Skip links

طراحی سایت – موارد اشتباه در طراحی وب سایت ریسپانسیو

در این چند سال اخیر استفاده از اینترنت به صورت چشمگیری رو به افزایش است و همچنین استفاده اینترنت از طریق تلفن های هوشمند هم پای هم ،رشد بالایی دارند. این روزها کمتر کسی را میشه پیدا کرد که از اینترنت تلفن همراه خود استفاده نکند در حال حاضر گوشی های هوشمند از جمله

 ( تبلت، تلفن همراه ) یکی از عوامل و ابزارهای مهم در تحقق اهداف بازاریابی اینترنتی می باشند،استفاده اینترنت از تلفن همراه نسبت به اینترنت از رایانه بیشتر شود که با این رشد بالای استفاده از اینترنت همراه سوالی ایجاد می شود که یک طراح وب سایت چگونه می تواند وب سایتی مناسب برای تمامی کاربران خود طراحی نمایید؟

پاسخ سوال این است که بوجود آمدن تکنیک ریسپانسیو در طراحی سایت میتواند سازگار با هر نوع دستگاهی باشد که این تکنیک به شدت رو به رشد می باشد، همچنین طراحی سایت بدون مشکل و ایده آل می تواند منجر به تبدیل نرخ کاربر به مشتری شود و باعث افزایش کارایی وب سایت شما بشود.
بسیاری از طراحان وب سایت ب علت طراحی بهینه و سازگار با هر نوع دستگاهی و تلفن هوشمندی از تکنیک ریسپانسیو در طراحی وب سایت و پروژه ها استفاده میکنند که این کار ممکن است گاهی دارای مشکلاتی باشند. درادامه این مقاله به برخی از این عوامل و  اشتباهات می پردازیم تا  بتوانیم سایتی بدون این مشکلات و به صورت کاملا حرفه ای در نظر کاربران موبایلی بوجود آورید.

کوتاه کردن عنوان ها و پیام ها

به علت کوچک بودن صفحه نمایش موبایل ها و تبلت ها باید تا می توانید عنوان ها و پیام ها را خلاصه و کوتاه کنید تا کاربر مجبور به جابجایی کردن صفحه نمایش خود نشود و بتواند به راحتی در یک صفحه تمامی اطلاعات وب سایت شما را مشاهده کند، البته این موضوع و مورد به این معنا نیست که شما در طراحی سایت خود بخواهید از فونت ریز استفاده کنید ، چون در آن صورت هم مشکلاتی برای خوانا بودن اطلاعات وب سایت شما برای کاربر بوجود می آید. بهتر است از دکمه های ادامه مطلب و برای اطلاعات بیشتر… با استفاده از یک رنگ مشخص در سایت استفاده کنید و با استفاده از CSS در طراحی ریسپانسیو سایز فونت ها را بهینه نمایید.

تعامل با کاربر از طریق دکمه ها و لینک های جذاب

می توانید با استفاده از لینک های جذاب و نمایش آن ها با استفاده از دکمه های بزرگ و واضح علاوه بر اینکه کارایی وب سایت خود را افزایش داده اید بلکه همچنین تعامل بین کاربران با سایت را نیز ایجاد می نمایید.به طور مثال با طراحی جذاب و چشم گیر فرم های ثبت نام و یا عضویت در یک خبرنامه کاربران را تشویق به استفاده از آن ها نمایید.

استفاده کردن از امکان لینک تلفن تماس

در بعضی از وب سایت ها اگر دقت کرده باشید ، مشاهده می کنید که در قسمت بالای سایت خود شماره تماس های خود را قرار می دهند. در طراحی سایت های موبایلی ( موبایل ورژن ) برای تعامل کاربر با وب سایت باید از لینک تلفن تماس استفاده کنید تا کاربر با لمس لینک بتواند با شما ارتباط برقرار کند و این امکان را با چند دستگاه موبایل و تبلت با مدل و رزولوشن های متفاوت بخش های گوناگون را بررسی نمایید تا از صحت کار خود اطمینان حاصل نمایید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag