Skip links

ارزشمندی سئو برای کسب و کار چیست ؟

برایتان سوال نشده که واقعا سئو چیست؟ سئو یک فرایند یا مکانیزم است که قرار است طبقه اجتماعی سایت شما به طور کامل تغییر دهید. این یک صحبت نژادپرستانه نیست یک واقعیت است که یک کسب و کار میتواند در زمره بهترین کسب و کار های حوزه خودش قرار بگیرد به شرطی که فرایند سئو شدن آن بخوبی انجام شود و طبقه اجتماعی خودش را از یک سایت بدون کاربر و بدون درآمد به یک سایت حرفه ای و پولساز برساند. خب میخواهیم ببینیم چقدر سئو میتواند یک کسب و کار را نجات دهد.

یک کسب و کار را در نظر بگیرید که در انتهای حومه شهر در حال ارائه بهترین خدمات ممکن برای ماشین هاست. فرض بگیریم که این کسب و کار یک کارواش درست و حسابی است اما مشتریان زیادی ندارد! مثلا کارواش خودش را در خارج از مسیر اصلی جاده ها ساخته است و مشغول فعالیت است.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

اگر یک بازاریاب یا مدیر فروش به این کارواش سر بزند مطمئنا تحت عنوان یک سری رهنمودهای درست و حسابی آنها را متوجه خواهد کرد که راه رسیدن به درآمد بیشتر چیست (شاید قرار گرفتن کنار جاده ای با تردد بیشتر). این همان کاری است که یک سئوکار یا متخصص سئو روی سایت انجام میدهد تا خدمات سایت را به درخواست کاربر نزدیک کند.

کاربران همیشه از گوگل یک چیزی میخواهند و اینکار را با جستجو کردن بیان میکنند. کاربران دست به جستجو میزنند و گوگل سایت های مناسب را به کاربر معرفی میکند. این فرایند چطور اتفاق می افتد؟ بیایید در چند قدم آن را بررسی کنیم:

  1. بازشدن گوگل توسط کاربر در یک اپلیکیشن؛ معمولا مرورگر اینترنت
  2. نوشتن یک عبارت بعنوان نمایش نیاز کاربر
  3. استفاده از فیلد جستجوی گوگل و انجام جستجو
  4. تلاش گوگل برای درک نیاز کاربر
  5. پیدا کردن سایت های از قبل بررسی شده و نزدیک به نیاز کاربر
  6. تطبیق مفهوم برداشت شده از نیاز کاربر با مفهوم سایت
  7. وارسی کلی سایت ها و دادن امتیاز مناسب به هر کدام برای جستجوی مطرح شده
  8. نمایش سایت ها به ترتیب اعتبار و امتیاز دریافت شده از گوگل
  9. کلیک کاربر روی سایت ها بر اساس شاخص هایی مثل رتبه، نمایش در صفحه، عنوان جذاب و …
  10. ورود کاربر به سایت مورد نظر و خروج از صفحه نتایج جستجو

در این ۱۰ قدم ما دیدیم که کاربر از فکر کردن تا رسیدن به یک سایت کارهای زیادی قرار نیست انجام دهد و یکی دو قدم از این مراحل مربوط به کاربر بود.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

پس اگر یک کسب و کار وضعیت خوبی از لحاظ سئو داشته باشد میتواند کاربران بیشتری جذب کند. خب بیایید ببینیم چقدر یک کسب و کار باید برای گوگل جذاب باشد یا اصلا چطور جذابیت لازم را داشته باشد.

ارائه یک مفهوم صحیح از کسب و کار؛ اولین قدم در مسیر سئو

هر که خود شناخت، خدای خود هم شناخت. این یک حقیقت است که خودشناسی به جهان شناسی میرساند هر کدام از ما را که بخواهیم. اگر هم واقعا میخواهیم گوگل سایت ما را بشناسد باید ببینیم که چقدر میتوانیم مفید باشیم که مخاطب سایت هم ما را خوب بشناسد.

مسئله شناخت از اینجا شروع میشود که ما میتوانیم یک مسئله ساده را بررسی کنیم و بهترین پاسخ را ارائه کنیم. معمولا میتوان قانع کننده ترین پاسخ ممکن را با هوشمندی و خلاقیت پیدا کرد.

خلاقیت در نمایش سایت شما بستگی به این دارد که میخواهید چطور بنظر برسید. سایت شما قرار است معرف چه چیزی باشد؟ پس بیایید ببینیم که چند سوال باید از خودتان بپرسید که بتوانید تصویر درستی از کسب و کارتان در محتوای سایت ارائه کنید:

  • ما چه کسی هستیم؟
  • آنها (مخاطبین) چه کسانی هستند؟
  • ما چکار میکنیم؟
  • آنها به چه چیزی نیاز دارند؟
  • چطور کار ما میتواند به نیاز آنها ربط پیدا کند؟

همین فرمول را در پیش بگیرید و بهترین پاسخ را در هر مرحله ارائه کنید به فرمول جادوگانی دست پیدا کنید. سایت شما اگر قرار است نمایشی صحیح از ماهیت کسب و کار ارائه کند باید از این فیلتر عبور کند یا با این فرمول پاسخ های لازم را بدست بیاورد.

نیازمندی های سئو در سایت؛ استفاده از تمام ابزارها برای بهینه سازی

قرار است سایت شما طی یک فرایند خیلی ساده کار و خدماتش که با آن پتانسیل اقتصادی برای خودش تولید میکند را به نیاز کاربر و چیزهایی که کاربر برای آن پول خرج میکند تطبیق دهد و نزدیک کند.

نزدیک شدن کسب و کار شما به مخاطب و کسب درآمد، جز با درک صحیح نیازهای وی صورت نمیگیرد. پس اگر میخواهید چنین فرایندی را هم شروع کنید به تخصص خودتان هم نیاز دارید. تخصص شما کمک میکند نیاز روز مخاطب را درک کنید.

بررسی فرایند سئو؛ از شروع تا درآمد هنگفت

سئو با تحقیق کلمه کلیدی شروع میشود. یعنی این که یک کارواش بخواهد در یک منطقه پرترددترین خطوط جاده ای و پرترافیک ترین مسیر را پیدا کند میتواند به پیداکردن بیشترین میزان مشتری کمک کند. اما تصور کنید برخی مسیرها مخصوص ماشین هایی است که شاید راننده آن هیچ وقت نخواهد ماشین خودش را به کارواش ببرد پس باید کسی را پیدا کند که به خدماتش نیاز دارد.

سئو در صورتی مفید است که هدفمند انجام شوند. بهمین خاطر گفتیم کارمان باید اصولی صورت بگیرد. بیایید ببینیم وقتی یک کسب و کار که از قدیمی های اینترنت است چطور از سئو به نفع خودش استفاده میکند یا اینطور بگوییم، سئو چطور میتواند به یک کسب و کار کمک کند رشد کند.

درآمد یک سایت از سئو چقدر است؟

 گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

یک سئوکار میتواند یک کسب و کار را نجات دهد. اگر خوب کار کند و این کسب و کار را به ایده ال ترین شرایطش نزدیک کند میتواند از یک کسب و کار ریزه میزه و کوچک یک غول بسازد.

مثال ویدیوی ما شاید چیزی غیر از این جا باشد. سایت آهن آنلاین را در نظر بگیرید، یک تیم دیجیتال مارکتینگ بسیار حرفه ای دارد که تلاش شبانه روزی آنها باعث شده این کسب و کار نقش زیادی در فولاد و آهن کشور بازی کند.

نگاه کنید: آهن و فولاد کشور دست کمی از نفت و طلا ندارد. اگر نفت هم مثل آهن اینطور معامله میشد فکرش را بکنید یک شرکت چقدر میتواند رشد کند. مثلا اگر ما روزانه نیاز داشتیم که کمی نفت خریداری کنیم (میتوانید آب معدنی را در نظر بگیرید) در این صورت حجم تقاضا را تصور کنید که از طریق سایت میتوانست برای مخاطب رفع نیاز شود.

فکرش را بکنید که یک شرکت فعال در حوزه صنایع دستی و فرش در رتبه یک گوگل باشد و با این رنک و رتبه چقدر میتوانست درآمد داشته باشد.

رنک و رتبه یک سایت در گوگل؛ هر که برفش بیش بامش بیشتر

این ضرب المثل را وارونه در نظر نگیرید، مثل خربزه و پای لرزش نشستن نباشد اجالتا. در نظر بگیرید که از هر ۱۰۰ نفر خریدار فرش در روز، ۳۰ نفرشان از سایت شما خرید میکنند. چقدر درآمد را میتوانید تصور کنید؟

حالا فرش را کنار بگذاریم و محصولات و رقم های دیگر را تصور کنیم. ارزشمندی سئو اینجا مشخص میشود که تور ماهیگیری شما را میتواند گسترده و گسترده تر کند. پس اگر فکر میکنید سئو ارزشمند نیست بهتر است یکبار دیگر به این فرایند نگاه کنید.

سئو میتواند یک کسب و کار را به بزرگ ترین نسخه خودش در حوزه فعالیت مربوطه تبدیل کند.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag