Skip links

هشتگ گذاری در اینستاگرام برای بهبود حساب کاربری

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ


در این مقاله در مورد بهترین شیوه های هشتگ گذاری در اینستاگرام، از تحقیق و انتخاب هشتگ گرفته تا ارزیابی عملکرد هشتگ صحبت خواهیم کرد.

اگر میخواهید با هشتگ گذاری، اکانت تجاری خود را توسعه دهید با ما همراه باشید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام برای بهبود حساب کاربری

۱- از هشتگ‌های مشابه به متن‌های مخاطب مورد نظر خود استفاده کنید

یک روش خوب انتخاب هشتگ‌های مناسب برای کمک به پیشرفت شما، یافتن هشتگ‌های مورداستفاده فالوورهای  موردنظر شما است. هشتگ‌هایی را که آن‌ها به پست‌هایشان اضافه می‌کنند بررسی نمایید، اگر مخاطبان موردنظر شما، از یک هشتگ خاص استفاده  و از این طریق مشارکت می‌کنند، می‌توانید با اضافه کردن این برچسب به پست خود به‌ سادگی محتوای خود را در مقابل آنها قرار دهید.

در بخش آنالیز فالوورهای نئولایز می‌توانید یک ابر کلمه از پر استفاده ترین هشتگ‌های فالوورهاتون ببینید و بر اساس آنها تصمیم گیری کنید. 

بااین‌حال، شما همیشه باید هشتگ‌ها را دقیق‌تر ارزیابی نمایید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها دقیقاً محتوایی با ارزش را ارائه می‌دهند. اگر یک هشتگ پست‌های مرتبط بسیار کمی داشته باشد، هیچ‌کس پست شما را نمی‌بیند، زیرا هیچ‌کس در جستجو یا استفاده از این هشتگ نیست (حتی اگر جذاب باشد). درصورتی‌ که یک هشتگ بیش‌ازحد پست مرتبط داشته باشد نیز همین مشکل وجود دارد، پست شما در اقیانوس محتوای آن هشتگ، یک قطره خواهد بود، و به چشم مخاطب نمی آید.

برای بررسی تعداد دفعات هشتگ گذاری، به‌سادگی آن را در نوار جستجوی برنامه اینستاگرام جستجو نموده و نوار «تگ» ها را انتخاب کنید.

صفحه سرچ هشتگ در اینستاگرام

۲-  هشتگ گذاری رقبا خود را در اینستاگرام کپی کنید

 در این مرحله باید به پیدا کردن هشتگ های خاص صنعت خود تمرکز نمایید. این‌ هشتگ ها اساساً هشتگ‌هایی هستند که توسط نام‌های تجاری مشابه و رقبای مستقیم شما استفاده می‌شوند. شما می‌توانید از این هشتگ ها برای کمک به وضعیت محتوا و حساب کاربری خود استفاده کنید.

برای الهام گرفتن از هشتگ هایی که واقعاً به توسعه اینستاگرام شما کمک می‌کند، حساب‌های کاربری همکاران خود و پست‌های اخیر آن‌ها را مشاهده کنید. و بررسی نمایید که آن‌ها از کدام هشتگ خاص صنعتی استفاده می‌کنند، تا شما نیز بتوانید آن را در نام تجاری خود اعمال نمایید. این هشتگ‌ها را تا حد ممکن یادداشت کنید تا بتوانید آن‌ها را بعداً ارزیابی کرده و از موارد مناسب در پست‌های آینده خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هشتگ‌های معروف و مرتبط، به‌طور مرتب تغییر می‌کنند، بنابراین مهم است که لیست هشتگ های خود را تا آنجا که امکان دارد، به‌روز کنید.

اگر از داشبورد تحلیلی نئولایز استفاده کنید استفاده کنید، می‌توانید با ردیابی همکاران،  نگاه عمیق‌تری به هشتگ های مورداستفاده آن‌ها در اینستاگرام داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید روی هر هشتگ برای مشاهده محتوای مربوطه کلیک کنید و یک دید کلی از کاربرد هشتگ اینستاگرام در کلیه حساب‌های همکاران، دریافت کنید. این به شما یک دیدگاه استوار از نحوه استفاده هشتگ‌ها در اینستاگرام توسط همکاران در یک دوره زمانی می‌دهد، بنابراین شما دارای یک منبع الهام‌بخش هشتگ برای پیشرفت و توسعه حساب کاربری خود هستید.

۳-  دنبال کردن هشتگ های پیشنهادی اینستاگرام برای الهام گرفتن

گزینه‌ای که برای دنبال کردن هشتگ ها در دسامبر ۲۰۱۷ معرفی شد، روش دیگری برای یافتن هشتگ های جدید برای پست‌های شما ایجاد کرده است. اینستاگرام به‌طور خودکا، هشتگ های مرتبط با هر هشتگی را که دنبال می‌کنید و همچنین حساب‌ها و موضوعات مرتبط با محتوایی را که با آن بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید، پیشنهاد می‌کند. بنابراین، پیشنهاد‌های هشتگ اینستاگرام بیشتر مربوط به هشتگ هایی است که آن‌ها را  بیشتر دنبال می‌کنید و با محتوای آن در صنعت و نام تجاری خود بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید.

برای پیدا کردن پیشنهاد‌های هشتگ خود، روی « following»در بالای پروفایل خود کلیک کرده و سپس هشتگ ها را انتخاب کنید.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ


۴- تا حد ممکن  از هشتگ گذاری های خاص و بلند مدت اینستاگرام استفاده کنید

همان‌طور که قبلاً گفتیم، مطمئن شوید که پست شما در دریایی از پست‌های مشابه دیگر گم نخواهد شد، شما تصمیم به انتخاب هشتگ هایی دارید که قبلاً با محتوای مربوطه اشباع‌ نشده باشند. اگر هشتگ انتخابی شما دارای میلیون‌ها پست مرتبط با آن باشد (به‌عنوان‌مثال #love ) متأسفانه باید بگویم، هیچ‌کس تمایل به یافتن پست شما از طریق این هشتگ نخواهد داشت. اگر می‌خواهید حساب کاربری اینستاگرام خود را توسعه دهید، باید از هشتگ های پایه و عمومی استفاده کنید و بر هشتگ‌های هدفمند و بلندمدت تمرکز کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک‌ خرده فروش لباس‌های قدیمی هستید، شاید به فکر استفاده از #vintage یا #vintageclothing برای ترویج پست‌های خود باشید. به این دلیل که این هشتگ‌ها خیلی رایج هستند، و به معنای واقعی کلمه، میلیون‌ها بار- به‌طور دقیق   ۶۸،۳۹۹،۵۵۵ و ۲،۱۸۱،۱۶۴ بار- مورداستفاده قرارگرفته‌اند (و در دقیقه نیز افزایش می‌یابد).

 خوشبختانه، هنگامی‌که شما این هشتگ ها را در اینستاگرام جستجو می‌کنید، یک لیست از هشتگ‌ های مشابه و مرتبط دریافت می‌کنید  که پست‌های مرتبط کمتری دارند. تا زمانی که هشتگ های بلندمدت خود را پیدا کنید، به‌طور ایده آل با کمتر از ۱۰۰۰۰۰ پست مرتبط کلیک نکنید.

در اینجا شما می‌توانید تفاوت بین هشتگ عمومی‌تر #دیجیتال_مارکتینگ در مقایسه با هشتگ بلندمدت و هدفمند #اینستاگرام_مارکتینگ را ببینید. استفاده نوع دوم به شما فرصت بیشتری برای دیده شدن محتوای خود می‌دهد، بنابراین منطقی نیست که به سمت آن بروید؟

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ
گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

۵- هشتگ‌ها را در سراسر پست‌های اینستاگرام خود تغییر دهید

هنگام بررسی هشتگ‌های اینستاگرام خود، استفاده از موارد مشابه در هر پست تأمل‌برانگیز است. کپی کردن و بارگذاری مجدد آن‌ها قطعاً موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود، اما این کار را نکنید!

به دلیل اینکه عدم‌تغییر هشتگ‌ها، مخاطبان شما را محدود می‌کند. بدون آزمودن هشتگ‌های خود، چگونه می‌دانید کدام‌ یک به شما بیشترین دنبال کننده و بهترین مشارکت را، هم ازلحاظ کمیت و هم کیفیت ارائه می‌دهند؟

برای دیدن تعداد افرادی که پست شما را از طریق هشتگ‌ها در اینستاگرام پیداکرده‌اند، نیاز به یک اکانت تجاری  دارید که توسط آن به insight دسترسی خواهید داشت. بااین‌حال، هرچند شما می‌توانید ببینید که هشتگ های شما چقدر برای شما کارکرده‌اند، ولی نمی‌توانید ببینید کدام‌یک از آن‌ها یک کاربر را به پست شما آورده است.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

هشتگ گذاری های مشابه در هر پست می‌تواند باعث شود که  اینستاگرام محتوای شما را به‌عنوان هرزنامه تشخیص داده و دیدن پست‌های شمارا محدود کند. این مورد به‌ عنوان یک shadowban شناخته می‌شود.

همین امر برای هشتگ های ممنوع (ممنوع، به این معنی است که هیچ محتوایی در هنگام جستجو برای آن هشتگ خاص نمایش داده نمی‌شود) نیز به‌ کار می‌رود. ممکن است در مورد هشتگ‌های ظاهراً مجاز،  مانند  #dogsofinstagram و #boho که در این دسته قرارگرفته‌اند و باعث ایجاد یک حساب کاربری shadowban توسط اینستاگرام شدند، شنیده باشید. خبر خوب این است که استفاده از آن‌ها دیگر موردی ندارند و در حال حاضر تنها هشتگ گذاری‌های توهین‌آمیز و پورنو گرافی ممنوع است.

۶-  یک هشتگ برند در اینستاگرام ایجاد کنید

در مورد نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام برای گردآوری کمپین شگفت‌زده‌اید؟

ایجاد یک هشتگ بانام تجاری یک روش خوب برای جمع‌آوری تمام محتوای مربوط به نام تجاری شما، ازجمله محتوای ساخته شده توسط مخاطب(ugc) و تأثیرگذار است. اگر شما بتوانید فالوورهای خود را تشویق به هشتگ گذاری نام‌های تجاری خود در پست‌هایشان در هنگام نمایش محصول خود و یا شرکت در یک رقابت ugc نمایید، دنبال کننده‌های شما به‌احتمال بیشتری پست‌های شخصی شمارا پیداکرده و از پروفایل شما بازدید می‌کنند. استفاده بیشتر از هشتگ برند، باعث نمایان بودن  بیشتر حساب و نام تجاری شما می شود.

هشتگ برند نباید نام برند شما باشد. نایک و هشتگ  #justdoit  را در نظر بگیرید.  نایک آرم خود را (که به همان اندازه نام و یا نماد آن قابل‌تشخیص است) در هشتگ برند خود به‌کاربرده و بیش از ۱۳ میلیون بار در پلتفرم مورداستفاده قرارگرفته است.

یکی دیگر از مزایای هشتگ گذاری برند داشتن توانایی نظارت دیده شدن و تمایلات به نام تجاری خود در اینستاگرام است. هنگام جستجوی هشتگ برند خود در پلتفرم، شما می‌توانید نوع پست‌های برچسب شده با هشتگ شما،  کاربرانی را که در پست‌ها درباره نام تجاری شما صحبت می‌کنند و پروفایل کاربرانی را که با هشتگ شما ارتباط برقرار می‌کنند را مشاهده نمایید.

۷- ایجاد اجتماعات کوچک  با هشتگ گذاری‌های اینستاگرم

استفاده از یک هشتگ بانام تجاری واحد، تنها یکی از روش‌های ایجاد یک کمیته و سامان دادن محتوا در اینستاگرام است. شما می‌توانید از هشتگ‌ها برای ایجاد میکروگروه های  مختلف مربوط به نام تجاری یا محصول خود برای رویدادها، فصول یا تبلیغات خاص استفاده کنید.

برند لوازم‌آرایشی Too Faced  یک هشتگ زمانی #tflifesafestival را  برای تشویق تیم خود برای به اشتراک گذاشتن جشنواره سبک آرایشی‌شان در اینستاگرام ایجاد کرده است. پست گذاشتن در زیر یک هشتگ معروف نیز برای کاربران یک مزیت به‌حساب می‌آید، زیرا به آن‌ها فرصتی برای کشف شدن، کسب دنبال کننده‌های جدید و افزایش مشارکت در حساب‌های کاربری‌شان می‌دهد. #عکس

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

حتی اگر شما در حساب اینستاگرام خود هیچ محتوای مخاطب سازی را به اشتراک نگذارید، هشتگ گذاری‌ها برای ایجاد میکروگروه ها هنوز می‌تواند یک استراتژی خوب برای افزایش دیده شدن و مشارکت شما باشد.

 ۸- از هشتگ‌ها در استوری اینستاگرام استفاده نمایید

 اضافه کردن هشتگ ها به داستان‌های شما، باعث یافتن بهتر آن‌ها می‌شود. برای اضافه کردن یک برچسب هشتگ به استوری  خود، فقط عکس یا ویدیو خود را آپلود کنید، آیکون برچسب را در گوشه سمت چپ بالای صفحه انتخاب کرده و «#Hashtag» را برگزینید.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

در هشتگ خود تایپ کرده و پیشنهاد‌های مربوط به دیگر هشتگ ها را در پایین صفحه بررسی کنید. اغلب آن‌ها هشتگ‌هایی دائمی با پست‌های مرتبط کمتر بوده و استوری شما فرصت بیشتری برای پیدا شدن دارد.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

در حال حاضر شما فقط می‌توانید یک برچسب هشتگ را در هر استوری اضافه کنید، اما اگر مایل به‌اضافه کردن هشتگ‌های بیشتری به پست خود هستید، می‌توانید این عمل را با استفاده از عملکرد متن معمول انجام دهید. داستان شما همچنان از طریق این هشتگ‌های اینستاگرام اضافی کشف می‌شود ،اما از آن استفاده نکنید. برچسب‌های بیشتر  در یک داستان آن را مانند یک هرزنامه  به نظر می‌رساند.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

 ۹-  نظارت بر عملکرد هشتگ‌های مورد استفاده شما

برای درک بیشتر عملکرد هشتگ های اینستاگرام مورداستفاده شما، ازجمله نام تجاری و هشتگ‌های تبلیغاتی خود، می‌توانید از ابزارهایی برای تجزیه‌ و تحلیل هشتگ‌ها استفاده نمایید. Neolyze به شما این امکان را می‌دهد تا حدود ۴ هشتگ خاص را با توجه به طرحی که برای حساب کاربری خود انتخاب می‌کنید، پیگیری نمایید. این بخش تا آخر فروردین ۹۷ به سرویس تحلیلی نئولایز اضافه خواهد شد. بعد از اضافه شدن امکان بررسی آنالیز های یک هشتگ بر اساس داده ها و آمار روزانه وجود خواهد داشت. 

شما می‌توانید با کلیک بر روی هشتگ خود همه دیدگاه‌ها ازجمله میزان هشتگ گذاری، مشارکت در هشتگ، همه رسانه‌هایی که با آن هشتگ خاص برچسب‌گذاری شده‌اند و همچنین مکان‌هایی که هشتگ بیشتر استفاده‌شده، را دقیقاً بررسی نمایید.

هشتگ ها واقعاً قادرند دیده‌ شدن و مشارکت شما را در اینستاگرام افزایش دهند، اما داشتن یک رویکرد استراتژیک ضروری است. تحقیق در مورد هشتگ‌‌ها و تجدید آن‌ها به‌طور مرتب، تأثیر آن را در  رشد و توسعه حساب کاربری شما تضمین می‌کند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag