Skip links

اسکرول در طراحی سایت – نقش جدید اسکرول در طراحی وب ( بخش دوم)

وب سایتی مانند Esty  را در نظر بگیرید.  این فروشگاه آنلاین برای محصولات تولیدی کاربران از راه حل ترکیبی استفاده می کند. صفحات متعددی با نام “infinite scrolling”  یا صفحات بی پایان را با «نمایش بیشتر» در معرض دید کاربران قرار می دهد.


از اسکرول های طولانی تنها به این دلیل که سایر وب سایت ها در طراحی سایت خود از آن بهره گرفته اند، استفاده نکنید. 
در ابتدا باید مطمئن شوید که وب سایت شما با شرایطی که برای وب سایت تان طراحی می کنید، مطابقت دارد یا خیر ؟ در غیر این صورت بازخورد بدی را تجربه خواهید کرد.

بهترین تمرین ها برای اسکرولینگ

اسکرولینگ های طولانی، افکت های  Parallax و مکانیسم های مشابه در حوزه طراحی سایت نسبتا جدید هستند اما برخی آزمون و خطاها ابتدایی هستند که تمرین های اساسی بسیار خوبی را تولید کرده اند.


در ادامه به ذکر چند نکته برای اجرای موفقیت آمیز اسکرولینگ طولانی پرداخته می شود :
١-از کار کردن با اسکرول کوتاه نترسید. اجازه دهید محتوا طول اسکرول را مشخص کند و نه موارد فرعی دیگر… استفاده از اسکرول کوتاه در صفحات اصلی و Home page مناسب و رایج است.
٢-یک نویگیشن مشخص و بارز را انتخاب کرده و قرار دهید. به گونه ای که بتوان به سرعت به صفحات قبلی بازگشت یا بین عناصر مختلف جا به جا شد

٣- اسکرول را متناسب با طراحی سایت تان قرار دهید تا کاربران به سادگی  در جریان روند و فعالیت وب سایت شما قرار گیرند. فلش پلیرها، دکمه های متحرک، ابزارهای مشابه جالبی هستند که به شما کمک می کنند تا به راهنمایی کاربران خود بپردازید. در برخی از طراحی سایت ها افزونه هایی مانند «برای دیدن بیشتر اسکرول کنید» یا «شروع به کار» قرار می دهند تا به نویگیت وب سایت کمک کنند.
۴-بین کلیک های مختلف برای اسکرول یا تب ها و سایر فعالیت ها فاصله کافی را در طراحی سایت اعمال کنید تا یک وب سایت تعاملی داشته باشید.
۵- برای مثال در Google Analytics و در قسمت  In Page Analytics تب Fold را مشاهده کنید تا از چگونگی برقراری ارتباط کاربران با اسکرول اطلاعات کسب کرده و در صورت لزوم می توانید طراحی را تغییر دهید.  
۶-مراقب باشید تند نروید : اسکرولینگ طولانی در طراحی سایت به معنی قرار دادن ۵۰۰ صفحه پشت سر هم نیست. یک اسکرول طولانی می تواند در طراحی سایتساده باشد. مطالب خود را پس از تولید ذخیره کنید زیرا می توانید اسکرول را برای تعداد کمی از صفحات استفاده کنید.
٧- بر اهداف کاربرانتان متمرکز شده و قبول کنید که حتی صفحات بی پایان هم به راستی بی پایان نیستند. وقتی در طراحی سایت ها از اسکرولینگ های طولانی استفاده می کنید، فراموش نکنید که کاربران نیازمند اندکی حس جهت گیری و همینطور نویگیشن هستند.
٨- از علائم دیداری که به جهت دهی کاربران در اسکرول کمک می کند ، استفاده کنید.

طراحی های فاقد صفحه در آینده

سایت هایی با اسکرول طولانی آینده درخشانی ندارند. تا زمانی که شاهد حضور نمایشگرهای کوچک و بزرگ هستیم. به نظر می رسد ، آینده متعلق به نمایشگر های کوچک باشد و نباید فراموش کرد که نمایشگر کوچک به معنای نیاز بیشتر به اسکرولینگ است. 
طراحی های فاقد صفحه از هم اکنون آغاز شده و برخی از طراحان وب سایت ها معتقدند که آینده متعلق به طراحی های فاقد صفحه خواهد بود. 
کارشناسان طراحی سایت با حرکت وب سایت ها به سمت رفع محدودیت ها و شناخت بهتر نیازهای کاربرانش باید به فکر قرار دادن محتوا در محیطی متفاوت باشند. 

طراحی تعاملی مبنای طراحی سایت با اسکرولینگ طولانی است. اگر کاربران با ظاهر وب سایت شما ارتباط برقرار کنند و در چشم آنها جذاب به نظر برسد دیگر به اندازه اسکرول توجهی نمی کنند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag