Skip links

هشتگ ربایی (هایجک کردن هشتگ ها)

این اصطلاح بسیار نزدیک به همان مفهوم هایجک در صنعت هوایی است: وقتی که یک هواپیما از مسیر اصلی خود منحرف شده و به سمت مقصد مد نظر هواپیمارباها هدایت می‌شود.

چند مثال از هشتگ ربایی

 در نزدیکی انتخابات، هشتگ #انتخابات ترند شده است و شما در حال جستجو میان هشتگ‌های انتخابات هستید، اما ناگهان با تبلیغ یک کارگاه آموزشی بازاریابی مواجه می‌شوید که از هشتگ #انتخابات استفاده کرده است.

 روز زن است و در لابه‌لای پست‌هایی که با هشتگ #روزـزن علامت‌گذاری شده‌اند، به اکانت یک فروشگاه جوراب مردانه می‌رسید؛ شاید هم به یک فروشگاه مواد غذایی یا اسباب‌بازی که هیچ ارتباطی بین روز زن و محصول‌شان قابل تصور نیست.

 شرکت صندلی‌سازیِ نشیمن از مشتریان خود خواسته که هنگام نشستن روی صندلی‌های این برند، از خودشان عکس بگیرند و آن را با هشتگ #نشیمن منتشر کنند تا در یک قرعه‌کشی شرکت داده شوند. اما شرکت‌های رقیب (یا مشتریان ناراضی)، مجموعه‌ای از نقدها و ایرادهای وارد و غیروارد به این برند را هم‌زمان با کمپین #نشیمن دقیقاً با همین هشتگ منتشر می‌کنند. آن‌قدر که عکس شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی در میان این پست‌ها و مطالب نامربوط گم می‌شود.

هشتگ ربایی را به عنوان یک تکنیک مفید نبینیم

گاهی اوقات، کسانی که دست به هشتگ ربایی می‌زنند، نمی‌دانند که کاری زشت و غیرحرفه‌ای انجام داده‌اند.

حتی ممکن است این روش را به عنوان یکی از تکنیک‌های دیده شدن در یک شبکه اجتماعی به کار ببرند و به دیگران هم توصیه کنند.

بنابراین مهم است که به خاطر داشته باشیم این کار، تقریباً از جنس سئو کلاه سیاه در بحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. حتی کسانی هم که از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند، به‌کارگیری آن‌ها را تکذیب می‌کنند تا چهره‌ی حرفه‌ای‌شان حفظ شود

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag