Skip links

چندین عوامل نادرست در طراحی سایت

دنیای وب مانند یک گالری هنری است و طراحان وب سایت همانند هنرمندان هستند و مثل همه ی هنرمندان هم ،تمامی طراحی سایت های این طراحان به درستی کار نمیکنند و نوع ساخت بعضی از سایت ها بسیار آزار دهنده است.

فرض کنید نقاشی علاقه به رنگ آبی دارد و بخواهد در همه ی آثار خود از این رنگ استفاده نماید.استفاده از این رنگ باعث می شود ، دیگر آثار این نقاش چشم را تحریک نمیکند و برای شخص تماشای آثار جذاب نیست، طراحی سایت نیز به این صورت است. طراح سایت باید جوری سایت خود را طراحی کند که برای تمامی بازدید کنندگان متفاوت و جذاب باشد.دنیای اطراف ما به سرعت در حال تغییر هستند،همانطور که در دنیای مد و زیبایی روش هایی مد می شوند و بعد از مدتی مد جدیدی ارائه میشود که ممکن است مد قبلی کامل از بین برود ویا خیلی کمرنگ شود در طراحی سایت هم به همین صورت میباشد یعنی با آمدن یک روش ممکن است روش قبلی بخاطر بی ثباتی و تاثیرات منفی کاملا از بین برود.اما همانطور که شاهد طرز لباس پوشیدن افرادی هستیم که برای بقیه خنده دار و مضحک است و به نظر از مد افتاده و قدیمی می باشد ، در طراحی سایت نیز هنوز هم سایت هایی هستند که با روش های قدیمی و ناپسند طراحی شده و باعث غیر حرفه ای بودن یک وب سایت می شوند. در ادامه این مقاله به چند عامل که باعث میشود نمایش یک سایت زشت و ناپسند جلوه دهد را توضیح خواهیم داد.

طراحی سایت با استفاده از تصاویر متحرک Giff و فلش

از عوامل نادرست در طراحی سایت در سال های گذشته طراحان محدودی در طراحی سایت از فلش اینترو استفاده میکردند. آن ها با استفاده از انیمیشن ها و تصاویر متحرک جذابیت خاصی به سایت ها می دادند، البته این موضوع باعث کند شدن سرعت سایت و دیرلود شدن صفحات بود و باز نشدن سایت در مرورگرهای جدید و همچنین اینکه برای سئو یک سایت بهینه نبودند که کاربران برای بازدید از این صفحات باید زمان زیادی را صرف میکردند که خیلی مورد پسند کاربران و همچنین طراحان قرار نگرفت و طراحان به اشتباه خود در این نوع طراحی ها پی بردند و این تکنیک خیلی زود منسوخ شد. اما با این حال هنوز هم طراحانی وجود دارند که از این تکنیک استفاده می کنند.

پاپ آپ در طراحی سایت

این مورد در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. از استفاده از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی سایت تان جداً خودداری نمایید. زیرا این روش فقط برای بازدیدکننده مزاحمت ایجاد می نماید.

نمایش کلید واژه در وب سایت برای سئو

در گذشته بخاطر بهینه سازی و سئو سایت، طراحان بخش هایی در سایت را به تکرار کلمات کلیدی که در مرورگر ها توسط کاربر سرچ می شدند را اختصاص می دادند که در رتبه سایت هم تاثیر داشت.این بخش ها باعث گرفته شدن فضای سایت و دید نامناسب صفحه می شد. این روش با بروز شدن موتور های جستجوگر تقلب شناخته شد و باعث دادن امتیاز منفی از سمت موتورهای جستجوی گوگل به این نوع سایت ها شد. همچنین به دلیل ساختار قدیمی ، کاربران این نوع سایت ها را غیر حرفه ای تلقی می کنند.

استفاده از رنگ های روشن و غلیظ در طراحی سایت

در زمان طراحی سایت به طراحان و گرافیست ها همیشه پیشنهاد میشود در طراحی سایت حداکثر از سه رنگ اصلی یا مکمل در کنار رنگهای خنثی استفاده کنند چون استفاده از رنگ های روشن و غلیظ  و مختلف، سایت تان جلوه ایزشت به خود می گیرد که این هم از عوامل نادرست در طراحی سایت بشمار میرود.

طراحی سایت با استفاده از فونت های فانتزی 

دیگر عوامل نادرست در طراحی سایت این است که در بعضی از وب سایت ها هنوز هم فونت های فانتزی در زمان طراحی سایت به کار رفته و مشاهده میکنیم که این کار باعث می شود سایت شما کاملا غیر حرفه ای به نظر کاربر بیاید حتی اگه دارای محتوای قوی ، بروز و تخصصی باشد .

منوی پنهان و دور از دید کاربر

از عوامل نادرست دیگر در طراحی سایت این است که تا جایی که امکان دارد منو ها را ساده و در دید کاربر قرار دهید چون استفاده از منوهای مخفی منجر به سردرگمی کاربر می شود و امکان دارد سایت شما را ترک کند.

قراردادن اطلاعات در صفحه اصلی

 به صفحه ای گفته میشود که کاربر با ورود به سایت براحتی بتواند در مورد کسب و کار شما و هدف سایت اطلاعات کسب کند. در برخی سایت ها این اطلاعات که باید در صفحه اصلی نمایش داده شوند، در صفحات فرعی و به شکل یک گالری تصویر و ویدئو نمایش داده میشوند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag