Skip links
چطوری میتونم سایتمو برند کنم؟

چطوری میتونم سایتمو برند کنم؟

سوالی که شاید برای خیلیاتون پیش بیاد اینه که چطوری میتونم سایتمو برند کنم؟

جالبه بدونین بیش از ۹۰ درصد مطالبی که توی اینترنت قرار گرفته میش زیر ده بار خونده میش !!

حالا اگه میخواین سایتی که میزنین جزء این نود درصد نباشه و مطالبی که میذارین خونده بشه کار سخت که نه ولی زمان زیادی می بره !

اصلا محتوا چیست؟

همین مقاله‌ای که می‌خوانید، کلیپ‌هایی که هر روز در اینستاگرام می‌بینید، فایل‌های صوتی و …. در دنیای اینترنت بعنوان محتوا شناخته می‌شوند. در واقع هر چیزی که حاوی داده باشد و این داده‌ها بتوانند یک مفهوم ایجاد کنند و پیغامی را به مخاطب ارائه دهند را ‌می‌توان محتوا نامید.

دو نوع محتوای اصلی در دنیای مجازی وجود دارد:

پرکاربردترین نوع محتوا، محتوای متنی

متن یا نوشته ساده ترین نوع محتوا در دنیای مجازی است. بهترین محتوا در درجه اول محتوایی است که منحصرا برای وب سایت شما نوشته شده باشد نه اینکه یک سرقت ادبی از یک منبع چاپ شده یا سایت دیگر باشد.
با استفاده از محتوای متنی و لینک سازی به کلمات کلیدی هدف می‌توانید خوانندگان را برای رسیدن به اطلاعات مفید و همچنین گردش در سایت راهنمایی کنید. این لینک‌ها درست مانند تور لیدر عمل می‌کنند و بخش‌های دیگر سایت را به توریست‌های وب سایت شما نشان می‌دهند.

چطوری میتونم سایتمو برند کنم؟
چطوری میتونم سایتمو برند کنم؟

پرطرفدارترین محتوای اینترنتی، محتوای چندرسانه‌ای

محتوای چندرسانه‌ای که شامل موارد زیر می‌شود:

  • انیمیشن‌ها که می‌توان آنها را با کمک فلش، آژاکس، تصاویر GIF و دیگر ابزار‌های انیمیشن به سایت اضافه کرد.
  • تصاویر که محبوب‌ترین گزینه‌ در استفاده از محتوا چندرسانه‌ای هستند. توصیه می‌شود حجم تصاویر کم و کیفیت آنها مناسب باشد تا کاربر بتواند بسرعت آنها را ببیند و منتظر لود شدن تصاویر نماند.
  • فایل‌های صوتی را هم می‌توان بعنوان بخشی از محتوای چندرسانه‌ای در سایت مورد استفاده قرار داد.
  • ویدئوها هم مانند تصاویر، جزو گزینه‌های محبوب کاربران محسوب می‌شوند اما باید این نکته را در نظر بگیرید که محتوای ویدئویی قابلیت پخش در مرورگرهای مختلف را داشته باشد.

محتوا عاملی است که باعث می شود بازدید کننده ها به سمت سایت شما آمده و مشتری سایت شوند !

اصن از قدیم گفتن مشتری بیاد تو مغازه تا من بتونم بش چیزی بفروشم !!

اولین گام‌ها قبل از مرحله نوشتن محتوا چیست؟

شاید تولید محتوای سایت بنظر ساده برسد. شاید فکر کنید فقط کافیست انگشتان‌تان را روی صفحه کیبورد تکان دهید و چند خطی برای مخاطب بنویسید! اما اینطور نیست. به محض اینکه تصمیم به نوشتن می‌گیرید متوجه می‌شوید که تولید محتوای جذاب اصلا شباهتی به نوشته‌های قبلی شما ندارد و نمی‌توانید بدون تحقیق و برنامه‌ریزی شروع به نوشتن کنید.
قبل از نوشتن باید یک ساختار محتوای درست داشته باشید و برای ایجاد آن باید موارد زیر را بعنوان اقدامات قبل از تولید محتوا بکار ببرید. این نکات بخشی جدانشدنی از قوانین تولید محتوا هستند پس با دقت آنها را بخاطر بسپارید.

مخاطب هدف خود را بشناسید و یک پاسخ روشن برای سوال “هدف از نوشتن این مقاله چیست؟” پیدا کنید.

قبل از هر اقدامی از خود بپرسید مخاطبین من چه کسانی هستند؟ قرار است چه افرادی را به این وب سایت بکشانم؟ در مورد سلیقه، علایق و دغدغه مخاطبین اولیه و ثانویه خود تحقیق کنید.
به طور مثال فرض کنید که شما صاحب یک وب سایت موسسه حقوقی هستید. در این صورت مخاطبین اولیه یا اصلی شما چه کسانی هستند؟ قطعا مشتریان موسسه! با این حال شما با طیف گسترده‌ای از مخاطبین ثانویه رو‌برو هستید. مخاطبین ثانویه شما را سایر وکیلان، خبرنگاران حقوقی، هر کسی که سوال یا دغدغه‌ای در مورد مسائل حقوقی داشته باشد و ممکن است در آینده به شما مراجعه کند، تشکیل می‌دهند.
بنابراین شما باید مطمئن شوید که محتوای سایت شما هر دو دسته مخاطبین را راضی نگه می‌دارد. برای رسیدن به این هدف، بعد از شناخت مخاطب مراحل زیر را انجام دهید:

  • تحقیق کنید مخاطبین بیشتر چه سوال‌هایی درباره چه موضوع حقوقی در دیگر وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند؟
  • بیشتر از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و در چه ساعتی بیشتر فعال هستند؟
  • مشخص کنید این محتوا قرار است دقیقا به کدام سوال مخاطب پاسخ دهد و یا کدام مشکل او را حل کند؟
  • یک مسیر محتوا تعیین کنید و به دو سوال مهم پاسخ دهید.
    • اول: مخاطب هدف در شروع مقاله در چه نقطه‌ای از دایره اطلاعات مرتبط با مقاله ایستاده؟
    • دوم: بعد از خواندن این مقاله کاربر باید چه اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشد؟

پاسخ به این سوالات باعث می‌شود مسیری که باید یک مقاله طی کند مشخص شود و اطلاعات نامرتب و پخش‌و‌پلا جای خودشان را به اطلاعات سازماندهی شده و مرتب می‌دهند.

رقیبان شما هم قطعا این سوالات را از خود پرسیده‌اند و محتوای خود را بر اساس این سوالات تهیه کرده‌اند. برای این‌که قدرت رقابت داشته باشید، باید محتوایی متفاوت و منحصربفرد تولید کنید. در قدم بعدی باید از خود بپرسید وجه تمایز محتوای من با دیگر رقبا در چیست؟

چرا مخاطب باید شما را به دیگران ترجیح بدهد؟

برای این‌که ثابت کنید خدمات متمایز و خوبی ارائه می‌دهید در درجه اول باید محتوای خوب و استاندارد تهیه کنید. محتوای وب سایت، قبل از شما با مشتریان‌تان ملاقات می‌کند بنابراین باید در نحوه ارائه محتوا و مطالب نوشته شده متفاوت و خاص باشید بطوریکه به سوالات گفته شده در مرحله قبل پاسخ دهید و نیاز اساسی کاربر -یعنی میل به دریافت پاسخ- را به بهترین شکل برطرف نمایید.
خب با این تفاسیر، یک سوال اساسی ایجاد می‌شود: چرا مخاطب باید محتوا و سایت شما را انتخاب کند؟ چه تفاوتی در محتوا و نحوه ارائه آن با رقیبان‌تان دارید؟
مخاطبین و کاربران سایت به این دلیل که شما محتوا را منتشر کرده‌اید آن را نمی‌خوانند! هیچ دلیل و منطقی هم وجود ندارد که یک محتوا چون منتشر شده، حتما باید مخاطب داشته باشد و خوانده شود مگر اینکه محتوای درست، در زمان درست در دست مخاطب درست قرار بگیرد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag