Skip links

راه کارهای کسب درآمد از فضای مجازی

برای بسیاری از مردم، پول درآوردن آنلاین، یک رویاست. اگر آنها بتوانند راهی برای ورود به این بازار کسب‌و‌کار اینترنتی پیدا کنند، در واقع موفق به کشف راهی برای کارآفرین شدن، صرف زمان بیشتر برای خانواده، تفریح و در نهایت کنترل زمان و زندگی‌شان شده‌اند. اینترنت و فضای مجازی همان گنجی است که تمام محیط اطراف شما را احاطه کرده و روزانه ساعات زیادی را با آن زندگی می‌کنید، اما از اهمیت و تحولی که می‌‌تواند در زندگی شما ایجاد کند غافل هستید. کلید این گنج؛ دوازده فصل آموزشی کاربردی است که شما را با هر سطح دانش و سوادی به یک مدیر سایت موفق برای کسب درآمد از اینترنت، تبدیل می‌‌کند.

راه کارهای کسب درآمد از فضای مجازی
راه کارهای کسب درآمد از فضای مجازی

تاثیرات اینترنت بر سبک زندگی افراد

کافیست در زمان انتظار برای تاکسی یا اتوبوس گوشی موبایل‌تان را از کیف بیرون بیاورید و وارد دنیای شگفت انگیز اطلاعات و خدمات شوید.
بعد از غرق شدن در این دنیای بی مرز متوجه می‌‌شوید که مدت زیادی در انتظار اتوبوس یا تاکسی بوده‌اید اما خبری از آنها نیست. بنابراین باز هم وارد فضای مجازی می‌‌شوید و از اسنپ یا تپسی یک تاکسی آنلاین درخواست می‌کنید. حالا تصور کنید که تاکسی آنلاین شما یک ماشین زمان است و قرار است به حدود ۲۰ سال پیش برگردید!
خودتان را در آن دوره تصور کنید. برای شام مهمان دارید. برای خرید لوازم و مواد مورد نیاز مانند ماست، نوشیدنی و … اول سری به سوپر مارکت همیشگی‌ میزنید، پس از آن باید به سراغ میوه‌فروشی بروید و بعد از آن صف‌های طولانی نانوایی و کلی خرید باقی‌مانده دیگر. خودتان را در حالی که کلی کیسه خرید را به سختی جا‌به‌جا می‌کنید تصور کنید.

فکر می‌‌کنم به اندازه کافی از بودن در این شرایط کلافه شده‌اید، پس بهتر است به ماشین زمان خود بروید و به سرعت به زمان حال برگردید. دنیایی که در آن فاصله شما تا دورترین شعبه یک شرکت و یا فروشگاه تنها به اندازه تایپ یک آدرس اینترنتی است. فقط کافی است که روی مبل راحتی همیشگی‌تان بنشینید و آدرس فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان را تایپ کنید. احتمالا تا زمانی که چای‌تان آماده نوشیدن شود، تمام خرید‌ها بدست‌تان رسیده.

راحت‌ترین راه پول درآوردن از اینترنت

کسب درآمد از اینترنت بسیار آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. اگر شما یک مادر خانه‌دار، یک دانش‌آموز و یا یک جوان جویای کار هستید، بدانید که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و داشتن یک وب‌سایت می‌‌توانید به راحتی در عرض چند ماه علاوه بر کسب درآمد بدون هزینه و سرمایه برای خودتان، به یک کارآفرین تبدیل شوید و افراد دیگری را تحت پوشش قرار دهید (آیا این خوب نیست!؟).  در ادامه راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت را بررسی می کنیم:

کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی

هر فرد عادی روزانه حداقل دو ساعت از وقت خود را به شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و … اختصاص می‌‌دهد. این یک فرصت ایده‌آل برای شماست که بتوانید کسب‌و‌کار آنلاین خود را در فضای مجازی داشته باشید. در واقع شما مثل هر روز زمانی را برای بودن در شبکه‌های اجتماعی در نظر می‌‌گیرید اما این بار به جای تلف‌کردن وقت‌تان، درآمد کسب می‌کنید. این یک روش برای کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است. هیجان زده نشده‌اید؟

مزایای شبکه‌های اجتماعی

  • ارتباط: جذاب‌ترین دست‌آورد شبکه‌های اجتماعی ارتباط افراد با یکدیگر است. شما می‌‌توانید به راحتی با هر فردی، در هر نقطه از جهان ارتباط داشته باشید و تفکر و اعتقادات خود را آزادانه منتشر کنید.
  • کسب اطلاعات و بروز شدن: با وجود شبکه‌های اجتماعی اخبار و اطلاعات بسیار سریع‌تر از دیگر رسانه‌ها مانند تلویزیون در اختیار مردم قرار می‌‌گیرند. همچنین اخبار دروغ بسرعت تکذیب می‌‌شوند و هیچ رسانه‌ای نمیتواند با ارائه اخبار غیر‌واقعی ذهن شما را فریب دهد.
  • بالابردن میزان فروش: اگر صاحب کسب‌و‌کار سنتی در خارج از فضای آنلاین هستید و یا یک وب‌سایت کسب‌و‌کار آنلاین دارید، در هر دو این شرایط بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود بیشتر دیده شوید. شبکه‌های اجتماعی درست مانند یک ویترین بزرگ در دنیای واقعی است و باعث جلب توجه افراد بیشتر و در نتیجه افزایش فروش و مشتری می‌شوند.
  • اطلاع رسانی: شما یک بلندگوی قوی و قدرتمند در دست دارید که می‌توانید در مورد هر اتفاق و یا تفکری آزادانه صحبت کنید. همچنین در زمینه کسب‌و‌کار می‌‌توانید به راحتی مردم را از جشنواره‌های فروش ویژه و یا محصولات جدید فروشگاه‌تان آگاه کنید.
  • گسترش فعالیت‌های مردمی و خیرخواهانه: با استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی سازمان‌های خیریه زیادی موفق به همسو کردن مردم جامعه با فعالیت‌های‌شان شدند و توانستند به افراد بیشتری کمک کنند.

کسب درآمد از طریق وب‌سایت

اگر ذهن شما درگیر این مسئله است که ساده‌ترین راه کسب درآمد چیست و چطور از طریق وب‌سایت می‌‌توان به درآمد رسید، باید بگویم که شما تنها نیستید! بسیاری از افراد به این فکر می‌‌کنند که چطور وب‌سایتی مانند آپارات و بامیلو توانست به سود و درآمد بالایی برسد؟

 اصلا وب‌سایت یعنی چی؟

اگر اینترنت را مانند یک کتابخانه بزرگ در نظر بگیریم، وب‌سایت‌ها دقیقا مانند کتاب‌های این کتابخانه هستند. هر کتاب نویسنده و موضوع مشخصی دارد. در دنیای اینترنت هم هر وب‌سایت موضوع مشخصی دارد و مدیر سایت مانند نویسنده و مولف کتاب است.
در تعریفی دیگر، در اینترنت، به مجموعه صفحات مرتبط با یکدیگر وب‌سایت می‌‌گویند. هر صفحه می‌‌تواند شامل اطلاعات مختلفی نظیر عکس، نوشته، ویدئو و نقشه باشد.

به عنوان مثال آپارات یک وب‌سایت است که اطلاعات را به صورت ویدئو در اختیار کاربران خود قرار می‌‌دهد. بامیلو وب‌سایت دیگری است که به ارائه خدمات فروش کالا می‌‌پردازد.

داشتن وب‌سایت چه مزایایی برای من دارد؟

وب‌سایت یک منبع تبلیغ ارزان است
اگر صاحب یک کسب‌و‌کار سنتی و دور از اینترنت باشید، حتما تا‌ بحال به فکر تبلیغات مختلف افتاده‌اید. تبلیغ در رادیو، تلویزیون و یا بیلبوردهای شهری. هزینه این نوع تبلیغات بسیار زیاد است. شما با صرف هزینه کمتر می‌‌توانید یک وب‌سایت داشته باشید. وب‌سایت یک منبع تبلیغ ارزان و از همه مهم‌تر دائمی است. یک وب‌سایت همیشه تحت مالکیت شما خواهد بود در حالیکه تبلیغات در تلویزیون و یا بیلبوردهای شهری محدود به زمان است و اگر بخواهید دائما از آنها استفاده کنید باید هزینه بسیار سنگینی را بپردازید.

رضایت مشتریان، چیزی که در شبکه‌های اجتماعی خبری از آن نیست! 
با توجه به نقش اینترنت در زندگی روزانه که کمی قبل‌تر در مورد آن صحبت کردم، در دوره حاضر، مردم ترجیح می‌‌دهند از طریق اینترنت خرید‌های خود را انجام دهند و یا از خدمات مورد نیازشان بهره‌مند شوند. با توجه به حجم ترافیک و معضل همیشگی جای پارک، مشتریان ترجیح می‌‌دهند به جای تحمل دردسرهای رانندگی روی کاناپه دلخواهشان چای بنوشند و محصول موردعلاقه‌شان را سفارش دهند.

دسترسی به اطلاعات مفید

هیچ می‌‌دانستید که با داشتن یک وب‌سایت می‌‌توانید اطلاعات بسیار مهمی از مشتریان‌تان داشته باشید و با کمک همین اطلاعات روز به روز کسب‌و‌کار خود را بهتر کنید؟ اطلاعاتی نظیر تعداد بازدید روزانه از وب‌سایت، محصولات بیشتر بازدید شده، نظرات کاربران و … که با تحلیل آنها می‌‌توانید تصمیم بگیرید در آینده کدام محصول را بیشتر عرضه کنید. همچنین می‌‌توانید منطقه جغرافیایی که بیشتر مشتریان‌تان از آنجا هستند را تشخیص دهید.

ارتباط بهتر و بیشتر با مشتریان
با داشتن یک وب‌سایت می‌‌توانید به سرعت تمام مشتریان‌تان را از اخبار و محصولات جدیدتان آگاه کنید. با استفاده از صفحه ارتباط با ما در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات آنان باشید. امروزه داشتن وب‌سایت برای برقراری و حفظ رابطه بیشتر با مشتریان ضروری است. و چه بهتر اگر وب سایت را با فضای مجازی ترکیب کنید….

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag