Skip links

طراحی سایت – چندین موارد نادرست در زمان طراحی وب

صنعت طراحی سایت هم مانند دیگر عوامل دستخوش تغییرات و دگرگونی های مداوم پیشرفت تکنولوژی و بهبود تکنیک های طراحی شده است و چه بسا طراحان بسیاری به علت مشغله کاری زیاد و درگیری با پروژه ها، کسب درآمد مالی، نداشتن وقت

برای کسب اطلاعات جدید و بروز کردن اطلاعات خود و یا حتی به اصرار خود مشتری در طراحی وب سایت ها از همان روش و تکنیک های قبل استفاده میکنندکه این کار اشتباه است.یک طراح برای طراحی سایت حرفه ای باید از متد های جدید استفاده کند که این کار مستلزم آپدیت اطلاعات و دانش خود در طراحی می باشد.

در ادامه به اشتباهاتی که این روزها در طراحی اتفاق می افتد خواهیم پرداخت

استفاده از تصاویر متحرک (giff) 

در سال های گذشته طراحان محدودی در  طراحی سایت از فلش اینترو استفاده میکردند. آن ها با استفاده از انیمشین ها و تصاویر متحرک جذابیت خاصی به سایت ها می دادند، البته این موضوع باعث کند شدن سرعت سایت و دیرلود شدن صفحات بود که کاربران برای بازدید از این صفحات باید زمان زیادی را صرف میکردند که خیلی مورد پسند کاربران و همچنین طراحان قرار نگرفت و طراحان به اشتباه خود در این نوع طراحی ها پی بردند و این تکنیک خیلی زود منسوخ شد. اما با این حال هنوز هم طراحانی وجود دارند که از این تکنیک استفاده می کنند.

استفاده از نمونه های تکراری

برای اینکه ارزش کسب و کار خود را بالا ببرید و شناخت و دید بهتر کاربر را نسبت به برند خود جلب نمایید و همچنین خاص تر جلوه دادن سایت خود از طراحی اختصاصی استفاده کنید.چون بدلیل استفاده بیش از حد رقیبانتان از قالب های آماده و شبیه به هم و سیستم های مدیریت محتوا کاربران نمیتوانند وجه تمایزی بین شما و آن ها قرار دهند و همه از نظر آن ها یکسان می باشند.

طراحی سایت هایی که به صورت فلش اجرا می شوند

در چندین سال گذشته وب سایت ها به صورت کامل از فلش استفاده می شدند و بارگذاری می شدند ،عواملی که باعث شد در طراحی سایت استفاده از فلش به طور کامل حذف و منسوخ شود ،این بود که سرعت بارگذاری وب سایت ها به شدت کاهش پیدا میکردند و  وجود فلش در زمان طراحی سایت،باعث دیر لود شدن صفحات می شدند و دیگر نواقص فلش، عدم نمایش فلش در بعضی از  موبایل های هوشمند به دلایل مختلفی( سیستم عامل های مختلف و …)  بود.

قرار ندادن فرم تماس و نظرات در وب سایت

بسیاری از وب سایتان و افرادی هستند که طراحی سایت را به گونه ای انجام میدهند که فرمی در آن قرار نمی دهند و به نمایش آدرس و تلفن تماس اکتفا می کنند ، در حالیکه فرم تماس یکی از بهترین راه های تعامل کاربر با وب سایت می باشد و نباید از این مورد غافل شد

قرار ندادن اطلاعات تماس در وب سایت

یکی از مهم ترین مواردی که حتما باید در طراحی وب سایت به آن توجه کنیم  قرار دادن اطلاعات تماس ( آدرس ، موقعیت مکانی) در وب سایت است که این کار باعث جلب اعتماد کاربرانی  می شود که وب سایت شما را بادید می کنند ولی با این حال بسیاری از وب سایت ها از این مسئله مهم غافل هستند.

طراحی سایتی ریسپانسیو نشده

در این چند سال اخیر استفاده از اینترنت به صورت چشمگیری رو به افزایش است و همچنین استفاده اینترنت از طریق تلفن های هوشمند هم پای هم ،رشد بالایی دارند. این روزها کمتر کسی را میشه پیدا کرد که از اینترنت تلفن همراه خود استفاده نکند ،استفاده اینترنت از تلفن همراه نسبت به اینترنت از رایانه بیشتر شود که با این رشد بالای استفاده از اینترنت همراه سوالی ایجاد می شود که یک طراح وب سایت چگونه می تواند وب سایتی مناسب برای تمامی کاربران خود طراحی نمایید؟

پاسخ سوال این است که بوجود آمدن تکنیک ریسپانسیو در طراحی سایت میتواند سازگار با هر نوع دستگاهی باشد که این تکنیک به شدت رو به رشد می باشد، همچنین طراحی سایت بدون مشکل و ایده آل می تواند منجر به تبدیل نرخ کاربر به مشتری شود و باعث افزایش کارایی وب سایت شما بشود.
بسیاری از طراحان وب سایت ب علت طراحی بهینه و سازگار با هر نوع دستگاهی و تلفن هوشمندی از تکنیک ریسپانسیو در طراحی وب سایت و پروژه ها استفاده میکنند که این کار ممکن است گاهی دارای مشکلاتی باشند. امروزه عدم استفاده از این روش برای نسخه های موبایل یک ضعف بزرگ به حساب میاید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag