Skip links

طراحی وب

وب چیست؟

اگر بخواهیم به سوال طراحی وب چیست پاسخ بدهیم، اول باید بدانیم که وب چیست و به چه چیزی وب میگویند. در زیر یک تعریف بسیار ساده (و شاید تا حدودی اشتباه از لحاظ فنی) از وب ارائه میدهیم:

وب یا همان شبکه جهانی یا World Wide Web که به اختصار www نامیده میشود، همان چیزی است که امروزه به آن اینترنت میگوییم. امروزه از طریق یک مرورگر و با اتصال به این شبکه‌ی جهانی، میتوانیم به تمام اطلاعات درون آن دسترسی داشته باشیم.

اگر به دنبال یک تعریف خیلی جامع و تخصصی هستید، صفحه‌ی وب جهان گستر در ویکی پدیا میتواند برای شما مفید باشد. اما همین تعریف ساده برای ما کافی است، که بدانیم اینترنت محلی از داده‌هاست که میتوانیم به آن متصل شویم.

طراحی وب چیست؟

با مفهوم وب سایت نیز آشنا شدیم. حالا میخواهیم برسیم به سوال اصلی خودمان: طراحی وب چیست .

همانطور که در دنیای واقعی از گچ بری، رنگ، کابینت، وسایل خانه و… برای زیبا شدن خانه استفاده میکنیم، در دنیای اینترنت هم از ابزارهایی میتوانیم برای زیبایی سایت‌مان استفاده کنیم. به زابن دیگر، در دنیای آنلاین ابزارهایی در اختیار ما قرار داده شده است، که با استفاده از آن‌ها میتوانیم سایت‌مان را ابتدا بسازیم و سپس آن‌را زیبا کنیم.

در دنیای واقعی، ابتدا زمینی را اجاره میکنیم یا میخریم، سپس با استفاده از بتن، سیمان، میل گرد، آجر و… آن‌را میسازیم  و در مرحله‌ی آخر با گچ کاری، رنگ، سرامیک، کف پوش و… آن را زیبا میکنیم. در دنیای وب نیز دقیقا به همین شکل است. ابتدا سایت‌مان را میسازیم، و سپس با استفاده از ابزارهایی آن‌را زیبا میکنیم.

پس در پاسخ به سوال طراحی وب چیست میتوانیم بصورت بسیار ساده بگوییم: هر آن چیزی که کمک میکند وبسایت ما بهتر و زیباتر دیده شود را طراحی وب میگوند.

یک طراح وب مشخص میکند که المان های مختلف یک وبسایت مثل متن ها، عکس ها، لینک ها و… به چه شکل نمایش داده شوند و محل هرکدام از بخش های سایت مثل لوگو، مقالات، منو و… در کجای صفحه وب قرار بگیرد.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag