Skip links

الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ چگونه کار می‌کند؟

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

الگوریتم جدید اینستاگرام درست زمانی که فکر می‌کنیم آن را یافته ایم، دوباره تغییر می‌کند. اینستاگرام ادعا می‌کند جدیدترین تغییرات برای بهبود تجربه کاربر و اولویت‌بندی لحظه‌هایی که برای‌مان مهم هستند ایجاد شده است.

آن‌چه می‌دانیم این است که پست‌های اینستاگرام به اندازه قبل در معرض دید دیگران قرار نمی‌گیرند. در حال حاضر، برآورد شده است که تنها ۱۰ درصد از مخاطبین‌تان واقعا پست شما را می‌بینند. اینستاگرام به اندازه‌گیری میزان علاقمندی مخاطبین‌تان پرداخته است تا تعیین کند آیا پست شما را به ۹۰ درصد دیگر فالوورهای‌تان نشان بدهد یا نه. شما چطور می‌توانید به ۹۰ درصد باقیمانده دست پیدا کنید؟

با الگوریتم جدید اینستاگرام کیفیت در صدر است و همه چیز به میزان انگیجمنت یا مشارکت افراد بر می‌گردد. مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که محتوای با کیفیت بسازید که به شیوه‌ای صحیح بین مخاطبین‌تان حرکت کند و مورد اقبال آن‌ها قرار بگیرد.

برای این که به مجموعه الگوریتم جدید اینستاگرام پی ببرید به مطالعه این مطلب ادامه دهید. این راهنما به شما کمک می‌کند پست‌های‌تان را بیشتر در معرض دید دیگران قرار دهید.

در الگوریتم جدید اینستاگرام همه چیز به محتوای‌تان بر می‌گردد

اگر مخاطبین شما معمولا پست‌های‌تان را لایک می‌کنند، برای‌تان کامنت ارسال می‌کنند، محتوایی که اشتراک‌گذاری کرده‌اید را ذخیره می‌کنند یا استوری‌های اینستاگرام‌تان را مشاهده می‌کنند، احتمال بیشتری دارد پست‌های‌تان برای آن‌ها نمایش داده شود. از طریق ایجاد جذابیت بصری و امکانات اینستاگرام‌تان یک داستان برند منسجم خلق کنید تا بازدیدکنندگان تصادفی صفحه‌تان را، به دنبال کنندگان علاقمند و پیگیر تبدیل کنید.

 

به راه‌های هوشمندانه برای درگیر کردن کردن مخاطب در الگوریتم جدید اینستاگرام فکر کنید

برای دریافت محصول رایگان دایرکت بفرستید!” این جمله یک راه عالی برای هدایت افراد به بخش پیام‌های‌تان است و به ایجاد ارتباط با دنبال کنندگان‌تان منجر می‌شود. انجام نظرسنجی، مسابقه، تکنیک های بازاریابی محتوا و ارائه توصیه‌های ارزشمند یا مطرح کردن پرسش‌های مستقیم برای پاسخگویی افراد راه‌های فوق‌العاده‌ای برای برقراری ارتباط با مخاطبین‌تان هستند.

از ویدیوهای زنده (لایو) استفاده کنید

شبیه به توصیه قبلی، لایو اینستاگرام نیز یک راه دیگر برای درگیر کردن دنبال کنندگان‌تان است. لایو در بخش استوری‌ها ظاهر می‌شود و اگر درخواست داده باشند یک اعلان نیز برای آن‌ها ارسال خواهد شد. در نظر داشته باشید هیچ کسی منتظر یک لایو با کیفیت عالی نیست. فالوورهای شما به این دلیل به تماشای ویدیوی‌تان می‌نشینند که پخش زنده است و درباره شما و برند شما است و مهمتر اینکه با شما به صورت زنده ارتباط برقرار می کنند.

لایو یک راه عالی برای درگیر کردن فالوورهای‌تان است و باعث می‌شود بیشتر پیگیر برندتان باشند.

عاشق این هستم که نظرتان را جلب کنم

الگوریتم فیسبوک به طول زمانی بها می‌دهد که با محتوای‌تان تعامل می‌کنند، اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. الگوریتم جدید اینستاگرام از میزان زمانی که برای مشاهده پست‌تان صرف شده است به عنوان یک فاکتور در تعیین محبوبیت آن استفاده می‌کند.

اگر کپشن‌تان شروع جذابی داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که افراد واقعا آن را بخوانند یا روی دکمه “more” کلیک کنند و زمان بیشتری را برای پست‌تان سپری کنند.

آن ثانیه‌های اضافی که افراد صرف خواندن کپشن‌های اینستاگرام‌تان می‌کنند این پتانسیل را دارد که آن پست را موفق کند یا شکست دهد، بنابراین برای نگارش کپشن‌های‌تان وقت بگذارید.

پست‌های‌تان را پیش از موعد برنامه‌ریزی و زمان بندی کنید و زمانی‌که خلاقیت‌تان را پرورانده‌اید متن‌های‌تان را بنویسید تا بتوانید مخاطبین‌تان را بهتر جذب کنید.

نکته حرفه ای: شایعاتی وجود دارد مبنی بر این‌که ویرایش کردن کپشن در اولین ۲۴ ساعت پس از ارسال پست نیز در این الگوریتم یک زنگ خطر است، پس در همان اولین مرتبه کارتان را درست انجام دهید.

اهمیت استوری‌ها در الگوریتم جدید اینستاگرام

یک راه عالی برای برقراری ارتباط با فالوورهای‌تان استفاده از استوری‌های اینستاگرام است. در سال ۲۰۱۸، استوری‌های اینستاگرام بسیار موفق بودند و به جزء ضروری از استراتژی بازاریابی اینستاگرام تبدیل شدند.

نکته: استوری‌هایی که در بالای صفحه فیدتان ظاهر می‌شوند نیز تحت تأثیر الگوریتم اینستاگرام هستند! استوری‌های اینستاگرام که در ابتدای این ردیف ظاهر می‌شوند به اکانت‌هایی تعلق دارند که بیشتر با آنها انگیجمنت داشته‌اید، خواه از طریق پست‌ها یا استوری‌های آن اکانت.

هرچه افراد تعامل بیشتری با استوری‌های اینستاگرام‌تان داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که پست‌های‌تان در فید آن‌ها نمایش داده شود.

 

ارتباط دو طرفه است

اینستاگرام بر اساس انگیجمنت‌تان با فالوورهای‌تان به اولویت بندی پست‌ها می‌پردازد، کامنت‌های دریافتی‌تان را سریعا پاسخ دهید، به ویژه یک ساعت اول پس از ارسال پست، در غیر این صورت رؤیت پذیری پست‌تان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به کامنت‌ها به چشم یک مکالمه بنگرید. اگر یک دوست از شما پرسشی بپرسد یا از شما تعریف کند او را نادیده نمیگیرید. پس کسانی که کامنت‌شان سوالی نیست را نیز نادیده نگیرید! اگر کامنت ارسالی فالوورهای‌تان نیازمند پاسخ نیست، برای‌شان یک قلب یا یک اموجی دیگر بفرستید.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

یک نکته خوب این است که بلاگرها / برندها / یا سفیران برندها را در استوری های خود شات کنید، زمانی‌که آنها پاسخ شما را می‌دهند. این کار به اینستاگرام نشان می‌دهد تا چه اندازه به صورت واقعی با مردم در ارتباط هستید.

اینستاگرام از شما می‌خواهد مانند یک انسان واقعی و زنده با دیگران در تعامل باشید بنابراین صرفا برای ارسال پست وارد اکانت‌تان شوید و سپس خارج شوید. حتما برای پست‌های خلاقانه دیگران نیز کامنت بگذارید.

نکته حرفه ای: برای این‌که کامنت شما از دید اینستاگرام انگیجمنت در نظر گرفته شود، با ۴ کلمه یا بیشتر کامنت بگذارید.

بازی هشتگ‌ها را یاد بگیرید

الگوریتم اینستاگرام همیشه به استفاده از هشتگ‌های مرتبط و خاص بها داده است، بنابراین زمان بگذارید و هشتگ‌های خاص بیشتری ایجاد کنید و همراه با هشتگ‌های محبوب استفاده کنید.

نکته حرفه ای: وقتی از ۵-۱۰ هشتگ خاص استفاده می‌کنید (بهترین تعداد ۹ هشتگ) در مقایسه با زمانی که از ۳۰ هشتگ عمومی استفاده می‌کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

افراد توانایی فالوو یا دنبال کردن هشتگ ها را نیز دارند، یعنی به جای این‌که کاربران برای یافتن محتوای تگ شده شما مجبور باشند انبوهی از پست ها را زیر و رو کنند، پست شما به صورت خودکار در فید فالوورهای احتمالی جدیدتان نمایش داده خواهد شد.

فالوورها همچنین می‌توانند هشتگ‌ها را آنفالو کنند، پس به هیچ وجه از هشتگ ها به صورت اسپم استفاده نکنید. در انتخاب هشتگ‌های‌تان بسیار دقت کنید تا اینستاگرام پست‌تان را به عنوان اسپم شناسایی نکند.

نکته: هشتگ‌هایی که در کامنت‌های پست‌تان ارسال می‌کنید در نتایج جستجو ظاهر نخواهند شد. باید هشتگ‌ها را در کپشن‌تان بگنجانید.

ویژگی‌های جدید را تجربه کنید

به انگیجمنت و فعالیت منظم از سوی الگوریتم اینستاگرام بها داده می‌شود. از آن‌جایی که الگوریتم اینستاگرام برای استفاده از این ویژگی‌ها به کاربران پاداش می‌دهد، مهم است که همیشه چشم به راه به روزرسانی‌های جدید باشید! با این کار نه تنها جامعه مخاطبین‌تان را افزایش خواهید داد، بلکه شما را یک گام جلوتر نگه می‌دارد!

در سال ۲۰۱۸ قابلیت های بسیاری به استوری اینستاگرام اضافه شد، مانند نظرسنجی، شمارنده معکوس، باکس سوال و…، از این قابلیت ها به صورت هوشمندانه استفاده کنید تا بتوانید مشارکت خوبی جذب نمایید.

 

زمان را هوشمندانه انتخاب کنید

الگوریتم اینستاگرام نه تنها به میزان مشارکت یا انگیجمنت دریافتی پست‌تان بها می‌دهد، بلکه برای سرعت دریافت این مشارکت نیز ارزش قائل است. اگر زمانی پست‌تان را ارسال کنید که اکثر فالوورهای‌تان آنلاین هستند، شانس بهتری برای دریافت سریع‌تر لایک و کامنت خواهید داشت.

برای این‌که انگیجمنت‌تان را بیشتر کنید، زمان ارسال پست‌های‌تان را با زمان فعالیت فالوورهای‌تان تنظیم کنید. اگر هنوز ایده‌ای در این زمینه ندارید، می‌توانید از insights اینستاگرام برای تشخیص بهترین زمان پست گذاری استفاده کنید.

 

ویژگی جدید recommended post در الگوریتم جدید اینستاگرام

ویژگی Explore Feed یک مجموعه منتخبی است از پست‌های ارسال شده از سوی افرادی که دنبال می‌کنید و افرادی که دنبال نمی‌کنید. پست‌های نمایش داده شده در این قسمت بر مبنای علاقمندی شما بر اساس هشتگ‌ها، افرادی که دنبال می‌کنید، پست‌هایی که لایک می‌کنید و سرچ‌های‌تان ارائه می‌شوند. اینستاگرام در حال حاضر تعدادی از این پست‌ها را در فید معمولی‌تان نمایش می‌دهد.

شفاف سازی: ممکن است پست‌های غریبه‌ها در فیدتان ظاهر شوند.

از بخش تحلیل اینستاگرام برای شکست الگوریتم جدید اینستاگرام استفاده کنید

اگرچه تغییرات الگوریتم جدید اینستاگرام به نظر تکرار شونده است و مرتب در حال تغییر است، ولی با درک بهتر نحوه عملکرد آن‌ها می‌توانید همواره در صدر باقی بمانید. به insights اینستاگرام نگاهی بیاندازید و از کارهای مفید (و غیر مفیدی) که انجام می‌دهید درک بهتری داشته باشید تا بتوانید استراتژی‌تان را به خوبی تنظیم کنید.

نکته: بسیاری از تغییرات در بلاگ اینستاگرام اعلام نمی‌شوند، بلکه صرفا در پوشه‌ای در بخش Help Center به روزرسانی می‌شوند.

از تمام تغییرات و نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام آگاه باشید (ولی در آن غرق نشوید) و شانس‌تان را برای شکست دادن آن و هدایت افراد بیشتر به سوی پست‌های‌تان افزایش دهید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag