Skip links

انواع طراحی سایت

وب سایت‌های امروزی به دو گونه وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته‌بندی می‌شوند.

طراحی سایت استاتیک

در طراحی سایت استاتیک، یک فایل متمایز به ازاء هر صفحه وب سایت روی سرور ذخیره می‌شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز باشد، عینا از سرور بازخوانی می‌شود و برای کاربر نمایش داده می‌شود. از مزایای این گونه طراحی سایت که در بیشتر تا سال ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌تر و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک ایجاد می‌شوند و در واقع تمام وب سایت‌ها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند.

طراحی سایت داینامیک

صفحات داینامیک وب سایت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که خود صفحه ثابت، اما محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می‌کند، ایجاد می‌شود.

در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به جستجوی کاربر، ایجاد می‌شوند. این بدان معنی است که محتوای صفحه به خودی خود روی سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و برای کلاینت فرستاده می‌شود.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag