان جداً خودداری نمایید. زیرا این روش فقط برای بازدیدکننده مزاحمت ایجاد می نماید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag