Skip links

استخدام کارشناس طراحی سایت – ۵ نکته درباره استخدام

برای استخدام یک کارشناس طراحی سایت که در عین حال می تواند روند هیجان انگیزی داشته باشد، باید بسیار وقت بگذارید. زمانی که درباره استخدام کارشناسطراحی سایت صحبت می شود، توصیه ها به شکل های مختلفی نمود پیدا می کنند.

در وحله اول می توان کارشناس طراح سایت را به صورت اختصاصی استخدام کرده تا کار مد نظر شما را انجام دهد یا می توانید از شرکت های طراحی سایت مانند شرکت طراحی سایت رایان کمک بگیرید.
علاوه بر این می توانید از مشاورین طراحی سایت نیز کمک بخواهید. مشاوران طراحی سایت نقش مهم و موثری را در طرح ها ایفا می کنند. اما در رابطه با استخدام یک کارشناس طراحی سایت باید پنج نکته مهم را در نظر بگیرید:

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو یعنی قابلیت انعطاف پذیری ساختار گرافیکی وب سایت. به عبارت دیگر، کارشناس طراحی سایت باید صفحات را طوری طراحی کنند که سایت با سرعت مناسب و بدون حذف موارد و اطلاعات ضروری با طول و عرض مختلف ظاهر شود. البته این به این معنا نیست که سایت های غیر ریسپانسیو در تبلت ها و گوشی های هوشمند بارگزاری نمی شوند؛ بلکه به شکل هوشمندانه کنترل نمی شوند. 
در اولین قدم کارشناسان طراحی سایت برای جلب رضایت کاربرانی که با گوشی موبایل خود وارد صفحات می شوند باید به این مهم دقت داشته باشند.
فراموش نکنید که شما زمان و هزینه زیادی را برای جذب کاربران سایت خود صرف می کنید که ممکن است از طریق سئو یا تبلیغات انجام گیرد، در حالیکه عدم توجه به کارایی سایت و دسترسی افراد به مطالب می تواند موجب هدر رفتن زحمات شما و خروج کاربران از سایت را به دنبال داشته باشد. 
جنی یوهانسون از اهمیت طراحی سایت به روش ریسپانسیو می گوید. او در مطالعات موردی خود در Internet.org به استفاده از اینترنت با کمک تلفن همراه پرداخت. نتایج شگفت انگیز و بسیار قابل توجه بودند.  تلفن های همراه نقش شگرفی را در ورود کاربران به دنیای اینترنت و فضای مجازی داشته و در نتیجه بخش مهمی از پروژه او را به خود اختصاص دادند. 

تحقیق در پروژه طراحی سایت

پروژه های طراحی سایت باید با تحقیق و همینطور بررسی آغاز شوند. این تحقیقات به شما اجازه می دهند تا در مسیر درستی حرکت کنید. البته باید گفت که راه های مختلفی برای تحقیق و بررسی وجود دارند و نمی توان گفت تنها یک روش موثر وجود دارد بلکه تحقیقات می توانند شامل: مصاحبه، آزمون های 
AB تجزیه و تحلیل داده ها، نقشه ها، ارزیابی ها ، نظرات متخصصان ، نظرسنجی ها یا حتی استفاده از مطالعات گذشته باشند.

نتا مارشال معتقد است که تحقیقات می توانند نقش موثری در پیشرفت پروژه ها داشته باشند. او در ادامه به توضیحاتی در رابطه با برآیند کلی طراحی سایت می پردازد و معتقد است که نباید خیلی به جزئیات پرداخت بلکه باید به دنبال فرآیندی بود که بتوان محصول یا خدمتی ارائه شده را با طراحی سایت مناسب به مخاطبان و کاربران معرفی کرد.

طراحی سایت دریچه ای برای برقراری ارتباط با کاربران

طراحی سایت را می توان به عنوان دریچه ارتباطی بین کاربران و مخاطبان با  مدیران وب سایت ها تلقی کرد. بسیاری از وبمسترها و کارشناسان طراحی سایت برقراری این ارتباط با مخاطبان و همینطور کاربران خود را هدف قرار داده و طراحی های خود را بر این اساس پیش می برند. 
اما نباید فراموش کرد که طراحان وب رابط نهایی بین کاربران و وب سایت ها نیستند. اما یک طراح وب سایت حرفه ای طوری وب سایت خود را طراحی می کند که از آن به عنوان دریچه ای برای جذب و همینطور ورود کاربران استفاده کند.
در اینجا باید بگویم که من نمونه کارهای سئو hyun  را تحسین می کنم. در نگاه اول، شاید این طور به نظر برسد که ارتباط خوبی بین مخاطبان و طراحی ها مشاهده نمی شود. اما باید گفت در مطالعه بین طراحی ها hyun و  شرکتی مانند IBM ، به طور حتم در طراحی های هیون از متن های زیادی استفاده شده است. اما نوشتن متن های طولانی هدفی جز اطمینان بخشی مضاعف به کاربران یا مخاطبان را به دنبال ندارد. به طوری که سه چهارم طراحی ها بر اساس متن بوده و تنها یک چهارم آن را تصاویر تشکیل می دهند. برای او نقش تصاویر در طراحی ها به پایان رسیده است.

ایا کارشناس طراحی سایت یک هنرمند است یا حلال مشکلات؟

طراحی سایت ها باید توسط یک وبمستر خلاق و خوش ذوق و با استعداد انجام شود تا با زیبایی ها و خلاقیت های اعمال شده بتواند نگاه های بیشتری را با خود همراه کند. اما این تنها دلیلی نیست که مدیران وب سایت ها یا افرادی که به دنبال کسب و کار هستند، مایل به استخدام یک طراح سایت خوش ذوق هستند. 
وب سایت ها راه حلی برای حل مشکلات کسب و کار مانند جذب مخاطبان، افزایش فروش، افزایش کلیک، افزایش ورودی و … هستند. پروژه های مختلف مشکلات متفاوتی داشته و همینطور سطوح مختلفی از موفقیت را با حل مشکلات با خود همراه خواهند کرد. در واقع، یک طراح خوب می تواند حلال مشکلات شما باشد و ارتباط خوبی را بین وب سایت شما و همینطور کاربران وب سایتتان برقرار کند.
مطالعه موردی طراحی «Met » به مشکلاتی می پردازد که در طراحی ها وجود دارند.  طراحی سایت ها باید بر محور کمک به کاربران متمرکز شود تا از این طریق وب سایت ها بتوانند برنامه ها و هدف های خود را پیش ببرند.

نمونه دیگری از مطالعات این چنینی را می توان از  Awkward شاهد بود. مطالعه ای محدود و قابل توجه. در این مطالعه  Awkward به این موضوع می پردازد که چگونه می توان به راه حل مناسبی دست یافت. همانطور که گفتم، این مطالعه موردی و  محدود بوده اما قابل توجه است.

نمایش فرآیند طراحی سایت

من در تحقیقاتم متوجه شدم که نمایش روند طراحی سایت توسط وبمسترها می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای برقراری ارتباط با کاربران باشد. با استفاده از این راه حل می توان پروژه های سخت و دشوار را به پروژه های جذاب و جالب توجه مبدل کرد.
این راه حل در مقایسه با طراحی سایت هایی که به صورت جداگانه انجام می شوند، مناسب تر است زیرا طراح وب سایت ساده تر می تواند به این سوال پاسخ دهد: « مدیر وب سایت یا کاربران سایت به دنبال چه هدفی هستند؟»
نشان دادن این روند به طراحان وب سایت ها کمک می کند تا داده های صحیحی را در اختیار داشته باشند و از این مهارت برای برقراری ارتباط بیشتر با کاربرانشان استفاده کنند. 
و جمله «طراحان وب سایت، حلال مشکلات هستند» از همین جا نشات می گیرد.  
زیرا طراحان وب سایت ها با بررسی داده ها می توانند به حل مشکلاتی مانند جذب کاربران یا افزایش ورودی بپردازند.
یکی دیگر از بهترین نمونه ها را می توان در  Focus Lab شاهد بود. این شرکت به دلیل نمایش روند طراحی و پیشرفت خود همواره مورد تحسین بوده است. اما در بخش بعدی به بررسی مفاهیم طراحی لوگو و همینطور چگونگی wireframes در وب سایت ها پرداخته شده است. با استفاده از تصاویر بسیاری می توان به توضیح چگونگی روند طراحی سایت پرداخت. 
در پایان ..
امیدوارم این مطلب ایده های خوبی را در رابطه با چگونگی استخدام یک طراح سایت خوب در اختیار شما گذاشته باشد و بتوانید بهترین و بزرگترین طراحان را از میان بقیه شناسایی و استخدام کنید.
جهت مشاوره رایگان طراحی سایت و اجرای پروژه های اختصاصی وب سایت با ما تماس بگیرید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag