Skip links

چرا باید سایت داشته باشم؟

افراد متفاوت دارای شغل های متفاوت هستند و بسیار برایشان این سوال پیش می آید که برای رونق کسب و کارشان چه کاری کنند تا کارشان بسیار سود زا و پر درآمد شود و چرا سایت باید داشته باشند.

  • آیا سایت در اینترنت به افزایش درآمد من کمک می کند و درآمد من را افزایش می دهد؟
  • آیا وب سایت بهتر است یا…
  • وب سایت بر سایر فضاهای مجازی چه مزایایی دارد؟
  • فعالیت کسب و کار من آنقدر بزرگ نیست، چرا سایت بزنم؟
  • در اینجا به خوبی توضیح می دهیم و دلایلی ارائه می کنیم که چرا به یک وب سایت نیاز دارید و ایجاد یک سایت چه مزایایی دارد.
چرا باید سایت داشته باشم؟
چرا باید سایت داشته باشم؟

اولین منبع و مرجع برای رسیدن به پاسخ سوالات

اکثر ما وقتی سوالی در ذهنمان پیش می آید و جواب آن را نمی دانیم به سراغ اینترنت می رویم و وارد یکی از موتورهای جستجو می شویم و به دنبال سایت مورد نظرمان می گردیم تا جواب سوالمان را بیابیم و یک نفس راحت پس از پیدا کردن جواب بکشیم. در واقع همه ما همین طوری عمل می کنیم و به جای هدر دادن وقتمان و فکر کردن درمورد سوالی که جواب آن را نمی دانیم مستقیماً جواب آن را در بین میلیون ها سایت موجود در اینترنت چک می کنیم. این فقط یکی از چندین دلیلی است که نشان می دهد چرا کسب و کار ما نیاز به سایت اینترنتی دارد.

موتور جستجو رکن اصلی موفقیت سایت های اینترنتی

دلیل دوم این است که اگر چه شبکه های اجتماعی هر روز تعداد افراد بیشتری را به عنوان عضو جذب می کنند و تکنولوژی آن ها بیشتر و بیشتر پیشرفت می کند ولی هنوز موتور جستجو ندارند تا با یک جستجو کوچک مطالب، عکس ها یا فیلم های مرتبط با خواسته های شما را نشان دهد. برای مثال شما می خواهید یک کارگاه مبل سازی را در تهران پیدا کنید اما وقتی در تلگرام بخواهید این کارگاه را پیدا کنید نمی دانید چه آدرسی را سرچ کنید پس حتی برای پیدا کردن کانال های تلگرام این کارگاه ها باید به اینترنت مراجعه کنید و کانال های تلگرامشان را از سایت ها بیابید.

 نشان دهنده هویت اصلی یک کسب و کار در فضای مجازی

دلیل سوم این است که چرا سایت اینترنتی هویت یک کسب و کار را در فضای مجازی نشان می دهد. کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام در کسب درآمد مفید هستن اما این وب سایت است که از آخرین نسل فناوری ها استفاده می کند و توضیحات و صفحات سودمندی دارای اطلاعات مناسب برای استفاده کنندگان آن سایت دارد. این یک سایت اینترنتی است که مرز بندی جغرافیایی ندارد و باعث بیشتر و بهتر دیده شدن شما و کسب و کارتان می شود. بسیاری از سایت ها کار خود را با تبلیغ در یک سایت دیگر شروع کرده و معروف شدند. خیلی از شرکت ها که الان سرآمد در تجارت بین المللی هستن کار خود را با راه اندازی یک سایت اینترنتی شروع کردند.

سایتهای اینترنتی مختص کسب و کار های موفق و خاص بودن شما

دلیل چهارم این است که احداث کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی بسیار آسان است و هزینه خاصی ندارد. در حالی که راه اندازی سایت و پر بازدید کردن آن کمی اطلاعات و دانش می خواهد که هر کسی ندارد و هزینه کوچکی نیز برای ایجاد وب سایت نیاز است. پرستیژ و کلاس کاری سایت خیلی بالا است و داشتن یک سایت نشان دهنده موفق بودن کسب و کار شماست.

اعتبار بخشی به کسب و کارتان

وجود وب سایت در اینترنت یعنی اینکه شما در کسب و کارتان موفق هستید و برایتان ارزش دارد. وجود سایت نشان می دهد که شما برای ارائه خدماتتان از چیزی دریغ نمی کنید. سایت اینترنتی شما را رقیب بزرگتری برای دیگر رقیبانتان می کند زیرا شما از طریق اینترنت که بسیار بین مردم جامع و رایج شده است مشتریانتان را پیدا می کنید و با آن ها اطلاعات تعامل می کنید. اگر سایت هم دارید بسیار به سایتتان اهمیت دهید و برای ظاهرش و قراردادن اطلاعات مفید داخل آن بکوشید. سایت هر چه به روزتر باشد و مطالب آن با کسب و کار شما بیش تر باشد و عکس های بیشتری داشته باشد پر بازدیدتر می شود و مشتریانتان بیشتر می شوند.

هزینه تبلیغات را کاهش دهید

ایجاد سایت هزینه ای ثابت دارد که فقط یک بار یعنی همان بار اول برای راه اندازی سایت، هزینه نیاز دارد. این هزینه که شامل هزینه ایجاد و راه اندازی آن است. بسته به نوع سایتی که می خواهید و کیفیت آن، مبلغ متفاوتی را می توانید برای آن بپردازید. شما با این هزینه دیگر نیاز به تبلیغات اینستاگرامی یا تلگرامی ندارید فقط باید هر روز اطلاعات بیشتری و مرتبط تری با موضوع قرار دهید. تبلیغات در تلگرام بسیار هزینه بر است و هرچه تعداد اعضای آن کانال بیشتر باشد، هزینه تبلیغات بیشتر است. گاهی یک تبلیغ در کانالی برای چند دقیقه یک میلیون و پانصد هزارتومن پول نیاز دارد؛ اما شما با ایجاد سایت همیشه در اینترنت دیده خواهید شد و مشتری خواهید داشت.

وب سایت قابلیت ویرایش و تغییر دارد

شما با گذشت زمان در کار خود پیشرفت می کنید و تجربه بدست می آورید، محصولات خود را ارتقا می بخشید، تخفیف ها و خبرنامه هایی را در سایت قرار می دهید. اگر اطلاعاتی را بخواهید می توانید ویرایش کنید، تغییر دهید یا حذف کنید یا محصولات جدیدی را در سایت وارد کنید.

وب سایت ساعت کاری ندارد

حتی زمانی که شما در رختخواب خود خوابیدید و نمی دانید ساعت چند است. مشتریان شما درحال دیدن سایت و خرید از شما هستند. شما همیشه دیده می شوید. ساعات کاری خاصی ندارید و همیشه در حال جذب مشتریانتان هستید. این درحالی است که هر انسانی حداکثر ۱۲ ساعت مفید می تواند کارکند یا درب مغازه یا شرکت را باز نگه دارد اما شما فراتر از این هستید.

کسب و کار اینترنتی محل و محدوده ندارد

چرا فعالیت بدون مرز و مکان نداشته باشید؟ راه حل شما ایجاد یک وب‌سایت است. به کمک وب‌سایت می‌توان با افرادی خارج از مرزهای شهر و استان و حتی کشور به سهولت در ارتباط بود و به معرفی خدمات و محصولات خود پرداخت. میزان سودآوری و درآمدزایی سایت‌ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. البته میزان فعالیت صاحبان سایت‌ها و به روز رسانی و رسیدگی به مطالب سایت نیز در کسب این درآمد و میزان آن نقش دارد.  امروزه شرکت‌ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین می باشد.

شما با داشتن یک سایت به راحتی می توانید وارد عرصه تجارت الکترونیک شوید و امکان استفاده از قابلیت های تجارت الکترونیک برایتان به وجود آید.

نتیجه گیری

اکثر کارآفرینان و دارندگان مشاغل تا حدودی به دنبال تبلیغ و جذب مشتریان جدید و فروش محصولات یا خدمات خود با استفاده از شیوه‌های سنتی هستند؛ اما در دنیایی که اکثر مشتریان بیشترین زمان خود را در اینترنت سپری می‌کنند شیوه سنتی بازاریابی و فروش، یک روش نا کارآمد به حساب می آید. در واقع می توان گفت، از این پس کسب و کارهایی که آنلاین نباشند محکوم به شکست خواهند بود.

استفاده مناسب از فضای وب، یک وسیله بسیار پر اهمیت در تجارت می باشد. کسانی که کسب و کار خود را در تجارت به روش قدیمی موفق می‌پندارند باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند. اینترنت از بهترین و مناسب ترین فضاهای کسب و کار است که روز به روز بر کاربران آن افزوده می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در ایجاد روابط تجاری موفق ایفا نماید. از همین رو طراحی یک وب سایت مناسب، اولین قدم در جذب مشتریان جدید در بازاریابی اینترنتی است.

با ما همراه باشید

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag