Skip links

توییتر چیست؟

پس از فیس بوک  که به عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی شناخته می شود و  با افزایش کارکردهای اطلاعاتی، جاسوسی، هک و … امروزه کاربرد اجتماعی و ارتباطی آن به کارکردی فرعی تبدیل شده است، از توییتر به عنوان دومین شبکه اجتماعی شناخته شده و پرطرفدار در جهان نام برده می شود.

توییتر نوعی سرویس شبکه اجتماعی و میکروبلاگینگ آنلاین است که به کاربرانش امکان می‌دهد پست‌هایی متن محور تا ۱۴۰ کاراکتر را، معروف به “توییت”، بفرستند و بخوانند. توییتر را “جک دورسی” در مارس ۲۰۰۶ ابداع و در ژوئیه همان سال راه‌اندازی کرد. این سرویس به سرعت محبوبیتی جهانی پیدا کرد، با بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر فعال از سال ۲۰۱۲، که روزانه بیش از ۳۴۰ میلیون توییت پست و بیش از ۶ میلیون مورد جستار می‌کنند. توییتر را “پیامک اینترنتی” توصیف کرده‌اند.

شرکت توییتر واقع در سان فرانسیسکو است و سرورها و دفاتر دیگری نیز در نیویورک دارد. سایت توییتر به عنوان یکی از ده سایت‌ پربیننده‌ جهان معرفی شده است.

توییتر نام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان می‌باشد. روزانه هزاران و یا حتی میلیون‌ها نفر در توییتر مطالب و عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارند؛ این شبکه مکان بسیار خوبی برای سرگرمی، ارتباط با دوستان، با خبر شدن از بازیگران و فوتبالیست‌های مورد علاقه و در نهایت منبعی عالی برای اطلاعات مختلف می‌باشد. متاسفانه این شبکه اجتماعی آنگونه که انتظار می‌رود در کشور ما مورد استقبال قرار نگرفته‌است و شاید دلیل آن عدم آگاهی کاربران از ویژگی ها و امکانات توییتر باشد.

معنی کلمه توییتر twitter چیست ؟

جک دورسی می‌گوید: “خیلی تصادفی واژه توییتر (twitter) به ذهنمان خطور کرد که انتخاب خیلی خوبی هم بود. این واژه به معنای “زنجیره کوتاهی از اطلاعات نامرتبط “و صدای پرنده‌ است. و محصول ما هم دقیقاً همین است.”

توییت کردن چیست؟

توییتر مجموعه‌ای از توییت‌های کوتاه در مورد مسائل مختلف می‌باشد. توییت‌ها همانند اعلام وضعیت فیس‌بوک (Status) می‌باشند که به کمک آن‌ها می‌توان وضعیت خود را با دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشت. با اینکه بیشتر کاربران برای توییت کردن عضو توییتر می‌شوند اما این امکان برای کاربران فراهم است که لینک های مربوط به مقالات و صفحات اینترنت را به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید موقعیت مکانی (Location) خود را به دیگر کاربران اعلام نمایید.

محدودیت توییت‌ها تا ۱۴۰حرف می‌باشد؛ بدین معنی که باید توییت خود را مختصر و در عین حال قابل‌فهم برای کاربران بنویسید. با ورود به شبکه توییتر می‌توانید توییت‌های دیگر کاربران را بخوانید اما اگر بخواهید توییت کنید باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد نمایید. توییت‌های عمومی هستند و همه‌ می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند اما اگر می‌خواهید فقط کسانی که شما را Follow (دنبال) می‌کنند آن را بخوانند، باید DM (پیام مستقیم) بفرستید.

هر کاربر توییتر که بخواهد می‌تواند شما را فالو کند و نمی‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید. فالو کردن شما بدین معنی است که تمام توییت‌های شما را در صفحه‌ی Timeline خود خواهد داشت (همانند فیس‌بوک). متقابلا شما نیز می‌توانید هرکس را که می‌خواهید را فالو کنید و تمام توییت‌هایش را در اختیار داشته باشید.

اموزش ثبت نام در توییتر

ثبت نام در توییتر بسیار راحت می‌باشد. ابتدا وارد سایت www.twitter.comشوید و در بخش Sign Up اطلاعاتی از قبیل نام، نام کاربری، ایمیل و همچنین رمز‌عبور را در آن وارد نمایید.

پس از ثبت نام شروع به فالو کردن آشنایان و دوستان و همچنین سلبریتی‌ها و بازیگران مورد علاقه خود بکنید. پس از آن نوبت به فالو کردن صفحه‌های مربوط به وب‌ سایت‌های مورد علاقه‌ می‌رسد. توییتر نیز در لیستی به شما کاربرانی را جهت فالو کردن معرفی می‌کند.

پس از دریافت ایمیل حاوی لینک فعالسازی، با کلیک بر روی آن لینک، مراحل ثبت نام شما به اتمام می‌رسد.

در بخش بعد از شما درخواست می‌شود تا آدرس ایمیل خود را وارد کنید و توییتر مخاطبانتان را شناسایی و به شما معرفی نماید.

Leave a comment

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
خانه
فروشگاه
مقالات
جست و جو
Explore
Drag