Skip links

نکاتی برای داشتن رابط کاربری (Interface) مناسب در طراحی سایت

طراحی سایت های فعلی مهمترین نکته داشتن تجربه کاربری است که نقش خیلی مهمی را دارد که سه عامل بیشتر از بقیه عناصر یک وب سایت بر روی روند بهبود کاربری تاثیر بیشتری دارند. بنابراین با تغییرات ری این ٣ عامل شما میتوانید نتیجه بهتری دریافت کنید و تاثیر بسزایی بر روی بازدید کننده و تعامل کاربر با سایت صورت می گیرد و این کر باعث می شود درصد بیشتری از کاربران سایت به مشتری های بالقوه تبدیل شوند.

طراحی صفحه اصلی سایت (Home page)

اصلی ترین و مهمترین بخش یک سایت صفحه اصلی آن می باشد و هدف از طراحی صفحه اصلی این است که با باز شدن صفحه اصلی (Home page) وب سایت و دیدن آن توسط کاربر، جذب وب سایت شود و باعث می شود کاربر در وب سایت بماند و از دیگر بخش های سایت دیدن کند و اطلاعاتی که میخواهد را از سایت ما دریافت کند. پس با توجه به این نکته باید به نحویی صفحه اصلی وب سایت را طراحی کنید که علاوه بر سادگی، تا جایی که ممکن است سعی کنید برای جلب کاربر و خواندن مطالب  صفحه اصلی ، متن های به کار برده تا حد امکان کوتاه و خلاصه در سایت چیدمان شود و همچنین به هیچ عنوان از تصاویر متحرک یا موسیقی استفاده نکنید.
تممی لینک های صفحه اصلی را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه لینک ها به درستی کار می کنند و به صفحه مورد نظر هدایت می شوند . بهتر است از فونتی استفاده کنید که برای همه کاربران در سنین مختلف و تمامی افراد با سطح سواد متفاوت قابل درک باشد. عناوین مهم و کلیدی را با فونت درشت نمایش داده و لوگوی خود را با سایز متعادل در بالای سایت نشان دهید.

جمله نگاری (متون وب سایت)

یکی از ابزار های ارتباطی مهم در طراحی سایت جمله نگاری یا تیترها و متن های اصلی سایت می باشد که شامل اطلاعات اصلی و مهم  وب سایت شما برای کاربران است. در  دامه این مقاله به چند نکته مهم و اساسی برای تایپوگرافی متن های سایت اشاره می کنیم:
حداکثر برای متون وب سایت از دو نوع فونت خوانا استفاده نمایید.
تا جایی که می توانید از مطالب خلاصه و کوتاه استفاده کنید و فقط مطالب مهم را نمایش دهید.
از سایز استاندارد مثل فونت ١۴ پیکسلی برای متون استفاده کنید تا کاربران در خوانندن مطالب دچار مشکل نشوند.
در پس زمینه روشن و سفید به هیچ عنوان از متون با رنگ خاکستری روشن استفاده نکنید چون ممکن است کاربر نتواند آن را ببیند.

نوارمنوهای سایت

شاید یکی از دلایلی که کاربران ناچار به ترک وب سایت شما می شود و کاربران به سایت دیگری رجوع میکنند طراحی منوهایی به شکل پیچیده و ناسازگار بودن آنها با مرورگرهای مختلف می باشد.بهتر است قبل از طراحی و کد نویسی ، منویی را که مد نظر دارید را بر روی کاغذ طراحی کرده و بعد از تایید نهایی خود، آن را در طراحی سایت خود اجرا نمایید.همچنین در طراحی منو ها و زیر منوها توجه کنید که کاربر با کمترین کلیک باید به اطلاعات مورد نظر خود در سایت شما برسد. از گذاشتن منوهای متحرک به علت عدم سازگاری با مرور گرهای مختلف دستگاه های گوناگون خودداری فرمایید. منوها را باید جوری برنامه نویسی کرد که در تمامی مرورگرها با هر رزولوشنی به صورت کاملا ریسپانسیو (responsive)نمایش داده شود.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag