Skip links

۵ راهنمایی برای مدیریت شهرت برند در اینترنت

حتی قبل از ظهور اینترنت در ۲۰ سال پیش نیز کلمات و سخنان مطلوب که دهان به دهان می شدند نیروی حیاتی هر کسب و کار پر رونق بود، و حالا که اینترنت در همه جا موجود است، حسن شهرت و وجهه خوب از همیشه مهم تر است.

مردم در اینترنت درباره ی کسب و کار شما چه می گویند؟ اگر بفهمید که کسی یک نظر منفی یا یک بررسی بد در مورد شما نوشته است چه می کنید؟ هنگامی که صحبت بر سر کسب و کار است حفظ وجهه مثبت می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

چندین فروشگاه تجارت الکترونیک در کشور وجود دارد که درآمدی معنی دار داشته، و رقابت بین آنها فوق العاده شدید است، و شرکت شما برای رسیدن به موفقیت باید از تمام امکانات موجود استفاد کند.
چه شما تازه کسب و کار خود را شروع کرده باشید و یا اینکه شرکتی با قدمت چند دهه دارید که در حال شکوفایی است، شما باید وجهه و شهرت آنلاین خود را با دقت زیاد حفظ کنید. در زیر راهنمایی مؤثر آورده شده تا با کمک این موارد مطمئن شوید که مردم در اینترنت به دنبال شرکت شما می گردند، و اینکه از آنها با مطالب مثبت استقبال می شود که به جذب آنها به سمت کسب و کار شما کمک می کند.

هنگامی که موضوع جذب مشتریان جدید و ایجاد کسب و کار است، هیچ چیز مهمتر از شهرت کسب و کار وجود ندارد.

گروه تبلیغاتی آسان وب طراحی سایت - ریپورتاژ - سئو و پشتیبانی - فوتوشاپ

۱٫ برای شرکت خود هاست و دامین تهیه کنید

اگر می خواهید کسب و کارتان جدی گرفته شود، باید وب سایت خودتان را داشته باشید. نیازی نیست که سایت شرکتتان پر از اطلاعات فراوان بوده و چندین صفحه داشته باشد، اما نیاز است که اساس و اصول کسب و کار شما در یک صفحه که به راحتی قابل دسترس است قرار گرفته باشد. یک وب سایت با کیفیت نه تنها مشتریان را با برند شما آشنا می کند بلکه به سوالاتی مانند اینکه فروشگاه شما در کجا واقع شده و در چه ساعاتی از شبانه روز باز است نیز پاسخ می دهد.

۲٫ خودتان را در اینترنت جستجو کنید

در هنگام مدیریت وجهه آنلاین خود، برای شروع بهتر است که در اینترنت جستجو کنید و ببینید مردم درباره شما چه می گویند. 
مهم نیست که کسب و کار شما چقدر جدید یا کوچک است، این احتمال وجود دارد که کسی چیزی راجع به شما گفته باشد. پس مقداری جستجو کنید و ببینید که افکار عمومی نسبت به کسب و کار شما چگونه است. این تحقیق می تواند مبنایی باشد برای اینکه شما بفهمید برای مدیریتِ حضور آنلاین خود در اینترنت از کجا باید شروع کنید و بتوانید یک ارزیابی صادقانه از نقاط قوت و ضعف خود را به مشتریان ارائه دهید.

۳٫ شفاف و صادق باشید

یکی دیگر از عوارض اینترنت این است که همه انتظار دارند شرکت ها کاملاً صادق باشند. شبکه های اجتماعی ارتباطات را افزایش داده و موانع بین شرکت ها و مشتریانشان را از بین برده اند. مشتریان می خواهند به طور مستقیم با نمایندگان شرکت صحبت کنند، و انتظار دارند شرکت پاسخگوی سوالات و نگرانی های آنها باشد. تمام توان خود را به کار گیرید تا حضوری صادقانه در اینترنت داشته باشید و به کارکنان خود اجازه دهید که به صورت آنلاین با مشتریان ارتباط داشته باشند.

۴٫ اما بیش از حد صادق و شفاف نباشید

صداقت مهم است اما صداقت بیش از حد در اینترنت می تواند تبدیل به یک مشکل شود. هرگز فراموش نکنید که شما و کارکنانتان نماینگان شرکتتان هستید، و افکار و نظراتی که در رسانه های اجتماعی پست می کنید، حتی در اکانت های خصوصی، می تواند تأثیر منفی بر کسب و کار شما داشته باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه ی ممکن بهتر است هنگام پست چیزی یا مطلبی به صورت آنلاین به وجهه شرکت خود نیز بیاندیشید، و به کارکنان خود نیز این نکته را یادآوری کنید. یک پست نامناسب در شبکه های اجتماعی می تواند یک کسب و کار پررونق را یک شبه ویران کند.

۵٫ در شبکه های رسانه های اجتماعی عضو شوید

بسیار مهم است که به غیر از حفظ وب سایت خود در محبوب ترین و مشهورترین شبکه های اجتماعی نیز عضو شوید. استفاده از شبکه های اجتماعی نه تنها به گسترش نفوذ برند شما کمک می کند، بلکه به شما و کسب و کارتان شخصیت می دهد. و اگر به طور مداوم مطالب جدید انتشار دهید، می توانید مشتریان خود را مشغول نگه دارید.
در اصلاح مطالب منفی سرعت عمل داشته باشید

هنگامی که مردم در اینترنت به دنبال شرکت شما می گردند، بسیار مهم است که اطلاعات مثبتی از شما پیدا کنند تا تشویق به استفاده از محصولات و خدمات شما شوند. اگر مراحل بالا را با دقت دنبال کنید، می توانید مطمئن شوید که حضور آنلاین شما در اینترنت مثبت بوده، و شرکت شما بهترین شانس را برای موفقیت به دست خواهد آورد.

مطالب منفی می تواند برای کسب و کار شما کشنده باشد. بنابراین همانطور که به بررسی منظم وجهه آنلاین خود می پردازید، مراقب کامنت ها و نظراتی که باعث آسیب و ضرر به شرکت می شوند نیز باشید. اغلب کامنت های منفی به دلیل یک سوء تفاهم ساده یا تعاملی است که انتظار مشتری را برآورده نکرده است. اگر کامنت یا بررسی ناخوشایندی پیدا کردید، سعی کنید که با آن فرد تماس گرفته و این وضعیت را اصلاح کنید. هر از چند گاهی، کامنت ها و نظرات منفی در مورد یک کسب و کار پیدا می شوند که کاملاٌ بی پایه و اساس هستند و باید برای کاهش این نظرات منفی تلاش کنید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag