Skip links

همه چیز در مورد لایو اینستاگرام – آموزش لایو اینستاگرام

تقریبا حدود یک سال و نیم پیش بود که اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت لایو به بخش استوری سر و صدای زیادی به پا کرد.لایو به معنی زنده و در اینستاگرام به معنی  پخش زنده ویدیو شخص از خود و یا مکان مورد نظر است .شاید هنگامی که در یک موقعیت خاص و یا ویژه  هستید به این فکر افتاده باشید که ای کاش میتوانستید با همه کسانی که دوست دارید وضعیت شما راببینند تماس تصویری بگیرید، جالب است بدانید،اینستاگرام این ایده را به نام لایواستوری به ویژگی های منحصر به فرد خود اضافه کرده است ،تا شما بتوانید در هرکجا و هر زمان که خواستید موقعیت خود را با همه فالور های خود به صورت هم زمان به اشتراک بگذارید.

استفاده از این ویژگی که بسیار مورد استفاده سلبریتی ها و حتی دوستان شما قرار گرفته  ،بسیار ساده و فقط با چندکلیک امکان پذیر است.بنابراین اگر شما هم دوست دارید از این ویژگی استفاده کنید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

مراحل گرفتن لایو استوری 

١- روی ایکون ? که در سمت چپ فید اینستاگرام خود مشاهده میکنید کلیک کنید .همچنین برای اینکار می توانید صفحه را از چپ به راست بکشید.

لایو
live-1

٢-اکنون شما وارد دوربین اینستاگرام که روی حالت نرمال جهت عکاسی است شده ایید ،حالا کافی است گزینه لایو را که در سمت چب گزینه نرمال میبینید لمس کنید.

بعد از انجام این مراحل کافیست گزینه Start live Video را بزنید .کمی صبر کنید تا لایو شما فعال شود و سپس شروع به فیلم برداری از موقعیت مورد نظر کنید.

لایو اینستاگرام
live-2

بعد از فعال شدن لایو شما سرور اینستاگرام به فالور های شما پیامی ارسال می کند که در صورت تمایل می توانند لایو شما را تماشا کنند.

چگونه لایو استوری را برای شخصی مخفی کنیم؟

چنانچه شما تمایل نداشته باشید فردی لایو استوری شما را ببیند کافی از قسمت تنظیمات وارد بخش استوری شوید در بخش مخفی کردن استوری روی شخص مورد نظر کیک کنید و سپس گزینهDone را بزنید، در این حالت فرد مورد نظر قادر به تماشای لایو و استوری ها شما نیست.

آموزش لایو
live-3

آشنایی با آیکن هایی که در لایو استوری میبینیم 

وقتی شروع به لایو گرفتن می کنید،می توانید تعداد افرادی که لایو شما را تماشا می کنند  در قسمت بالای صفحه به صورت اعداد در یک مربع ببینید .همچنین شما می توانید با لمس همان ایکون  مطلع شوید که چه افرادی  در لایو شما حضور دارند.

به علاوه شما می توانید کامنت ها و نظرات دیگران را در پایین صفحه ببینید .

ممکن است خودتان مایل باشید که کامنتی بگذارید که مورد توجه دوستانتان قرار بگیرد، شما می توانید نظر خود را در قسمت کامنت وارد کرده و سپس آن را پین (pin)کنید تا در معرض دید همه قرار گیرد .

چگونه کامنت های استوری خود را غیر فعال کنیم؟

چنانچه شما تمایل ندارید که افراد در مورد لایو شما صحبتی کنند یا کامنت بگذارند می توانید گزینه کامنت لایو خود را غیر فعال کنید .
برای این کار لازم است ابتدا به قسمت تنظمات لایو خود که در سمت چپ بالای صفحه طراحی شده است وارد شوید وگزینه Turn Off Commenting را لمس کنید .

لایو اینستاگرام
live-5

چگونه لایو خود را قطع کنیم؟

و در آخر برای اتمام لایو استوری کافی است روی گزینه End کلیک کنید.همچنین شما می توانید با لمس گزینه Save لایو استوری که در سمت راست صفحه می بینید ویدیوی خود را در گالری ذخیره کنید.

چگونه لایو استوری ٢نفره بگذاریم؟

یکی از قابلیت های جدید لایو استوری گذاشتن لایو دو نفره یا به اصطلاح لایو مشترک است که اینکار از دو روش امکان پذیر است .

روش اول:

شما می توانید از کسی که دوست دارید در لایو مشترک با شما حضور داشته باشد دعوت کنید اما به این شرط که فرد مورد نظر در لایو شما حضور داشته باشد.

روش دوم :

هم چنین شما می توانید به یکی از افرادی که در حال پخش لایو استوری است درخواست لایو مشترک دهید و در صورت قبول درخواست شما ، به شخص مورد نظر ملحق شود.

برای لایو استوری دو نفره مراحل زیر را انجام دهید

١_وارد قسمت استوری اکانت خود شوید.

٢_دوربین را از حالت نرمال خارج کرده و روی حالت لایو نگه دارید .کمی صبر کنید تا با اتصال به اینترنت ،دستگاه برای گرفتن لایو آماده شود.

سپس روی گزینه?‍?کلیک کنید.

در مرحله بعد اسم کسی را که دوست دارید در لایو شما حضور داشته باشد را انتخاب کنید دقت کنید که فقط از افراد حاضر در لایو می توانید دعوت کنید.

بعد از انجام این مراحل اگر فرد دعوت شما را بپذیرد لایو شما به دو صفحه مساوی با فرد مورد نظر تقسیم می شود و چنانچه خواستید فرد را از لایو خارج کنید کافی است گزینه Xرا لمس کنید و وی را از لایو خارج کنید.

چگونه برای پیوستن به لایو دیگران در خواست دهیم؟

این کار نیز بسیار ساده و آسان است .کافی است شما گزینه Requestکه در لایو  شخص مورد نظر می بینید را لمس کنید

سپس گزینه Send Requestرا هم لمس کنید تا درخواست شما ارسال شود.

در این صورت اگر فرد مایل به قبول درخواست شما باشد اینستا گرام به شما اطلاع می دهد و می توانید به او ملحق شوید.

در ضمن در صورتی که فرد درخواست شما را قبول نکند باز هم به شما اطلاع رسانی می شود

نکات جالب که باید در مورد لایو استوری بدانید 

_ممکن است شما تمایل داشته باشید استوری دیگران را در گالری خود ذخیره کنید!!این امر نیز کاری غیر ممکن نیست چرا که شما می توانید از صفحه موبایل خود، بدون اطلاع شخص ویدیو بگیرید و در گالری خود دخیره کنید .به علاوه با توجه به تمایل افراد برنامه هایی طراحی شده است که شما می توانید با نصب آن بر روی تلفن همراه خود لایو ویدیو افراد را ذخیره کنید.

_اگر شما صاحب فروشگاهی در اینستاگرام هستید می توانید از محصولات خود در لایو تبلیغ کنید از آنجا که افراد تمایل بالایی به تماشا کردن لایو استوری دارند با این کار  ممکن است فروش  محصولات شما  بالاتر رود .

_اگر به دنبال جذب فالوور اینستاگرام در فضای مجازی هستید به شرطی که پیج شما قفل نباشد گرفتن لایو استوری می تواند به افزوده شدن تعداد فالورهای شما کمک کند.

در پایان امید وارم این اموزش مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag