Skip links

انواع طراحی سایت – ١۰ نوع طراحی وب در سال ٢۰١٧

برای به‌روزرسانی وب‌سایت خود آماده‌اید؟ شروع امسال مجال خوبی برای نگاه به طرح‌های موجود یا حتی طراحی سایت های جدید و نیز تفکر درباره چگونگی تشکیل آخرین و جدیدترین انواع طرح‌ها در این چارچوب است.

سال ٢۰١٧ از منظر رنگ و تایپوگرافی، سال کشف ایده‌های نو و مفاهیم بصری تازه است. برخی از این طرح‌ها از پیش آغاز شده و ایده تصویری را برای شروعی خوب در سال جدید ارائه می‌دهد. 
انواع طراحی‌ سایت در سال ٢۰١٧

١.گرادیان‌ها

گرادیان‌هایی که در چند سال از طرح ناپدید شده‌اند، دوباره برمی‌گردند. اما کدر کردن رنگ تغییر یافته است.  
در آخرین دوره گرادیان‌ها، تغییرات جزئی در طرح رخ داده بود. آیکون‌های iOS اپل از جمله نمونه‌های اصلی به شمار می‌رود. در حال حاضر، گرادیان‌ها بزرگ و مشخص هستند و از رنگ‌های مختلفی در آن استفاده می‌شود. 
معروف‌ترین نوع کاربرد آن، استفاده از دو گرادیان رنگی است که روی عکس‌ها را می‌پوشاند. این گزینه عالی، دید شما را تغییر می‌دهد یا عکسی جالب‌تر و جذاب‌تر را ایجاد می‌کند. شما وقتی تصویر دیگری برای کار با آن ندارید، می‌توانید از پس‌زمینه‌ گرادیان هم برای جلب توجه استفاده کنید.

٢.ویدئوی صدادار

افراد معمولا بخش‌های کوتاه ویدئوها را در یوتیوب یا فیلم‌های سینمایی را در دستگاه‌های خود مشاهده می‌کنند. وب‌سایت‌ها این تجربه را با نمایش ویدئوهایی با نمای کامل و دارای صدا در صفحه اصلی خود تقلید می‌کنند. 
با احتیاط پیش روید. این مورد شامل گزینه خاموش و روشن کردن صداست زیرا همه کاربران از آن استقبال نمی‌کنند. محتوا باید به اندازه‌ای گیرا باشد که کاربران بخواهند صدا را نیز گوش کنند. (ترکیب ویدئو با صدای مناسب کار را به نحو زیبایی پیش می‌برد).

٣.واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یکی از پرطرفدارترین عناصر طراحی سایت است که در سال ٢۰١٧ به آن می‌پردازیم. واقعیت مجازی با توجه به دستگاه‌های متعدد موجود در بازار و قیمت‌های مناسب جای خود را باز کرده است. در ابتدا، کاربران بازی‌های کامپیوتری اصلی‌ترین مخاطبان واقعیت مجازی بودند اما این فناوری به مرور وارد بازار شد و کاربردهای دیگری نیز پیدا کرد. 
باید برای طراحی آن آماده شوید. اما علاوه بر این، شما باید برای خلق تجربه‌های واقعیت مجازی که به هدست نیاز ندارند نیز آماده شوید. این امر شامل طراحی سایتهایی با ویدئوی ٣۶۰ درجه و تجربه‌ سایر ویدئوهای تعاملی‌تر با اثرات سه‌بعدی است. 
هر چیزی که به مرحله بعدی مرتبط شود، واقعیت مجازی را نیز شامل می‌شود.

۴.پارالاکس بیشتر

افکت پارالاکس اسکرول در سال ٢۰١۶ طرح وسیعی به شمار می‌رفت و طراحان فقط نسبت به حرکات بر مبنای موس هوشمندتر عمل کرده‌اند. به جای این که به دنبال افکت‌های پارالاکس رو به پایین باشید، به دنبال افکت‌های رو به بالا و حرکاتی باشید که طرح‌های لایه‌ای بیشتری را جذب می‌کنند. کلید هر روند طراحی سایت در سال ٢۰١٧ این است که لمس واقعیت‌ها و پارالاکس هیچ استثنایی نخواهند داشت. هر چه حرکت روی صفحه واقعی‌تر به نظر برسد، کاربران بیشتری از آن استقبال می‌کنند.

۵.صفحه اصلی بسیار ساده

به زودی طرح‌هایی جایگزین صفحه‌های اصلی سنگینی خواهند شد که مدتی پرطرفدار بودند. طراحان، بیشتر به دنبال طرح‌هایی هستند که در اولین صفحه آن تنها از یک یا دو کلمه استفاده شده باشد. 
و قبل از این که نگران بهینه‌سازی موتور جستجو یا «سئو» باشید، این صفحه‌ها اغلب حاوی اطلاعات فراوانی هستند که افراد در جستجوی خود می‌توانند به آنها دست یابند. این نمونه خوبی است که نشان می‌دهد چگونه عادت‌های کاربران، طراحی ‌سایت را تغییر می‌دهد. به لطف جستجوهای متعددی که در وب‌سایت‌های متحرک انجام می‌شود، کاربران بدون توجه به دستگاهی که از طریق آن وارد سایت می‌شوند، جستجوی خود را در وب‌سایت‌ها افزایش می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود که سایتی سبک‌تر با محتوایی آسان برای جستجو طراحی شود. 
برای این کار راهکاری وجود دارد: فقط مطمئن شوید که طراحی سایت به گونه‌ای باشد که کاربران را به اندازه کافی درگیر و علاقمند کند تا راحت‌تر بتوانند در سایت طراحی شده به جستجو بپردازند.

۶.الگوهای جدید جستجو در طراحی سایت

جستجو در طراحی سایت نباید به بالای طرح چسبیده باشد. از سبک جستجوی پنهان گرفته تا قرار گرفتن گزینه جستجو در گوشه یا انتهای صفحه، باید منوی اصلی را حرکت داد. 
زمانی که تصمیم می‌گیرید سبک جستجو در طراحی سایت را تغییر دهید، به الگوهای کاربران هم توجه داشته باشید. آیا پیدا کردن قسمت جستجو برای کاربران راحت است یا آیا طراحی آن به گونه‌ای انجام شده که کاربران آن را به طور مستقیم متوجه شوند؟

٧.اهمیت طراحی متریال

وبمسترها در سالهای اخیر به طراحی ملموس تر سایت  رو اورده اند. 
 این سبک با طراحی متریال فعالیت خود را اغاز کرده و با طراحی ملموس تر سایت   وlayer ها به اوج خود رسید.

 وبمسترها در این روش از تصاویر و ابعاد گرافیکی برای افزایش جلوه های بصری و ارتباط بیشتر و ایجاد رئالیسم با کاربران استفاده می کنند.

در طراحی متریال سایت برای ایجاد زنجیره ای از مفاهیم و اهمیت آنها بر روی صفحه اصلی از  موضوعات مختلفی مانند فلیم ها و تصاویری که نگاه مخاطب را جلب میکنند، استفاده میشوذ. 
 این تصاویر و موضوعات انعطاف پذیری قابل توجهی را به فضای مجازی میبخشند.

٨.رنگ‌های خنثی

طراحان سایت، اصول ملموس به کار رفته در طراحی سایت را نیز به رنگ‌ها منتقل می‌کنند. در حالی که دو سال گذشته از بیشترین تنوع رنگ در طراحی سایت‌ها بهره بردیم، قرار است این روند تغییر کرده و در طراحی سایت بیشتر از رنگ‌های طبیعی‌تر و خنثی‌تر استفاده شود. 
در پروژه‌های طراحی سایت بیشتر به دنبال رنگ‌های سبز، بژ و به طور کلی، رنگ‌های کم‌رنگ باشید. رنگ‌ها بیشتر از طبیعت مشتق می‌شوند و در ظاهر، کم‌تر جلب توجه می‌کنند و درخشندگی کم‌تری دارند.

٩.تأثیر فناوری‌های پوشیدنی‌ روی سایت

طرح‌های کوچک روی هر چیز دیگری تأثیر می‌گذارند. در بسیاری از شیوه‌های طراحی ذهنی اولین طرح موبایل که عملکرد تمام وب‌سایت‌ها را تحت تأثیر قرار داده‌اند، اولین فناوری پوشیدنی به طور ویژه روی طراحی اپلیکیشن تأثیر می‌گذارد. 
این اثر احتمالا نگاه و پیچیدگی برخی اپلیکیشن‌های موبایلی را تغییر می‌دهد. ما شاهد خلق تایپوگرافی‌های بزرگ‌تر و سبک‌های کوچک‌تری هستیم. با توجه به این که تمایل خرید فناوری‌های پوشیدنی در بسیاری از کاربران افزایش یافته و خواستار تعامل با سایر دستگاه‌ها هستند، این روش طراحی سریع‌تر از قبل به نتیجه می‌رسد.

١۰.تایپوگرافی مرسوم

علامت‌گذاری بزرگ و درشت هرگز از سبک طراحی سایت خارج نمی‌شود. این یکی از روش‌هایی است که به نظر می‌رسد وضعیت آن هر روز بهتر از روز قبل می‌شود. به لطف بیشتر شدن اندازه فونت سایت و سازگاری آن با طراحی کلی، بیشتر طراحان، ریسک تایپوگرافی را می‌پذیرند تا بتوانند فونت‌های جدید و جالبی را برای طراحی سایت ایجاد کنند. 
در واقع، این حرکت نوعی پیروزی برای طرح و کاربرانی به شمار می‌رود که احتمالا از « سنزسریف»‌هایی که به طور غالب در پروژه‌های طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند، دلزده‌ شده‌اند. از سبک‌های مورد توجه و غالب گرفته تا سبک‌هایی که بعد از سال‌ها دوباره روی کار آمده‌اند، طراحان باید به چگونگی استفاده از قابلیت تایپ برای ایجاد کشش بصری بیاندیشند. 
فقط به خاطر داشته باشید که علامت‌گذاری مناسب باید قابل خواندن باشد. بنابراین چه علامت‌گذاری را با یک تصویر همراه کنید و چه تنها به عنوان یک اثر هنری از آن استفاده کنید، مطمئن باشید که کاربران در یک نگاه به هدف شما از این کار پی خواهند برد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag